Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 takakaarien sahaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    e34 takakaarien sahaus

    onko mitään estettä näiden ns. hyllyjen pois leikkaamiselle? pitäisi saada lisää tilaa renkaalle ja kaarien mankelointi ei tule kysymykseen tässä tapauksessa.
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

    #2
    Voihan sillä mankelilla singuttaa kaaria jopa 4cm puoli
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Entä jos lyöt kantit sisään?
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4985
        • Forssa

        #4
        Pelti saattaa heikentyä jos sahaat sen pois. Kyllähän sillä mankelilla saa sen käännettyä ihan tiiviisti vastakkain ja jopa levitettyä ulospäin jos haluaa..
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #5
          Kuis isot rattaat sinne tarttis tunkea jos leikkelemään tarttee alkaa?
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • JPS
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 197
            • Helsinki

            #6
            Ei nyt kannata leikkelemään alkaa, ennemmin tai myöhemmin ilmaantuu ongelmia. Miksei mankelointi käy?
            G31 -18

            Comment

            • Vilikki
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 6309
              • Raahe

              #7
              Elä leikkaa, ei ainakaan kokonaan missään nimessä. Kaaren jäykkyys kärsii sillä ja menee ruttuun helposti ja väsyy ajan myötä. Ehkä pieni taivutus tai mankelointi? Muista sitten suojata se teit mitä teit ettei ainakaan ala ruostumaan sieltä.
              BMW e36 316i Turbo Compact

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                #8
                joo no just tota mietin, että tuleeko ongelmia heikentymisen tms muodossa jos ne sieltä leikkaa pois. muutenhan tässä ei olisi mitään epäselvää, mankelointiinhan ne menis, mut kaaren ulkopuolella toisella puolen on pakkelia maalin alla. vituttaa jos se ratkeaa tuon takia ja joutuu paklaus-/maalaushommiin.

                Comment

                • nuusk1s
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 40
                  • Pietarsaari

                  #9
                  Ihan mielenkiinnosta kysyisin et minkä kokoisia kumeja olet laittamassa?
                  e34:seen menee aika isot gummit taakse ilman töitä jos et on sopiva..
                  taivuta ennemmin jos mankelointi ei käy.
                  itse taivutin eilen muutaman millin sitä kanttia ettei raavi jos joustaa oikein alas, mutta ilmankin menee 285/30-18.
                  Last edited by nuusk1s; 16-05-2007, 18:11.
                  Allting går, och det som inte går, går också.

                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    #10
                    10x18" et 10 ja kumina 265/35r18. paranis kyllä kapeemmalla kumillakin tilanne, mut en ala mitään 255 tai kapeempia rimpuloita laittaan..

                    onnistuuko tuo taittaminen mitenkään kotikonstein vai pitääkö suosiolla viedä mankeloitavaksi?

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      #11
                      Joo, voi olla että ET10:llä on tiukkaa 265:n kanssa. ET20:llä ei mitään ongelmia.
                      Last edited by jsa014; 18-05-2007, 11:49. Reason: kirjoitushärö
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        #12
                        nyt et19 ja kaarista on pikkusiivut otettu aikasemmin jo pois. spaceria on tarkotus laittaa väliin ja tuo et ois tarkoitus saada pienennettyä vähintään tuohon aikaisemmin mainittuun 10mm:iin.

                        tuo et10 mahtuu kyllä vielä helposti jos vain saisi nuo kaaret pokattua. täytyy vaan laittaa paksummat pohjaanlyöntikumet, kun on nyt turhan löysät nuo takajouset ettei ala ottaa ylempää kiinni.

                        päivän kysymys onkin, että uskaltaako kantteja taivuttaa, jos/kun kaaren ulkopuolella on pakkelia? venyttämään ei aleta.

                        Comment

                        • nuusk1s
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 40
                          • Pietarsaari

                          #13
                          kyllähän se metalli kotikonsteinkin taipuu.. pakkeli voi kyllä tosiaan ropista jos alat vasaroimaan..kuinka paljon sitä tilaa pitäis saada? millin saa kyllä hiomallakin mut jos senteistä puhutaan niin pakko sitä on taivuttaa koko kaarta.itse vingutin noin millin pois siitä jonka jälkeen se kantti taipuu sisään ihan hyvin vasaroimalla., sitten tietysti maalia päälle ettei ruostu..jäykistävästä vaikutuksesta en sitte tiedä mutta kyllä se pelti ajossa pysyy ilman sitä kanttiakin, jos siihen joku kolahtaa (auto, tolppa,tms) niin se on kohtalaisen sama onko siellä se puolen sentin lerpake vai nou.lyttyynhän se menee.

                          edit. itsellä siis et17 10x18".
                          Last edited by nuusk1s; 19-05-2007, 15:14.
                          Allting går, och det som inte går, går också.

                          Comment

                          • Antti_
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 364

                            #14
                            itselläni e36 sedanista ajettu takakaarista ne sisälipat melkein kokonaan pois enkä kyllä ole huomannut mitään negatiivisia vaikutuksia. ajattelin että tämän jälkeen olisi varmaan helppo ns. kotikonstein taivuttaa kaarta vielä ulospäin, mutta ei kyllä onnistunut siltikään..

                            Comment

                            • Jeff
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 202
                              • Mämmilä

                              #15
                              Originally posted by Martti View Post
                              10x18" mut en ala mitään 255 tai kapeempia rimpuloita laittaan.
                              rimpuloita?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎