Noniin syylärin vaihdon jälkeen 5000km mukavia kilometrejä takana ja sitten eilen loppu se hauskuus. Toijalasta uhkarohkeina jätkinä lähettiin Helsinkiin katteleen menoja ja pitihän se arvata että jotain sattuu.
Eli sielä kylillä pörrätessä lämmöt nousi epätavallisen ylös vaan kerran kun käytiin parkissa, sillonkaan ei vielä punaselle asti. Laski kuitenkin heti kun lähettiin liikkeelle ja aateltiin että vitut, kovaa ajoo vaan. Varsinaiset ongelmat alko motarilla 120-140 nopeudessa nosti lämmöt melko nopeesti punasen tuntumaan. Väännettiin hytissä lämmöt täppiin ja mittari laski n.3/4 tuntumaan.
Sitten pyssättiin hyvinkään apsille ihmetteleen ja siä tyhjäkäynnillä ollessa rupes jo laitteet ulvoon että nyt on liian kuumaa. Sammutettiin auto ja havaittiin että ylävesiletku on tulikuuma ja alavesiletku jääkylmä = vesi ei kierrä syyläristä koneeseen päin. Pumppu paskana? Termostaatti paskana?
Sellanen outo homma oli että kun laski motarilla nopeuden 80-90 niin lämmöt tippu normaaliin, tosin koko ajan lämppäri huusi kopissa täysillä. Jos lämppäristä sääti vähänkään kylmemmälle niin rupes heti lämmöt nouseen. Missä vika?
Ja kuinka kireellä vesipumpun hihnan kuuluis olla? Tuli mieleen jos se ois löysällä ja luistais.. Nyt sen liikerata on n.4cm varmaankin, aika löysältä tuntuu.
Tämmönen visailu tällä kertaa.
Eli sielä kylillä pörrätessä lämmöt nousi epätavallisen ylös vaan kerran kun käytiin parkissa, sillonkaan ei vielä punaselle asti. Laski kuitenkin heti kun lähettiin liikkeelle ja aateltiin että vitut, kovaa ajoo vaan. Varsinaiset ongelmat alko motarilla 120-140 nopeudessa nosti lämmöt melko nopeesti punasen tuntumaan. Väännettiin hytissä lämmöt täppiin ja mittari laski n.3/4 tuntumaan.
Sitten pyssättiin hyvinkään apsille ihmetteleen ja siä tyhjäkäynnillä ollessa rupes jo laitteet ulvoon että nyt on liian kuumaa. Sammutettiin auto ja havaittiin että ylävesiletku on tulikuuma ja alavesiletku jääkylmä = vesi ei kierrä syyläristä koneeseen päin. Pumppu paskana? Termostaatti paskana?
Sellanen outo homma oli että kun laski motarilla nopeuden 80-90 niin lämmöt tippu normaaliin, tosin koko ajan lämppäri huusi kopissa täysillä. Jos lämppäristä sääti vähänkään kylmemmälle niin rupes heti lämmöt nouseen. Missä vika?
Ja kuinka kireellä vesipumpun hihnan kuuluis olla? Tuli mieleen jos se ois löysällä ja luistais.. Nyt sen liikerata on n.4cm varmaankin, aika löysältä tuntuu.
Tämmönen visailu tällä kertaa.
![Confused](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_confused.gif)
Comment