Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Pari kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lunideth
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 80

    E34 Pari kysymystä

    Eli olis muutama kysymys e34 koppasest bemust.

    1. Alhaalla pohjassa on 5 putkea 2niistä on jarruputket ja sit siin on kolme paksumpaa putkea niin mitä ihmeen putkii ne on??? Keskimmäinen putki on ihan mätä... ettei se olisi mikään takaisinvuoto putki?

    2. Kaks kertaa on käynyt niin et autoa ei saanut auki kuskin puolelta vaan pitit mennä avaamaan se repsikan puolelta.

    3. Tankin keskuslukitus ei toimi eli tankki on aina auki (Stana Joku mulkku varasti 50l bensaa PRKL) nii saako sitä mitenkään helposti korjattua??? Tankki ei edes mene kiinni ku räplää sitä lukkoa paksissa.

    4. Mikä on mutterijako renkaissa eli siin on 5 mutterii nii ei mtn hajua mtkä vanteet pitää ostaa...

    5. Auto vetää ihan hitosti jäähdytysnestettä.. Kaveri sano et kannentiiviste täytyy vaihtaa, kuullemma e34 koppasten bemareiden arin paikka.
    Oli vielä jotain mutta ei tule nyt heti mieleen... Mutta olisi kiva jos saisin edes näihin vastaukset
    Last edited by Lunideth; 20-05-2007, 22:46.
    ..::Bmw & Metal Forever::..
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by Lunideth View Post
    Eli olis muutama kysymys e34 koppasest bemust.

    1. Alhaalla pohjassa on 5 putkea 2niistä on jarruputket ja sit siin on kolme paksumpaa putkea niin mitä ihmeen putkii ne on??? Keskimmäinen putki on ihan mätä... ettei se olisi mikään takaisinvuoto putki?

    2. Kaks kertaa on käynyt niin et autoa ei saanut auki kuskin puolelta vaan pitit mennä avaamaan se repsikan puolelta.

    3. Tankin keskuslukitus ei toimi eli tankki on aina auki (Stana Joku mulkku varasti 50l bensaa PRKL) nii saako sitä mitenkään helposti korjattua??? Tankki ei edes mene kiinni ku räplää sitä lukkoa paksissa.

    4. Mikä on mutterijako renkaissa eli siin on 5 mutterii nii ei mtn hajua mtkä vanteet pitää ostaa...

    Oli vielä jotain mutta ei tule nyt heti mieleen... Mutta olisi kiva jos saisin edes näihin vastaukset

    1.) Eipä siellä muita mene kuin bensa- ja jarrunesteputkia. Vaihda(ta) vaan ne putket ennen kuin puhkeavat. Pääset pidemmän päälle helpommalla.

    2. ja 3.) Keskuslukkoon liittyvät ongelmat liittyvät usein takaluukun johtosarjaan, joka hinkkaantuu saranan kohdalta katki aiheuttaen lukkojen temppuilua. Seuraava vaihtoehto on sitten oven lukkojen puhdistus.

    4.) Ei ole Bemarin renkaissa muttereita näkynyt, mutta pultit ovat 5x120 jaolla.

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #3
      Originally posted by Lunideth View Post
      5. Auto vetää ihan hitosti jäähdytysnestettä.. Kaveri sano et kannentiiviste täytyy vaihtaa, kuullemma e34 koppasten bemareiden arin paikka.
      5.) Ensin pitää selvittää minne se jäähdytysneste häviää. Jos jäähdytysnesteessä on pakokaasuj, kyse on todennäköisesti kannesta. En ole e34 (tai pahemmin muissakaan) Bemareissa kuullut, että kansipahvit olisivat mitenkään poikkeuksellisen arkoja. Virikoneet sitten erikseen. Kansia on haljennut vesipumppu-, visko- ym. ongelmien seurauksena ylikuumenemaan päässeistä koneista, joita ei ole tajuttu heti sammuttaa kun lämmöt nousee.

      Jäähdytysneesteet voivat hävitä myös lattimattoon vuotavasta lämppärin kennosta.

      EDIT: Kunnossaolevassa moottorista EI häviä jäähdytysnestettä!

      Comment

      • Lunideth
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 80

        #4
        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
        1.) Eipä siellä muita mene kuin bensa- ja jarrunesteputkia. Vaihda(ta) vaan ne putket ennen kuin puhkeavat. Pääset pidemmän päälle helpommalla.

        2. ja 3.) Keskuslukkoon liittyvät ongelmat liittyvät usein takaluukun johtosarjaan, joka hinkkaantuu saranan kohdalta katki aiheuttaen lukkojen temppuilua. Seuraava vaihtoehto on sitten oven lukkojen puhdistus.

        4.) Ei ole Bemarin renkaissa muttereita näkynyt, mutta pultit ovat 5x120 jaolla.
        Kiits.

        Eli
        1. jarruputket piti vaihtaa ihan kaikki nii ei maksan kun 80€.... ja takajarrut piti vaihtaa ihan koonaan...
        Eli ne 3 paksumpaa putkee on polttoaine putkii??? ei hitto se keskimmäinen on niin mätä et siin puuttuu osii joten mul ei oo mtn hajuu et mist se menee ja mihinkin.

        2. ja 3. OK täytyy katsoa se johtosarja mutta jos se on se jumalaton jothokasa niin kyllä ne pikapuolin katsottua näytti olevan ihan ehjiä, mutta kuten neuvoit niin katson ne tarkasti.

        4. No mul onki erikoisversio bemarist. Noo ei... ei tähään hätään kiinittänyt huomioo et mitä kirjotti ku yritti muistaa kaikki viat. Joo eli Pultit.. Eli 5X120... kiitos
        ..::Bmw & Metal Forever::..

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by Lunideth View Post
          4. No mul onki erikoisversio bemarist. Noo ei... ei tähään hätään kiinittänyt huomioo et mitä kirjotti ku yritti muistaa kaikki viat. Joo eli Pultit.. Eli 5X120... kiitos
          Niin ja muista, että ET:n eli Offsetin pitää olla joku 10-25.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            1. Vastaus KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Lunideth
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 80

              #7
              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
              5.) Ensin pitää selvittää minne se jäähdytysneste häviää. Jos jäähdytysnesteessä on pakokaasuj, kyse on todennäköisesti kannesta. En ole e34 (tai pahemmin muissakaan) Bemareissa kuullut, että kansipahvit olisivat mitenkään poikkeuksellisen arkoja. Virikoneet sitten erikseen. Kansia on haljennut vesipumppu-, visko- ym. ongelmien seurauksena ylikuumenemaan päässeistä koneista, joita ei ole tajuttu heti sammuttaa kun lämmöt nousee.

              Jäähdytysneesteet voivat hävitä myös lattimattoon vuotavasta lämppärin kennosta.

              EDIT: Kunnossaolevassa moottorista EI häviä jäähdytysnestettä!
              No hitto pakoputkest tulee koko ajan ulos kaasui ja ne haisee vedelle. Ihan sama onko moottori kuuma vai lämmin pakokaasuja tulee silti koko ajan... Toivottavasti toi auttaa jotenkin
              ..::Bmw & Metal Forever::..

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by Lunideth View Post
                No hitto pakoputkest tulee koko ajan ulos kaasui ja ne haisee vedelle. Ihan sama onko moottori kuuma vai lämmin pakokaasuja tulee silti koko ajan... Toivottavasti toi auttaa jotenkin
                Lyhyessä ajossa pakoputkeen kondensoituu vettä ja se sitten höyrystyy. Kylmemmillä keleillä ihan ehjätkin koneet päästävät ensimmäisissä kunnon kiihdytyksissä valkoista savua, jos on ollut paljon pätkäajoa.

                Ihan huoltoasemiltakin löytyy usein mittalaitteet, joilla voidaan katsoa onko jäähdytysnesteen seassa pakokaasuja. Antaa osviittaa onko kannen tai kansipahvin kanssa ongelmia.

                Miltä muuten öljyt näyttää? Harmaan öljyn ja veden sekoituksen erottaa helposti pelkästä öljystä. Kerääkö majoneesia öljytikkuun tai öljykorkkiin?

                Comment

                • Lunideth
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 80

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Niin ja muista, että ET:n eli Offsetin pitää olla joku 10-25.
                  OK. ja jos se on suurempi kuin 25 nii se häiritsee kääntymistä eturenkaissa?
                  ..::Bmw & Metal Forever::..

                  Comment

                  • Lunideth
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 80

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    1. Vastaus KLIK
                    Kiitos sieltä löyty tieto et se on huohotus putki, mut ei mtn hajuu et mitä se tekee tai mitä käy jos en vaihda sitä...
                    ..::Bmw & Metal Forever::..

                    Comment

                    • Lunideth
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 80

                      #11
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Lyhyessä ajossa pakoputkeen kondensoituu vettä ja se sitten höyrystyy. Kylmemmillä keleillä ihan ehjätkin koneet päästävät ensimmäisissä kunnon kiihdytyksissä valkoista savua, jos on ollut paljon pätkäajoa.

                      Ihan huoltoasemiltakin löytyy usein mittalaitteet, joilla voidaan katsoa onko jäähdytysnesteen seassa pakokaasuja. Antaa osviittaa onko kannen tai kansipahvin kanssa ongelmia.

                      Miltä muuten öljyt näyttää? Harmaan öljyn ja veden sekoituksen erottaa helposti pelkästä öljystä. Kerääkö majoneesia öljytikkuun tai öljykorkkiin?
                      No siis pakokaasu tulee 30 km:n matkan ajon jälkeen (työmatka) eli kun ajantöihin niin sielläkin sitä pakokaasua tulee koko ajan.

                      Öljyjen kanssa kaikki on ihan ok. Öljyt pysyy siinä määrin missä niit oli ku vaihdoin ne eikä kanteen tai tikkuun tulee mitään mujua yms.

                      Niin joo ja lämmöt ihme kyllä on vähän juust keskiivan kohdilla tai hieman sen alapuolelle. Lisäksi se on ihan sama koska katson et onko jäähdytys nestettä niin lämpötila ei silti npouse... eli kun syylärin laiittaa täyteen (tankin keskiviivalle asti) nii se pysyy siellä 1-2 päivää ja sen jlk sitä on ainoastaan pari senttiä pohjalla...
                      Last edited by Lunideth; 20-05-2007, 23:46.
                      ..::Bmw & Metal Forever::..

                      Comment

                      • djd1mm
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 123
                        • Salo

                        #12
                        Omassa vähän samaa häikkää.. ~kk:n välein saa laittaa lisää tavaraa säiliöön. Tosin säiliökin on ihan mustan möhnän (varmaan levää) peitossa.

                        Eli omassa tapauksessa varmaan ihan kunnollinen jäähdytysjärjestelmän huuhtelu & pesu auttaa jo paljon. En sitten tiedä jos jossain (syyläri/putket/letkut) on jotain mikroskooppisia reikiä mistä tuo sitten höyrystyessään karkaa.. siihenkin varmaan joku fiksaus-aine riittää.
                        Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                        Comment

                        • Lunideth
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 80

                          #13
                          None. Bensatankki toimii nyt keskuslukituksesta.... edellinen omistaja oli nero... lukko oli kiinitetty väärin ja sitä ei ollut kytketty joten ei ihme ettei toimin...

                          Prkl autos on joku ihme rajotin sil ei pääse kovempaa ku 170Km... moottori ei huuda yhtään eikä vauhtia tuu enää lisää.. samoin ku muillakin vaihteilla kolmosel pääsee 120-130 km ja sit on vaihdettava vaihetta et auto kiihtyis lisää... wtf????

                          yritän ettii nyt sähkökaavioita ku sähköis on helvetiosti vikaa.. hyvä ku siin on se kaiuttimien säätö nappula jolla säädetaan etu/taka kaiuttimien äänet nii ku katoin sit nii siin on piuhat irti... ja sit siin on muutamia muitakin piuhoi vedetty sivareil poikki.

                          Miten ihmeessä se kello/lämpömittari irtoaa??? Ei pysty kattoo kunnol sähköi ku en saa niit katteita irti ku niit pitää kello ja uuni...
                          ..::Bmw & Metal Forever::..

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Sähkökaaviot (ETM) ja OBC:n irroitus löytyvät E34 FAQ:sta.

                            Ettei olis katti palasina pakoputken tukkeena.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Lunideth
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 80

                              #15
                              Originally posted by Leka View Post
                              Sähkökaaviot (ETM) ja OBC:n irroitus löytyvät E34 FAQ:sta.

                              Ettei olis katti palasina pakoputken tukkeena.
                              Sähkökaavion olen jo löytänyt. Mutten irrotusta... Hmm.. itse en kylä löytänyt e34 FAQ:sta muuta kun ajovalojen säätöä...
                              ..::Bmw & Metal Forever::..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎