Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kattoverhous yms. problematiikkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djd1mm
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 123
    • Salo

    E34 Kattoverhous yms. problematiikkaa

    Noniin, tässä tovin tapeltuani C-pilarin verhouksien kanssa ajattelin että jos kattoverhousta sais senverta raotettua että olis helppo nykäistä se GSM-antennin tynkä VI****N ja pistää sellanen muovitulppa siihen tilalle. Eli mitenköhän nuo kiinnikkeet nyt oikein toimii..

    Yritin siitä pienestä vaosta tihrustaa mutten nyt millään keksinyt miten sen kankaan saa nätisti tulemaan pois. Eli apu kelpaa

    Ja jos joku muistaa miten takaiskarin saa irti helpoiten, niin siitäkin olis hyötyä.. Ei tässä kattohommassa tosin
    Last edited by djd1mm; 21-05-2007, 17:17. Reason: lisäke
    Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by djd1mm View Post
    Noniin, tässä tovin tapeltuani C-pilarin verhouksien kanssa ajattelin että jos kattoverhousta sais senverta raotettua että olis helppo nykäistä se GSM-antennin tynkä VI****N ja pistää sellanen muovitulppa siihen tilalle. Eli mitenköhän nuo kiinnikkeet nyt oikein toimii..

    Yritin siitä pienestä vaosta tihrustaa mutten nyt millään keksinyt miten sen kankaan saa nätisti tulemaan pois. Eli apu kelpaa
    Yksi ohje E32:een, E34:ssa periaate sama.

    Originally posted by djd1mm
    Ja jos joku muistaa miten takaiskarin saa irti helpoiten, niin siitäkin olis hyötyä.. Ei tässä kattohommassa tosin
    Haulla löytyy monta juttua iskareista ja myös E34 FAQ:ssa on pari aapista josta asia selviää, samalla selviää monta muutakin asiaa E34:n huollosta ja korjauksista...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • djd1mm
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 123
      • Salo

      #3
      Kiitoksia

      Tuo näytti vähän siltä kuin koko kattoverhous pitäis poistaa. On nuo takaiskarit ainakin tiukassa. Parikyt minuuttia olen yrittänyt vääntää sitä alapäätä pois paikoiltaan ulosvetäjällä. Eipä vaan satu olemaan sopivaa lenkkiä jolla sais tuota kiristysmutteria väännettyä niin alkaa aika pahasti keljuttamaan nuo papukaijapihdit...
      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

      Comment

      • djd1mm
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 123
        • Salo

        #4
        Noniin...

        Katto on nyt sitten bling-bling kun verhous näköjään lähti ihan nätisti, ei tarvinnu kun irrottaa taka-kahvojen ruuvit ja rykäistä takareunasta alaspäin, se GSM-antenni oli mutterilla ulkopuolelta kiinni ja reikä oli hieman ruosteessa reunoilta > hioin & pistin pohjamaalia. Kahvat kyllä meinas jäädä käteen kun toisesta hajos molemmat muovikiinnikkeet takaa, toisesakin yksi napsahti :(
        Vieläkun sais tuon Koni/Weitec alustan paikalleen.
        Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

        Comment

        • djd1mm
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 123
          • Salo

          #5
          E34 Takaiskarit ihan jumissa

          Jostapa pitikin lisätä tänne kun ei uutta threadia aiheesta pystyny tekemään..
          Meinasin että jollain saattais olla jotain vinkkiä asian tiimoilta, nuo perus faq:t et bentleyt... ei oikein tunnu auttavan tässä tilanteessa ja jos jollain joskus sama probleema niin tietää helpoimman/ainoan järkevän konstin heti. Iskarithan on jo runnottu melko säpäleiksi mutta saattais ne vielä ehjinä irrota.
          Elikkä, yläpäästä irrotin ne suojakumit ja ne 3x13mm mutterit, alapäästä uitin sen 22mm pultin kunnolla WD40:ssä. Otin ne molemmalta puolelta veks.
          bmwe34.net:stä katselin että joku oli bemun rengas-avaimella avittanut iskaria pois paikoiltaan. Yritin tuota konstia vaan ei iskari hievahtanutkaan. Kylkeen koitin kurmottaa jos minkälaisella lekalla, eikä mitään eloa. Viimeisenä vaihtoehtona totesin että täytyy ulosvetäjällä vetää osissa se pihalle. Lähti alkuun ihan nätisti, mutta se sisäosaa, (tappi joka on kiinni taka-akselissa) iskarissa kiinni pitävä laippa irtosi tietenkin, sain iskarin kumeineen sisäosan puoleen väliin. Siihen se sitten jämähti kun ulosvetäjän mutteri jää sen kumin/puslan sisään niin ei pysty kiristämään enään yhtään.
          Nyt illalla sitten ajattelin että josko ne ottaa sittenkin yläpäästä kiinni, irrotin apurungosta yhden pultin joka laski taka-akselia niin paljon että yläpää heiluu täysin vapaana mutta siltikään ei lähde edes kuumailmapuhaltimen ja sorkkaraudan avittamana.. Mites tästä eteenpäin, kiva ois saada ehjänä mutta sais nyt edes paloina. Rälläkkää mietin mutta bensaputket vieressä vas. puolella, yms. Tosin jos ei kellään mitään fiksumpaakaan ideaa satu tulemaan niin huomenna iltapäivällä ne otetaan rälläkällä paloina veks.
          Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #6
            Anna vähän lämpöä.

            Comment

            • djd1mm
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 123
              • Salo

              #7
              Annettu on vähän ja paljon, ei ole kaasuhitsivehkeitä, ettei ihan niin kuumaa. Mutta on kuumailma-töhöllä lämmitetty pikkasen, pikkasen enemmän ja ihan helvetisti. Vaan ei suostu irtoamaan, se kumi/pusla vaan alko palamaan tuossa viimeisessä vaiheessa.

              Sikäli jännää kun ei se iskari ole kiinni kuin ~1cm matkalta siinä akselissa. Kuinka se vaan voi olla noin pirun tiukassa..?!? Ei ymmärrä.
              Tosin nuo kilometrit mitä ilmeisemmin pitää paikkansa kun tuntuu että kaikki huoltomestatkin hokee että, 'miten kauan tätä on säilötty jossain pusikossa?? Ei nuo osat lähe millään!'

              Eli se alapään tappi on varmaan hitsautunu & ruostunu kiinni ettei siinä muu enään auta kuin väkivalta.. Nooh pitää vielä sommitella kun kaveri haluais nuo iskarit itselleen. Ei niissä mitään vikaa ole.. Tai no kohta ehkä on :/
              Last edited by djd1mm; 23-05-2007, 17:52. Reason: Jännä
              Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

              Comment

              • djd1mm
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 123
                • Salo

                #8
                Nniin.. Rälläkällä pistettiin kaverin kanssa alapäät säpäleiksi, revittiin iskari & pusla veks. Tappi lähti pitkällisellä kuumentamisella sekä rälläkällä tehtyyn uraan ruuvimeisselillä takomalla.. Välillä piti papukaijapihdeillä pyöritelläkkin että lähti liikkeelle. Kyllä tuommonenkin homma kannattais jossain pajalla teettää jos tietää että on noin tiukassa.. Nooh, nyt on takana setti Konin iskarit / Weitecin jouset
                Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                Comment

                • djd1mm
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 123
                  • Salo

                  #9
                  Nyt sitten etupään kimppuun.. Eli, ensin olis hieman kysyttävää.
                  Lähteekö iskaripaketti irti ilman että käyttää jonkinsortin jousipuristimia? Takaa ainakin onnistui ilman mitään ihmeempiä. Ja toiseksi, tarviiko alatukivarren linkki irroittaa jotta saa tuon paketin sieltä pihalle?

                  Kiitoos..

                  p.s. Pitäis vielä venttiilinvälyksetkin säätää.. Helpointahan olis pyörittää konetta kampiakselin päästä.. Oliko se hylsy 33mm? 32mm ei ainakaan tuntunu sopivan.
                  Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                  Comment

                  • djd1mm
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 123
                    • Salo

                    #10
                    Venttiilit on nyt säädetty.. Meni startilla pyörittämiseksi.
                    Samalla kun yritin irrotella tuulettimen kehysmuovia jotta pääsisin kampiakselin päähän paremmin käsiksi, onnistuin koko muovipalikan pistämään puruiksi. Toivottavasti ei maksa paljoa. Eli maksaa RealOEM:n mukaan $ 44,92 (Kun tuossa on A/C..)

                    Säädin pakopuolen ensin 0.30 (olikin noin sitä luokkaa, muutamaa lukuunottamatta [melkein 0.40mm]) nokan ja nostajan väliksi, vertasin nostajan ja venttiilin välistä sekä vielä em. välistä. Nakutus katosi lähes kokonaan.

                    Nyt tuntuu siltä että kytkin alkaa olla loppusuoralla. Etuiskaritkin pitäis vielä vaihtaa..
                    Eipäs tuossa kytkimessä mitään ollu, vetäviin pyöriin tuli kumien vaihdolla niin paljon pitoa lisää ettei lähde ihan jatkuvasti sutien
                    Last edited by djd1mm; 26-05-2007, 23:07. Reason: maksaapas..
                    Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎