Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ilmaistoinnin täyttömäärä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #16
    Originally posted by Tenox View Post
    Kuten sanoin, itselle laitettiin tarkoituksella tuo 1100g ja sekin riittää.
    Joo, mutta on hassua kun valmistaja nimenomaan ilmoittaa määräksi tuon tarrassa olevan lukeman. Eikä sitä sitten tarvi noudattaa/noudateta? Tähän mun autoon on tehty tehtaan r134a konversio. Tuolla lisää juttua -> http://bmwe32.masscom.net/johan/airc...con_R134a.html

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by superb View Post
      Tähän mun autoon on tehty tehtaan r134a konversio. Tuolla lisää juttua -> http://bmwe32.masscom.net/johan/airc...con_R134a.html
      Tuossa myös suht virallisen oloiset ohjeet R12->R134a konversioon
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #18
        Originally posted by superb View Post
        Joo, mutta on hassua kun valmistaja nimenomaan ilmoittaa määräksi tuon tarrassa olevan lukeman. Eikä sitä sitten tarvi noudattaa/noudateta? Tähän mun autoon on tehty tehtaan r134a konversio. Tuolla lisää juttua -> http://bmwe32.masscom.net/johan/airc...con_R134a.html
        Tottakai jos olet pyytänyt ilmastoinnin täytön, etkä ole sopinut erikseen mistään määristä niin kuuluisihan niiden se täyteen pistää, tai ainakin neuvotella kanssasi jos on jokin syy miksei laitettaisi. Eli voithan käydä tuota kysymässä ko. liikkeessä ja pyytää samaan hintaan täyttämään täyteen asti jos niin haluat. Vastasin lähinnä kysymykseen siinä mielessä, että toimiiko tuo ilmastointi mainitsemallasi täyttömäärällä hyvin. Siihen vastaus on edelleen kyllä.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • 540iA Tapsa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 97
          • Kangasala

          #19
          Originally posted by Leka View Post
          Näin on, tottakai.

          Tulikin mieleen, mitenkähän R12 ja R-413A (Isceon 49) soveltuvat keskenään? Luulisin ainakin etteivät käy, vaan täytyy vaihtaa kokonaan. Joku asiaan enemmän vihkiytynyt vois hieman valaista tätä asiaa.
          Kyllä se kannattaa ottaa R12 aineet pois. Kun toi Isceon 49 on sellainen seoskaasu, sisältää muistaakseni mm. R22, R134A, niin muistelen että mikäli R12 on sekaisin sen kans niin voi voi olla että kuumakaasun lämpötila nousee hieman.
          Ei se vaarallista ole jos niitä sekaisin laittaa mutta helppo tuo on ottaa vanhat taltteen ja sit laittaa uutta.
          Ja hankala on näin käytännössä huomata eroa, kylmää sieltä kyllä tulee vaik on sekaisinkin. Mutta suosittelen vaihtoa..
          -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

          Auto: e46 330d manual touring -00
          -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
          -ex: e34 525tds touring -94
          -ex: e34 540iA
          -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

          Moottoripyörät:
          Yamaha R6 -01 kilpapyörä
          KTM EXC-F 250 -08
          ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
          ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
          ex: Gas Gas EC300
          ex: Husqvarna CR125

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by 540iA Tapsa View Post
            Kyllä se kannattaa ottaa R12 aineet pois. Kun toi Isceon 49 on sellainen seoskaasu, sisältää muistaakseni mm. R22, R134A, niin muistelen että mikäli R12 on sekaisin sen kans niin voi voi olla että kuumakaasun lämpötila nousee hieman.
            Ei se vaarallista ole jos niitä sekaisin laittaa mutta helppo tuo on ottaa vanhat taltteen ja sit laittaa uutta.
            Ja hankala on näin käytännössä huomata eroa, kylmää sieltä kyllä tulee vaik on sekaisinkin. Mutta suosittelen vaihtoa..
            Näin ajattelinkin ja tuossa hieman Isecon 49:stä:

            R-413A (Isceon 49)
            -Otsonikerrokselle haitaton R-12 korvaava HFC-kylmäaineseos vanhoihin laitoksiin.
            -Kolmen kylmäaineen seos (R-134a, R-218 ja R-600a)
            -Liukuma n 5 C
            -Täyttömäärä n 10-20 % pienempi kuin R-12:lla
            -Paine vähän korkeampi kuin R-12:lla
            -Vaikka sisältää propaania ja isobutaania, ei luokitella palavaksi
            -Voidaan käyttää ”vanhoja” voiteluöljyjä, koska isobutaani ja propaani huolehtivat öljynkierrosta
            -Täytettävä aina nesteenä

            Käyttökohteita:
            -Vanhojen R-12 kylmälaitteiden huolto
            -Henkilöautojen vanhat R-12-ilmastointilaitteet
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎