Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 hälytin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jatimatic
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 31
    • Turku

    #46
    Hälyttelee itsekseen, saako tuota hälyä kytkettyä jotenkin pois? siis vain avain olemassa, ei kaukoja tjsp.
    Volvo 240TDic, Volvo760tic, Saab900c, E38 V8 & E30 325cabbe
    Ex:BMW e34 530toukka, BMW E46 330xd touring, BMW 318i -88, BMW E30 316 -85 + yli20kpl Volvoja ja kourallinen muita laitteita

    M-tarra, heh....

    Comment

    • peeämwee
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1822
      • I sink hell

      #47
      Hälytin ei pidä ääntä

      Terve, lainaan tätä topiccia. e32 735i -87. Alkuperäinen hälytin. Ovet avautuu ja sulkeutuu kakesta mutta ääntä ei kuulu kun olen kokeillut toimiiko hälytin. Kun ostin auton, siinä oli laturi paskana ja aikaisempi omistaja on varmaan tän takia kytkenyt ominaisuuden pois. (Häly alkaa huutamaan kun akku on tarpeeksi tyhjä).

      Eli mistäs lähtisi etsimään vikaa että hälytin toimisi muunakin kuin vain keskuslukituksena?
      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
      http://velkakello.fi/

      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #48
        Originally posted by peeämwee View Post
        Terve, lainaan tätä topiccia. e32 735i -87. Alkuperäinen hälytin. Ovet avautuu ja sulkeutuu kakesta mutta ääntä ei kuulu kun olen kokeillut toimiiko hälytin. Kun ostin auton, siinä oli laturi paskana ja aikaisempi omistaja on varmaan tän takia kytkenyt ominaisuuden pois. (Häly alkaa huutamaan kun akku on tarpeeksi tyhjä).

        Eli mistäs lähtisi etsimään vikaa että hälytin toimisi muunakin kuin vain keskuslukituksena?
        Sulake? Johto kiinni pillissä?

        Comment

        • peeämwee
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1822
          • I sink hell

          #49
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Sulake? Johto kiinni pillissä?
          On juu johto kiinni. Sijaitseeko sulake isossa sulakerasiassa? Jos se on siellä, niin on katsottu.
          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
          http://velkakello.fi/

          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

          Comment

          • samppup
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 31
            • rauma

            #50
            e34 toukka -95 vittuilee ja epäilen hälytintä.. Eli hätävilkut saattaa alkaa vilkkumaan kesken ajon tai sitte ihan parkissa. Akun kenkiä ku jokusen kerran kun irrottelee ja yhdistelee ni saa loppumaan. Sitte parin viikon päästä sama homma. Hätävilkkujen katkasijassa ei vilku valo ja siitä ei myös tapahdu mitään. Hälyttimen vois vaikka ottaa pois käytöstä jos vaan tietäis miten uskaltaa ruveta.. Suht vittumainen käytännön kannalta..

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2881
              • Akaa / Toijala

              #51
              Originally posted by samppup View Post
              Hätävilkkujen katkasijassa ei vilku valo ja siitä ei myös tapahdu mitään. ..
              Siis ei hätävilkutkaan mene päälle vaikka laitat?? Saattaa olla siinä katkasijassa sitten vika, eikä välttämättä hälyssä. Ei ole iso homma irroittaa ja tutkia.

              Comment

              • samppup
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 31
                • rauma

                #52
                jatketaas pienellä viiveellä. Hätävilkut menee kyllä päälle. Hätävilkkujen katkasija vaihdettu ja vilkuttelee vieläkin sillon tällön..

                Comment

                • jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

                  #53
                  Tulikohan tähän selkoa? Mulla on työn alla laittaa kaverin auto kuntoon. Auto on E34 525i -92 (VIN: BG50257). Auto on melko ok kunnossa. Avaimista mulla on käytettävissä ainoastaan huolto- ja minivara-avain, molempien varsinaisten ollessa ilmeisesti jossain kateissa, eikä omistajalla ole asiasta mitään käryä.

                  Autossa on alkuperäinen hälytin ja todennäköisesti se on tämänhetkisen vian syynä. Auto oirehtii alkamalla sattumanvaraisesti vilkuttamaan ajovaloja ja hätävilkkuja. Myös keskuslukitus nappaa auton täysin itsestään lukkoon, ja jos sähköikkunoita sattuu olemaan avoinna, nostaa myös ne ylös. Varmaan tekisi saman kattoluukullekin, jos uskaltaisin ottaa sen hajoamisesta riskin ja avata sen. Tuossa valojen vilkutuksen yhteydessä ei torvi huuda, vaikka se kyllä toimii testattaessa.

                  Eilen tuli askarreltua sulakkeiden kanssa sitä sun tätä, mutta haasteena oli se kun ei saatu vikaa päälle. Aamulla sitten meni vikaan kun irrotin sisävalojen sulaketta takapenkin alta, ja annettiin vilkuttaa kunnes sain loppumaan irrottamalla takasulakerasian vieressä olevan hälytinmodulin liittimen. Auto ei kuitenkaan tullut tällä kuntoon, vaan ilmeisesti pitäisi irrottaa sen hälypurkin virtapiuhatkin? Sen 15A sulake on jo irti.

                  Tai näin ainakin saksalaispalstalla neuvotaan: Ansonsten kann die DWA auch einfach ausgebaut werden. Einfach Steuergerät raus und im Falle eines BC ein Alarnhornrelais verbauen (ist aber nur bis 01/95 nötig, danach geht es ohne das Hornrelais)

                  Tämän remontin lopputulemaksi kelpaa hälyttimen katoaminen autosta, ja edes keskuslukituksella ei kuulemma ole niin väliä. Auto on sanan varsinaisessa merkityksessä käyttöauto.
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    #54
                    Originally posted by jussi_r View Post
                    Tulikohan tähän selkoa?

                    ilmeisesti pitäisi irrottaa sen hälypurkin virtapiuhatkin?
                    Kaivoin hälärin boksin ulos ja toistaiseksi kaikki on hyvin. Auto lähti tulille, ja kaikki toimii. Keskuslukko-ongelma sen sijaan ei tainnut poistua. Kun hälärin boksi oli poistettu, laitoin vilkkureleen takaisin sulakeboksiin ja samantien auto veti ovet lukkoon.

                    Seuraavaksi taas ajoon ja odottelemaan uusiiko vika.
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • asvirkku
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 514
                      • Bern

                      #55
                      Originally posted by jussi_r View Post
                      Keskuslukko-ongelma sen sijaan ei tainnut poistua. Kun hälärin boksi oli poistettu, laitoin vilkkureleen takaisin sulakeboksiin ja samantien auto veti ovet lukkoon.
                      Jaa 316 laukesi virtalukko. Mitä pienistä, kun nekään ei meistä.
                      No, tuo hälytinasia siis kuositettu Kyntterin ohjeilla. Sitähän ei takas laiteta, vaikka ovet tulisi kuntoon.
                      e34 ovista:
                      - Ees-tas lukittaminen on keskuslukon alkeellinen signaali, että jokin on vialla. Vika taas KL:n mielestä tarkoittaa, että joku lukko ei ole saavuttanut mitattavaa tavoitetilaansa. Tyyppiviat listassa.
                      - Meneekö kontti lukkoon lainkaan? Kontin lukkomoottori tai kontin kaapelisarja.
                      - Muistan, että joku ovilukko kanitti välillä: lukkomoottori lopussa (CRC elvytys?)
                      - Kuskin ovesta aloittaen, lukon asentomikrokytkimien tarkistus. Kun raja-arvoa ei saada, järjestelmä ilmoittaa virheen.

                      Ulkomuistista olen varma, että kaikki ovet yleensä, mutta ei aina, toimi. Konttia ei tarkistettu.

                      Happy hackings,

                      T AV
                      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                      Comment

                      • Incarnated
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 453
                        • Seinäjoki

                        #56
                        Itsekseen lukkoon menemiseen syynä melko varmasti se, että jompikumpi etuovista tai kontin lukko on hieman huonossa säädössä, ja jää jotenkin kanittamaan. Näissä kolmessa lukossa on se keskuslukituksen ohjaus vissiin aina hälyn kanssa. Itellä peräkontin lukko oli ongelmien syy.

                        Tietty voi olla että joku mikrokytkimistä lukoissa on tullut tiensä päähän, tai johtoja hapettunut jossakin. Tietääkseni mikään muu ei pitäs vaikuttaa tähän, koska jos häly ei tajua jonkun luukun olevan kiinni tms, se pitäs pompauttaa niitä lukkoja avatessa/lukittaessa, eikä enää myöhemmin....

                        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                        Comment

                        • Pleomax
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 121
                          • Lempäälä

                          #57
                          Osaakos tai tietääkös joku laserlinen hälyttimistä. Taitaa olla myös keskuslukitus samassa...? Onko se alkuperäis asennuksen autossa vai joku jälki räpellys? Ed omistajalla ei asiasta ollut tietoa. Se kiinnostais myös et missä mahdollinen ohjaus (tms) boxi löytyy..? Ledi on keskellä ilmanvaihto räppänää koelaudalla.. Lediltä lähtee kyllä johto ja hukkuu miljoonan muun johdon sekaan soittimen jälkeen... Kiinnostas lähinnä miten sen herkkyyttä saa säädettyä kun kohtuu noloo parkki paikalla kun viereisen auton ovi lyödään kiinni (lue: Lada yms) niin alkaa häly soimaan joten herkkyys ihan vaan vähän tapissaan .


                          Edit: problem solwed all by my self
                          Last edited by Pleomax; 10-07-2015, 19:41.
                          E61 530D, xDrive 2007
                          Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎