Elikkäs beemerin tyhjäkäynti on erittäin epätasaista ja tehot loppuu 5000 kierrokseen tai 160 km/h. Edellisen omistajan mukaan on vaihdettu kireämpi nokka ( tästä ei varmuutta) ja sen vuoksi sytytyksen ennakko ei ole kohdallaan (tätä tietoa vahvistaa se, että käytin merkki huollossa piuhoissa ja sanoivat että ennakko säätää laidasta laitaan kun ei löydö oikeaa). Ei mene päästöistä läpi kuin irroittamalla alipaine letku bensan paineen säätimeltä (eikä enää meinannut tänä vuonna mennä sillaankaa). Olen jo saanut tietoa alipaine vuodoista, mutta sellaisia en löytänyt. ELI mitä avuksi. Missä mahdollisesti vika?? Pitääkö vaihtaa vakio nokka, vai saako säädöt kohdalleen?? auttaako lastu? vai onko vika mahd. ihan joku muu, kuten bensapumppu??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 535 tyhjäkäynti ongelma ja tehot hukassa.
Collapse
X
-
Ensin moottori kuntoon, sitten vasta lastua tjsp!
Tee perushuolto+lisätyöt:
-Öljyt+suodin
-Moottorin Ilmanputsari
-Säädä venttiilinvälykset
-Uudet tulpat
-Uusi virranjakajan kansi ja pyörijä (kalliita)
-Tarkasta ja putsaa syttypiuhat
-Bensanpaineensäädin voi olla rikki
-Lambda vaihtoon jos on sen toiminta hidastunut vuosien varrella, kulutus laskee huomattavasti jos tässä on vikaa.
-Etsi konetilasta hapartuneita muoviletkuja ja uusi ne.
-Tarkasta kannesta "banjopulttien" kireys.
-Uusi bensansuodatin
-Tarkasta ja putsaa maadoituspisteet jos ovat vaikka hapettuneet.
Jos saat koneen käymään nätisti tyhjäkäyntiä + kaikki tehot takaisin, niin se 535i on ehjänä aivan pirun nopea ja hyvä auto.Last edited by superb; 22-06-2007, 02:38.
-
-
Yhdyn edelliseen. Juurikin tuon listan huollot olen suorittanut ensimmäisenä kun sain oman 535:n käyttöön. Ei ole ongelmia sen jälkeen ilmaantunut, eikä myöskään varmaan tule ihan heti. Tuo m30-motti on aivan perkeleen luja mylly kun sitä oikein huoltaa.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Okei. suoritin kaikki edelä mainitut toimenpiteet. Tuloksena vähän huonompi tyhjäkäynti + nakutus (ruisku)??
Löysin pari selvää alipaine vuotoa ja vennttilien säädöt olivat aika honot. Laitoin imu 0,25 ja pako 0,30 (täältä foorumilta löysin tällaiset hyväksi todetut)
Tai bensansuodatinta en ole vaihtanut mut vika ei liene siinä.
Nyt vetää paremmin vauhdissa ihan punasille asti, mut tyhjäkäynti kuulostaa niinku kävis 4:llä
Mitä nyt avuksi?? Onko vika ilmamäärissä vai???Last edited by matti_n85; 16-07-2007, 22:37.
Comment
-
-
Originally posted by matti_n85 View PostLöysin pari selvää alipaine vuotoa
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Mystinen View PostMissäs noi oli ja miten ne löysit? Starttipilotilla? Ootko koittanu ottaa tulpanjohtoja irti ku kone on käynnissä? Jos koneen käynti ei muutu ku nyppäät tulpanhatun irti niin sit se pytty on pimeenä. Ja ootko koittanu putsata tyhjäkäyntimoottoria..
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMistä mittasit ja oliko kone taatusti kylmä (yön yli seissyt)?
Kokeile toista ilmamääränmittaria.
Ajattelin kuiten nyt alkaa aukaisemaan tuon ilmamäärämittarin ja katsomaan mitä se on syöny. Onko kulunu se hiili, johon jotain piirtyy. ku siitä tunuu olevan täällä paljon juttua.
Mielestäni auto toimii suht hyvin nyt muuten paisi tyhjäkäynnillä.
Comment
-
-
Ja ootko koittanu putsata tyhjäkäyntimoottoria..[/quote]
mitä tolla oikein on edes puhdistettavaa. näyttäis olevan puhdas ja läppä liikkuu sormin erittäin hyvin eikä tunnu mitään mikä kangertais vastaan.
Mikä tuo lisäilma moottori hässäkkä on ja mitä se tekee? miten sen voi puhdistaa, vai voiko? en uskaltanu purkaa ettei säre tietämättömyyttään.
Comment
-
-
Yksi missä voi vielä olla vikaa, on ruiskusuuttimet.
Ne irti ja pesuun likkeeseen missä se onnistuu mittauksen kanssa.
Omassa ex ämmässä oli tyhjäkäynti päin vittua ja syynä oli suuttimien huono toiminta. Yksi antoi n.20% vähemmän ja yksi n. 20% enemmän ja muut siltä väliltä. Kun pesu oli tehty antoivat kaikki suuttimet tyhjäkäynnillä, kierroksilla ja max tuotossa saman.
Vuosien saatossa niihin on voinut kertyä vaikka mitä paskaa tai myös mekaaninen kuluma on voinut tehdä niistä vainaat. Kysehän on kuitenkin kohtuu vanhasta autosta.
Toi sotkee lambdan totaalisesti kun yhdestä tulee rikasta, toisesta laihuuden takia palamatonta jne.
ps. muista sitten samalla uusia ne suuttimien o-renkaatAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by matti_n85 View Postmitä tolla oikein on edes puhdistettavaa. näyttäis olevan puhdas ja läppä liikkuu sormin erittäin hyvin eikä tunnu mitään mikä kangertais vastaan.
Mikä tuo lisäilma moottori hässäkkä on ja mitä se tekee? miten sen voi puhdistaa, vai voiko? en uskaltanu purkaa ettei säre tietämättömyyttään.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostYksi missä voi vielä olla vikaa, on ruiskusuuttimet.
Ne irti ja pesuun likkeeseen missä se onnistuu mittauksen kanssa.
Omassa ex ämmässä oli tyhjäkäynti päin vittua ja syynä oli suuttimien huono toiminta. Yksi antoi n.20% vähemmän ja yksi n. 20% enemmän ja muut siltä väliltä. Kun pesu oli tehty antoivat kaikki suuttimet tyhjäkäynnillä, kierroksilla ja max tuotossa saman.
Vuosien saatossa niihin on voinut kertyä vaikka mitä paskaa tai myös mekaaninen kuluma on voinut tehdä niistä vainaat. Kysehän on kuitenkin kohtuu vanhasta autosta.
Toi sotkee lambdan totaalisesti kun yhdestä tulee rikasta, toisesta laihuuden takia palamatonta jne.
ps. muista sitten samalla uusia ne suuttimien o-renkaat
Comment
-
-
Noniin. len puhdistanu ilmamäärämittarin ja tyhjäkäynti moottorin. Säädin ilmamäärä mittarista ensin jousta 2 napsua löysemmälle ja tehot hävis selvästi. Kokeilin sitten 2 napsua tiukemmalla ja alkoi kakomaan kiihdytyksessä.
Tässä värkätessä unohdin yhdenkerran johdon irti ilmamäärämittrilta ja käynnitin auton, tyhjäkäynnissä ei ollut mitään eroa siihen ku johto oli paikoillaan. Voimmeko pätellä tästä että mittari on rikki tai hiilikosketuspinta ei saa kosketusta (siirtämisestä huolimatta)
Laitoin myös tankiin ruiskun puhdistus aineen. Katsotaan tapahtuuko mitään.
Ja ei tunnu olevan paikkaa kuka puhdistais ja testais suuttimien toiminnan. Tietääkö kukaan sellaista Oulu,Kemi,Tornio,Roi alueelta?Last edited by matti_n85; 18-07-2007, 17:54.
Comment
-
-
Itsellä sama ongelma. Tyhjäkäynti välillä normaali ja välillä reilusti yli 1000rpm. Vaihdoin ilmamäärämittarin (käytetyn mutta toimivan) ja ei auttanut. Toinen ihmetys on kiihdytys, pätkäisee ikävästi jossakin 3000rpm kohdilla ja yhtäkkiä taas lähtee vääntämään. Mistä nämä johtuu?
EDIT: Kone kyllä jaksaa vääntää rajoittimelle asti ja kulkeekin ihan mukavasti (210km/h nelosella kierrosten ollessa noin 6500rpm). Autossa on joku halpislastu, voisikohan tuo tehdä tuota? Ainut vaan että alkuperäistä lastua ei ole tallessa kun entinen omistaja sitä ei antanut :(
Comment
-
-
Originally posted by Hifisti View PostItsellä sama ongelma. Tyhjäkäynti välillä normaali ja välillä reilusti yli 1000rpm. Vaihdoin ilmamäärämittarin (käytetyn mutta toimivan) ja ei auttanut. Toinen ihmetys on kiihdytys, pätkäisee ikävästi jossakin 3000rpm kohdilla ja yhtäkkiä taas lähtee vääntämään. Mistä nämä johtuu?
EDIT: Kone kyllä jaksaa vääntää rajoittimelle asti ja kulkeekin ihan mukavasti (210km/h nelosella kierrosten ollessa noin 6500rpm). Autossa on joku halpislastu, voisikohan tuo tehdä tuota? Ainut vaan että alkuperäistä lastua ei ole tallessa kun entinen omistaja sitä ei antanut :(
Olisko intoa myydä sitä toista ilmamäärämittaria? sopu hintaan tietenkiVois kokeilla toimisko itsellä.
Comment
-
Comment