Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 koneenvaihdossa ilmennyt ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kk84
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 63
    • Outokumpu

    e34 koneenvaihdossa ilmennyt ongelma

    e34 520ia m20b20 '88

    kattelin searchilla mutta en löytänyt oikeen suoraa vastausta ongelmaani!

    elikkäs vaihdoin tossa viime viikonloppuna koneen ja nyt kun laitoin auton käynnistyskuntoon niin eipä käynnisty...kone pyörii ja kipinä tulee,bensa tulee suuttimille asti.

    suuttimet ei aukea ja bensapumppu ei surahda virtoja päälle laittaessa...startatessa kyllä bensaa syöttää...

    katteli johtosarjan liittimet läpi eikä niissä ollut mitään poikkevaa..

    montaa eri relettä kokeillu bensapumpulle mut ei taphdu mitään uutta.
    (luetun ymmärtämisellä ilmeisesti sama rele ohjaa suuttimia?)

    eilen sit virrat päällä ollessa heiluttelin relettä ja alko surina kuulluu pumpulta mutta se oli jatkuvaa eikä loppunut ennenkuin otti releen kokonaan pois tai painoin pohjaan asti.

    searchilla löysin jotain juttuja ja kokeilin että vedin akun miinukselta suoran maan pensareleen pinnille (oliko se nyt) 85 niin sillon toimii bensapumppu kun laitaa virrat päälle mutta jatkuvasti.

    ja motronic boxihan katkoo tuota releen maita jolloin pumpun pitäs toimia...toimiiko suuttimet sit samasta releestä?

    eli nyt kaivattais apuja et sais koneen käyntiin muutenkin toimimaan niinkuin pitäs.kaikki neuvot tervetulleita....kiitokset jo etukäteen!!!!!
    Last edited by kk84; 28-06-2007, 15:22.
    Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
    Projekti 316 m40 '89
    EX:
    e30 316 '86
    e30 320i '84
    e36 323i '95
    e30 316 '88
    Peugeot 406 tdi '97
    Volvo v40 '96
    Toyota Corolla x3
    Nissan Sunny
    Ford Sierra '86
    Opel Kadet '86
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    itellä kävi vähä saman tapasesti mutta m20b25 myllyn kanssa. syynä johtosarjan pyöreä liitin imusarjan alla, ei mennyt kunnolla kiinni kun se pelti oli välissä
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • kk84
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 63
      • Outokumpu

      #3
      kaikki johtosarjan liittimet katottu..myös se pyöreä liitin imusarjan alla.
      Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
      Projekti 316 m40 '89
      EX:
      e30 316 '86
      e30 320i '84
      e36 323i '95
      e30 316 '88
      Peugeot 406 tdi '97
      Volvo v40 '96
      Toyota Corolla x3
      Nissan Sunny
      Ford Sierra '86
      Opel Kadet '86

      Comment

      • Erska
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 439
        • Tuusula

        #4
        ettei olis kampiakselin asentotunnistin... ´voihan siinä olla vikaa vaikka kipinää antaakin...
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Nyt: VOLVO S60 D5 -03

        EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

        Comment

        • s.a.h.a
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 27
          • Rovaniemi

          #5
          Minä laittaisin kans ton ruiskujen liittimen piikkiin tossa imusarjan alla.
          Itellä sama vika ja alkoi toimiin vasta kun otti sen liittimen pois siitä pelti pidikkeestä.

          Yrittänyttä ei laiteta

          Comment

          • kk84
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 63
            • Outokumpu

            #6
            Originally posted by Erska View Post
            ettei olis kampiakselin asentotunnistin... ´voihan siinä olla vikaa vaikka kipinää antaakin...

            nonniii....mittailin tossa tuon asentotunnistimen vastuksen niin asennolla

            x10 näytti 100ohmia ja asennolla
            x1k n. 20 ohmia

            NORMAALIA?????? mitkä pitäs olla kunnossa olevan anturin arvot?
            niin ja ennen koneen vaihtoa auto kävi tyhjäkäyntiä tosi huonosti..kierrokset pysyi samana mut kuulosti tosi epätasaiselta!

            ettei vaan olis vika täss mut tietävät ja kokeneemmat kertokoon....

            johtosarja käyty läpi pariinkin kertaan ja hyvältä näyttää...myös pyöreä liitin tarkastettu moneen kertaan!"!!

            ja vielä...toimiiko suuttimet jonkun releen kautta...(sama kuin bensapumppu)

            (ei nää sähköhommat oo valkkosen miehen hommia)
            Last edited by kk84; 30-06-2007, 22:33.
            Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
            Projekti 316 m40 '89
            EX:
            e30 316 '86
            e30 320i '84
            e36 323i '95
            e30 316 '88
            Peugeot 406 tdi '97
            Volvo v40 '96
            Toyota Corolla x3
            Nissan Sunny
            Ford Sierra '86
            Opel Kadet '86

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              #7
              Jos on samanlainen anturi kuin 540i:ssä niin uuden anturin vastus oli mitattuna noin 500 ohmia. Bentleyn manuska väittää määräksi muistaakseni jotain aivan muuta, eli muistaakseni n. 1400 ohmia. Nokan anturi uutena antaa tuon noin 1400 ohmia. Eli joka tapauksessa 20-100 ohmia vaikuttaisi liian pieneltä.

              Omassa autossa (E34 kanssa) kammen anturi antoi kylmänä äärettömän mittaustuloksen ja lämpimänä liki normaalit arvot. Autossa ongelmana olikin erittäin huono käynnistyvys kylmänä (ja ajoittaiset nykäykset ajossa). Anturin vaihdolla viat lähtivät.

              Anturi maksoi Rinta-Joupilla karvan alle 80e.

              EDIT:

              RealOEM:n mukaan ei ole sama anturi. Tuo on mulla:http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on
              En löytänyt 520:n vastaavaa nopealla etsimisellä. En siis voi olla varma noista ohmimääristä sun autosi kohdalla, muuten kuin että ääretön on aina = kaputt.
              Last edited by Tenox; 01-07-2007, 14:22.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • kk84
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 63
                • Outokumpu

                #8
                ostin tossa uuden bensapumpunreleen (makso 9e) eikä pumpun toiminta muuttunu miksikään virtoja päälle laittaessa...(kuuluuko 5 satasessa pumpun surahtaa virrat päälle laittaessa?)taitaa olla seuraavana johtosarjan tarkastus edessä...jospa se suuttimienkin toimintahäiriö löytyis sitä kautta...kuitenkin virrat kun laitaa päällä niin tyhjäkäyntimoottori rupeaa surisemaan..jotenka ei siellä varmaan iso ongelma oo..johto poikki tms...
                Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
                Projekti 316 m40 '89
                EX:
                e30 316 '86
                e30 320i '84
                e36 323i '95
                e30 316 '88
                Peugeot 406 tdi '97
                Volvo v40 '96
                Toyota Corolla x3
                Nissan Sunny
                Ford Sierra '86
                Opel Kadet '86

                Comment

                • Erska
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 439
                  • Tuusula

                  #9
                  tyhjäkäyntimoottorin pitää kyllä ruveta surisemaan,ainakin minulla surisee...

                  polttoainepumppu taitaa toimia vaan starttauksessa kun se saa virran kun saa tiedon kampiakselin asentotunnistimelta...
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                  EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                  Comment

                  • kk84
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 63
                    • Outokumpu

                    #10
                    availin tänään johtosarjaa eikä sielläkään löytynyt mitään katkoksia tms.

                    edelleen kaikki mut laitteet toimii mut suuttimet ei vaan aukea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    edellinen omistaja tossa sanoi et autossa ois joku ajonestojärjestelmä...vois vaikka siinä olla vika????

                    mitenhän tommosen ajoneston sais pois päältä jos se nyt on menny päälle?
                    Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
                    Projekti 316 m40 '89
                    EX:
                    e30 316 '86
                    e30 320i '84
                    e36 323i '95
                    e30 316 '88
                    Peugeot 406 tdi '97
                    Volvo v40 '96
                    Toyota Corolla x3
                    Nissan Sunny
                    Ford Sierra '86
                    Opel Kadet '86

                    Comment

                    • Team Eastcorner
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1095
                      • Vimpeli

                      #11
                      Onpas sekavaa.

                      Tarkoittaako tuo sun mittaus että tulos olisi kertoimien jälkeen 1000/20 000ohm?

                      Motronic ohjaa pumpun relettä, eikä pelaa mitenkään yhtenäisesti suuttimien kanssa.

                      Kokeile huvikseen irroittaa se kampiakselin asentotunnistin ja laitat kaverin starttaamaan samaan aikaan kun liikutat anturia lähemmäs ja kauemmas trikkeripyörästä.. Vois pian vaikka käynnistyä..
                      Rides:

                      -E28 518i ´86
                      -Audi A6 C5 ´99
                      -VW T4 ´97

                      Comment

                      • kk84
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 63
                        • Outokumpu

                        #12
                        Taitas olla vika tossa kampiakselin asentotunnistimessa..tänään vähän heiluttelin sen johtoo nii taispa hävitä sit kipinäkin!!!!
                        jospa sen vaihdolla alkas homma pelittää?

                        onko tuo motonetin ykk-anturi jus tuo kampiakseliasentotunnistin????????

                        520/525 89--90 YKK-anturi (ei 24ventt). . . . . . . . . . . 10-9124 38.90 ???
                        Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
                        Projekti 316 m40 '89
                        EX:
                        e30 316 '86
                        e30 320i '84
                        e36 323i '95
                        e30 316 '88
                        Peugeot 406 tdi '97
                        Volvo v40 '96
                        Toyota Corolla x3
                        Nissan Sunny
                        Ford Sierra '86
                        Opel Kadet '86

                        Comment

                        • kk84
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 63
                          • Outokumpu

                          #13
                          ylös!
                          Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
                          Projekti 316 m40 '89
                          EX:
                          e30 316 '86
                          e30 320i '84
                          e36 323i '95
                          e30 316 '88
                          Peugeot 406 tdi '97
                          Volvo v40 '96
                          Toyota Corolla x3
                          Nissan Sunny
                          Ford Sierra '86
                          Opel Kadet '86

                          Comment

                          • J.L
                            Minimi-Jakke
                            • Oct 2002
                            • 846
                            • .

                            #14
                            Onko nyt kiinni auton alkuperäisen moottorin johtosarja vai uuden moottorin johtosarja?

                            Comment

                            • kk84
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 63
                              • Outokumpu

                              #15
                              autossa oli kiinni 2.5 kone joka levis ja nyt tuli sit vaihdettuu 2 litranen alakerta siihen! ei kai noissa 2.5ja 2 litrasen johtosarjoissa oo mitään eroo?
                              mistäs sitä tietää et onko tuo sen alkuperäsen 2litrasen johtosarja....
                              Nyt: Mazda 626 '90/Opel vectra '98
                              Projekti 316 m40 '89
                              EX:
                              e30 316 '86
                              e30 320i '84
                              e36 323i '95
                              e30 316 '88
                              Peugeot 406 tdi '97
                              Volvo v40 '96
                              Toyota Corolla x3
                              Nissan Sunny
                              Ford Sierra '86
                              Opel Kadet '86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎