Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjaus hakee?!?E-34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by mikko72 View Post
    kannattaa kattoa onko kääntövarsi kunnolla kiinni simpukassa.pyydä joku heiluttaa rattia ja kato liikkuuko kääntövarsi ylös/alas ennen kun renkaat alkaa kääntyä.omassa oli löysällä.
    kuin se sit tarpeen mukaan kiristeteään?
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • mikko72
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 5
      • lahti

      #17
      e34 ohjaus

      kääntövarsi on kiinni simpukan akselissa läpipultilla,eli sillä kiristetään kääntövarsi simpukan akseliin.voi tuntua että olis tiukalla mutta mulla ainakin ohjaus muuttu paljon paremmaksi kun läpipulttia kiristi.

      Comment

      • jleino
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 204

        #18
        Renkaissa taisi olla mun tapauksessa vika. Vaihdoin etuset ja takaset keskenään niin parani huomattavasti. Kulmat oli aivan kohdillaan..

        No, kohta rengas kauppaan ja uutta tilanne katsausta:think
        Voimaa...

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #19
          Originally posted by jleino View Post
          Renkaissa taisi olla mun tapauksessa vika. Vaihdoin etuset ja takaset keskenään niin parani huomattavasti. Kulmat oli aivan kohdillaan..

          No, kohta rengas kauppaan ja uutta tilanne katsausta:think
          ok no mulla ei ollu renkasta mut tos kiristelly ja vaihtanu osia ja onhan se jo parempaan päin
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14324
            • Oulu

            #20
            Oma myös vaeltaa, pelottavan paljon ohittaessa... Saa tosissaan olla skarppina ettei lähe huitelemaan minne sattuu. Reilu viikko sitten vaihdoin alatukivarret ja kallistuksenvakaajan vääntötangot. Muualla ei tunnu olevan väljää. Mistä tuo voisi johtua. Rengastus sama kuin viime kesänä, eikä silloin vaeltanut. Eli edessä 225/40R18 takana muuten sama, mutta 235 leveä.

            Tai sitten jossain on väljää, koska mukula kivillä kolahtelee edessä hiljasella vauhdilla, samoten kolahtaa jos asfaltilla hitaalla vauhdilla tekee äkkijarrutuksen. Edestä siis nämä kaikki kuuluu.
            Last edited by zener; 10-07-2007, 19:55.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • njassu
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 45
              • Sotkamo

              #21
              Originally posted by mikko72 View Post
              kannattaa kattoa onko kääntövarsi kunnolla kiinni simpukassa.pyydä joku heiluttaa rattia ja kato liikkuuko kääntövarsi ylös/alas ennen kun renkaat alkaa kääntyä.omassa oli löysällä.
              Originally posted by mikko72 View Post
              kääntövarsi on kiinni simpukan akselissa läpipultilla,eli sillä kiristetään kääntövarsi simpukan akseliin.voi tuntua että olis tiukalla mutta mulla ainakin ohjaus muuttu paljon paremmaksi kun läpipulttia kiristi.
              Lainaanpa vanhaa aihetta. Katsastus meni hylätyksi, homma kusi juurikin tuon kääntövarren välykseen ohjausvaihteen akselin suuntaisesti (ylös/alas). Akselin suuntainen välys oli 4-5mm. Käytännössä asian huomasi kun vasenta rengasta käänteli niin tuntui ainakin sentin välys, ei ollut kuulema katsastusmies ikinä nähnyt vastaavaa!

              En vaan löydä mitään pulttia mitä kiriä? Miten kääntövarsi on akselissa kiinni? Mistä välystä säädetään ja tuleeko tuohon ohjausvaihteen akselille jotain välilevyjä. Räjäytyskuvat ohjausvaihteesta / simpukasta kiinnostaisi, realoem.com kuvat on vaatimattomia? Jos vaikka olisi väärin kasattu.

              Ihmettelen vaan, vikalistan hain talvella eri katsastuspaikasta, ei koko asiasta mainittu sanaakaan! Ja vielä ihmeellisempää oli kun pakokaasumittauksessa ei tässä paikassa saatu arvoja, tuloksena 0 Vissiin liian pienet päästöt suutinremontin jäljiltä :think
              Last edited by njassu; 20-06-2008, 00:19. Reason: kirotusvirheet
              E34 525tds -92 osina maailmalla...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎