E34 Raidetangon keskitanko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    E34 Raidetangon keskitanko

    Apuva... millä helekutilla sen tangon saa oikein irti ja vaihtoon ?

    Raidetangon päiden kartiot sain irti muutaman tunnin taistelun jälkeen niin että pamahti mutta ne omat pallojen kartiot istuu siellä simpukan varressa ja toisessa tukivarressa niin kiinni ettei mitään rajaa.

    Ei viittis kauheesti hakatakkaan ettei simpukka ota siipeensä. Ja tilaahan siellä on ihan sairaasti, kaikki pari senttiä yläpuolella ja silleen...

    Tossa molemmat klappaa väljää ja etupää kolahtelee terävissä töyssyissä ehkä jopa mahdollisesti siks kun muutakaan väljää ei löydy.

    Uus tanko jo hommattu ja tänään 8h taistelun jälkeen jo luovutin ja vedin takas vanhaan päät kii... Tsiisus että ovat yhtä puuta !
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    #2
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=58557Et tuolta FAQ:ista kattonu?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Mulla meni tuohon hommaan max. 2h, ei sisällä pyöränkulmien säätöä. Ohjausvaihteen kääntövarren nivelen saa irti esim. tuommoisella ulosvetjällä jollei se lyömällä lähde.


      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Harzzza
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 218
        • Tampere

        #4
        Originally posted by _nixu_ View Post

        Kiitti linkistä. Niin mä vähän epäilinkin että vissiin
        pakko repiä kiinnikkeineen päivineen helekuttiin.
        Ainoo vaan kun tosta kasikoneen alta ei saa noita
        peltejä varmaan rikkomatta pois... Siä on sitä tavaraa
        niin sairaasti et vaikka pellin ruuvit irrotti, ei se mahu
        tuleen mitään kautta pois ellei sitä väännä solmuun.

        Elikkäs ei tartte pelkän keskitangon vaihdolla ees
        koskee aurauskulmiin jos noi vanha ja uus tanko on
        riittävän standardisti samanmittaset... No kahtotaan
        muuttuuko ohjaus mihkään jos toi keplottelu onnistuu.


        Vielä kun ite löytäs nuo ohjelinkit jotenkin ???
        Jos mä meen FAQ :iin, 5-sarjaan, E34 :ään,
        siellä ei oo muita otsikoita kun:

        E34 M5 S38B38 kaasuvaijerin vaihto.

        Eikä muuta löydy vaikka mistä hakis. Sori sietäkää
        alottelijaa, ei osaa vissiin 20 vuoden tietokonekokemuksellakaan
        vielä tarpeeks...

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8974
          • Kellokoski

          #5
          Siitä sivun alhaalta:

          Display Options

          From The : Beginning ja paina Show Threads
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Harzzza View Post
            Vielä kun ite löytäs nuo ohjelinkit jotenkin ???
            Jos mä meen FAQ :iin, 5-sarjaan, E34 :ään,
            siellä ei oo muita otsikoita kun:

            E34 M5 S38B38 kaasuvaijerin vaihto.

            Eikä muuta löydy vaikka mistä hakis. Sori sietäkää
            alottelijaa, ei osaa vissiin 20 vuoden tietokonekokemuksellakaan
            vielä tarpeeks...
            Koitappa: User CP -> Edit Options -> Thread Display Options -> Default Thread Age Cut Off -> Show All Threads
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Make540M60
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 94
              • Kouvola

              #7
              Kyllä ne lämpöpellit sieltä kasikoneenkin alta pois tulee suht´ helposti kun venkslailee. Varo apparin puolella ettei ota startista kipinää

              Minun kokemuksen mukaan tuollainen kuvan ulosvetäjä ei mahtunut sinne ohjausvaihteen kääntövarren nivelen yläpuolelle, ei edes kännissä. Joudut hommaamaan kalliimman version, tai sitten vaan hakkaamaan+vääntämään sitä niveltä niin maan perkeleesti.

              Kannattaa se nelipyöräsuuntaus minun mielestä tehdä kuitenkin, jos vaikka on löysillä nivelillä joskus suunnattu...
              *E34 540 -94 ia.*
              *E34 525 -91*
              *E60 530d -03*
              *F10 525d -10*

              Comment

              • Harzzza
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 218
                • Tampere

                #8
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Siitä sivun alhaalta:

                Display Options

                From The : Beginning ja paina Show Threads

                Kato vaan ! Kiitti, TOI tehos.



                Toikin tehos:

                User CP -> Edit Options -> Thread Display Options -> Default Thread Age Cut Off -> Show All Threads


                Tattista vinkeistä, ei sitä vanha enää kaikkee hokaa. Helpompi näin...

                Ja joo, ne pellit on todella kierretty hyvin jokapuolelta kaikella roinalla ja se starttikin on joo todella liki. No, jos sattuu siihen osuun niin siinähän se pelti pienenee kun osa siittä höyrystyy pois . Mut mä nyt tutkin lisää ja
                kerron kuin kävi...

                Comment

                • Harzzza
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 218
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by _nixu_ View Post

                  Nyt on tanko vaihettu ja klapit katos.

                  MUTTA se ei tossa kyllä toimi FAQ - ohjeiden mukaan. Apusimpukan pultin saa kyllä irti "helposti" kun raivaa vähän sitä startin alla olevaa peltiä sivummalle. Mutta simpukan kääntövartta ei saa simpukasta paikallaan irti, varren booripää on 2 cm paksu, ja sen ja apurungon välissä on vajaa sentti tilaa joten varsi ei kertakaikkiaan mahdu tulemaan pois ellei irrota koko simpukkaa jotenkin... Pari skibaletta bilteman palloniveltyökalua tarvittiin, (ekasta katkes leuat), pirusti lämpöä, ja pari tuntia takomista ennenkun raidetangon välitangon pallonivelen kartio luovutti irti simpukan kääntövarresta. Nii, ja uskoa pirusti !

                  Liekö sit erilaiset simpukat/apurungot noissa 6/V8 koneisissa, mutta toi on kyllä niin uskomattoman ahdas paikka saaha sitä pois että tulee ensimmäisenä pikku rälläkkä mieleen.

                  Muuten lievää kostumista kun on havaittavissa ohjaustehostinnesteestä, liekö hetimiten vaarallista ? Joku komponentti vuotanut, mahtasko olla pumppu ite... Kokemusta kellään ?

                  Antaako vähän falskata, vai mikä siellä vuotaa kun ei saa oikein selvää, vaikkaisin pumppua kun sen alaosan liitoksessa roikkuu aina pieni touhutippa. Saattaa tosin simpukkakin valskata, en tiiä. Märkää vähän senkin alla oli, ellei sitten ole edempää kulkeutunutta. Jos pumppu, onko vaikee urakka / kallis urakka (M60) ?

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Harzzza View Post
                    Nyt on tanko vaihettu ja klapit katos.

                    MUTTA se ei tossa kyllä toimi FAQ - ohjeiden mukaan. Apusimpukan pultin saa kyllä irti "helposti" kun raivaa vähän sitä startin alla olevaa peltiä sivummalle. Mutta simpukan kääntövartta ei saa simpukasta paikallaan irti, varren booripää on 2 cm paksu, ja sen ja apurungon välissä on vajaa sentti tilaa joten varsi ei kertakaikkiaan mahdu tulemaan pois ellei irrota koko simpukkaa jotenkin... Pari skibaletta bilteman palloniveltyökalua tarvittiin, (ekasta katkes leuat), pirusti lämpöä, ja pari tuntia takomista ennenkun raidetangon välitangon pallonivelen kartio luovutti irti simpukan kääntövarresta. Nii, ja uskoa pirusti !

                    Liekö sit erilaiset simpukat/apurungot noissa 6/V8 koneisissa, mutta toi on kyllä niin uskomattoman ahdas paikka saaha sitä pois että tulee ensimmäisenä pikku rälläkkä mieleen.
                    Ei ole mitään eroa osilla L6/V8 ja ei sitä ohjaussimpukan kääntövartta irroiteta, vaan keskimmäinen raidetanko kääntövarresta niin kuin otitkin.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Harzzza
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 218
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Leka View Post
                      Ei ole mitään eroa osilla L6/V8 ja ei sitä ohjaussimpukan kääntövartta irroiteta, vaan keskimmäinen raidetanko kääntövarresta niin kuin otitkin.

                      Eiku nii onki. Mä sokee. Mä katoin et siinä kuvassa oli kääntövarsi mut sehän olikin apusimpukka... Mut mitessää sen kartion sait irti siitä kääntövarresta "helposti" ? Mulla alko oleen konstit vähissä...
                      Ja tossa noi lämpösuojapellit on molemmin puolin 4 : llä ruuvilla kii
                      eikä kolmella...

                      Ja näköjään vieläkin kuuluu kolinaa etupäästä jostain, puslat on hyvät, nivelet tiukat. Mahtasko olla sit jotain siellä iskarin yläpäässä ?
                      Mukalakivetyksellä kun ajelee niin välillä kolahtaa joku ja jarruttaessa siinä mukalakivellä kolisee enemmän...??

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by Harzzza View Post
                        Eiku nii onki. Mä sokee. Mä katoin et siinä kuvassa oli kääntövarsi mut sehän olikin apusimpukka... Mut mitessää sen kartion sait irti siitä kääntövarresta "helposti" ? Mulla alko oleen konstit vähissä...
                        Ja tossa noi lämpösuojapellit on molemmin puolin 4 : llä ruuvilla kii
                        eikä kolmella...

                        Ja näköjään vieläkin kuuluu kolinaa etupäästä jostain, puslat on hyvät, nivelet tiukat. Mahtasko olla sit jotain siellä iskarin yläpäässä ?
                        Mukalakivetyksellä kun ajelee niin välillä kolahtaa joku ja jarruttaessa siinä mukalakivellä kolisee enemmän...??
                        Saman tapaisella pallonivelen ulosvetäjällä josta laitoin aiemmin kuvan. Ulosvetäjällä veto päälle (vaikka mahtuu huonosti) ja vasaralla+kangenpätkällä luja isku simpukan kääntövarren silmukkapäähän.

                        Kolina voi tulla etuiskarin yläpäästä, usemmiten se kilinä kuitenkin tulee kallistuksenvakaajan niveltangoista.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        Working...
                        X