Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämpöongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2566
    • Kirkkonummi

    #16
    Ja kun termostaatin vaihtaa, niin flektin anturi kannattaa vaihtaa. Ai mikä flekti? No, sähkökäyttöinen lisätuuletin tietenkin. Tosin tämän oma resistori saattaa olla myöskin vaihtokunnossa, uuden asennus vaatii hiukan purkamista mutta menee kyllä; sitten vain juottamaan.

    Eivät hirveän kalliita osia ja vaihdettuina niitä ei tarvitse enää pohtia. Toimiva viskokytkin lienee myös hyvä lisä jäähdytystehoon.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • djanni
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 883
      • 03

      #17
      No joko on termari vaihdettu ja lämmöt pysyvät tasaisena?

      Nuo muut mainitut hommat tosiaan kannattaa kanssa tehdä sitten kun on aikaa ja huvitusta - säästävät monelta tulevalta päänsäryltä

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        #18
        Originally posted by djanni View Post
        Jos löytyy yhtään urheilumieltä, ei kannata termostaatin vaihdolla rikastuttaa korjaamoja:

        Ohjeet termostaatin vaihtoon englanniksi. Osa maksanee parikymppiä, ja itse tehtynä vaihto n. 15min. + xx minuuttia järjestelmän ilmaamiseen.

        Tästä kuvasta pultit 9 ja 10 irti -> vanha termari pois (katso mitenpäin oli) -> uutta termaria sisään -> nesteiden lisäys ja järjestelmän ilmaaminen.

        Tuosta sitten vielä kokonainen korjaamokäsikirja

        Tuohon jakoketjuremonttiin ja sen tarpeellisuuteen en ota kantaa, kun tuo M50 motti on itselle ihan vieras
        Originally posted by djanni View Post
        No joko on termari vaihdettu ja lämmöt pysyvät tasaisena?

        Nuo muut mainitut hommat tosiaan kannattaa kanssa tehdä sitten kun on aikaa ja huvitusta - säästävät monelta tulevalta päänsäryltä
        Ai se on noin helppo homma.. Vesipumppu taitaa olla työläämpi vaihtaa? Jos nyt maanantain hakis osat ja vaihtas ens viikol.

        E: Mites toi ilmaaminen onnistuu kotikonstein parhaiten ja varmasti?
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Hunni
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 621
          • Toijala

          #19
          Vesipumpun vaihtaa aika kätevästi samalla kun vaihtaa termostaatinkin. Hieman siinä joutuu purkaan, mutta ei mitään radikaalia. Ite otin E36:sta syylärin pois niin tuli reilusti lisätilaa vaikka pitäis mahtua rojut pois ilmankin. E34:ssa voi olla ihan hyvin tilaa jo valmiiks. Ilmaamisohjeet löytyy FAQ-osiosta ainakin E36-puolelta. Haulla löytyy vesipumpun vaihto-ohjeetkin.
          BMW 330e Touring -21
          Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5224
            • Hki 43

            #20
            Onkos toi 80-celsiuksinen termari sopiva, kun sitä motonet tarjoaa?

            Originally posted by Motonet
            E34 520-535 80° (ei 524td). . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6211 12.90
            E: Kun taas realoemis näkyy 88 ja 92 -asteiset vaihtoehdot.
            Last edited by Carbonfiber; 17-07-2007, 23:56.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              #21
              Onneksi sitten vein auton loppupeleissä ammattimiehelle. Vaihtotyö oli nimittäin mennyt hyvin siihen asti, kunnes selvis että termarikotelo ja kansi syöpyneet liian pitkän/pitkien nesteiden vaihtovälin takia.

              Onneks vein sen sinne nyt enkä vaikka ensi vuonna, sillä vielä näyttäisi olevan kansi helposti korjattavissa. Ottaa kyllä pannuun ihmiset, jotka eivät huolla autojaan ja vielä myyvät eteenpäin.

              ELI MUISTAKAA VAIHTAA NE NESTEET, VAIKKA PAKKASKESTÄVYYS OLISI NORMAALI, SILLÄ SE EI KERRO NESTEIDEN TODELLISESTA KUNNOSTA.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎