Searchia on ahkerasti käytetty mutta ihan täsmälleen samanlaista oireyhtymää en löytänyt.
Elikkä, vain ja ainoastaan terävissä kuopissa/möykyissä kuuluu kolinaa jostain edestä. Ja VARSINKIN kun jarruttaa samalla kuuluu vielä herkemmin !
Missään isommissa möykyissä ei kuulu yhtään mitään, vaikka ois vauhtiakin. Ei hidastetöyssyissä, ei rotvalleissa.
Ei vetele mihinkään, ei puolla, ei täristä missään, ei koskaan. Ei edes jarruttaessa. Ainoo on terävät möykyt joissa kuuluu, ja tuplaten kovempaa jos jarruttaa terävien möykkyjen kohdalla.
Alustasta ei löydy mitään vaikka kuinka repis. Raidetangon keskitangossa oli väljää, vaihettu uus. Ei vaikutusta. Toinen koiranluu oli repaleinen ja vaihettu varmuuden vuoks uuteen, toinen tutkittu ja tiukka viä. Reaktiotangon ja alatukivarren pallonivelet väännelty rengasraudalla, tiukat on. Puslat silmämääräsesti tiukat, tosin reaktiotankoa voi vähän kiertää käsivoimin, eli ei mitenkään uus muttei vielä sökönkään tuntunen.
Koko pyörä joustaa kyllä jonkunverran taaksepäin esim pyöränpultteja avatessa.
Pyöränlaakeri on tiukka, jarrut hyvät. Kallistuksenvaimentimessa on kumit nätisti paikallaan.
Mitä jää ? Iskarin yläpää ? Voiko se oireilla noin ? Jarruttaessahan koko pyöränripustus pyrkii ikäänkuin kiertymään yläpää eteenpäin ja rengas siirtymään taaksepäin... Onko se yläpään laakeri mitenkään fiksattavissa vai uuttako vaatii ? Eikös se oo kohtuu tyyris...
Voisko se reaktiotangon pusla kuitenkin olla syypää ? Tosin ei vetele, ei ravista, mitään vikaa ei oo ohjaustuntumassa ja käyttäytymisessä muutenkaan, vain tuo ajoittan ärsyttävä kolina...
Nyt hyvää tietoo kaivattas kun ei perse kestä ihan kaikkee kerralla uusia !
Elikkä, vain ja ainoastaan terävissä kuopissa/möykyissä kuuluu kolinaa jostain edestä. Ja VARSINKIN kun jarruttaa samalla kuuluu vielä herkemmin !
Missään isommissa möykyissä ei kuulu yhtään mitään, vaikka ois vauhtiakin. Ei hidastetöyssyissä, ei rotvalleissa.
Ei vetele mihinkään, ei puolla, ei täristä missään, ei koskaan. Ei edes jarruttaessa. Ainoo on terävät möykyt joissa kuuluu, ja tuplaten kovempaa jos jarruttaa terävien möykkyjen kohdalla.
Alustasta ei löydy mitään vaikka kuinka repis. Raidetangon keskitangossa oli väljää, vaihettu uus. Ei vaikutusta. Toinen koiranluu oli repaleinen ja vaihettu varmuuden vuoks uuteen, toinen tutkittu ja tiukka viä. Reaktiotangon ja alatukivarren pallonivelet väännelty rengasraudalla, tiukat on. Puslat silmämääräsesti tiukat, tosin reaktiotankoa voi vähän kiertää käsivoimin, eli ei mitenkään uus muttei vielä sökönkään tuntunen.
Koko pyörä joustaa kyllä jonkunverran taaksepäin esim pyöränpultteja avatessa.
Pyöränlaakeri on tiukka, jarrut hyvät. Kallistuksenvaimentimessa on kumit nätisti paikallaan.
Mitä jää ? Iskarin yläpää ? Voiko se oireilla noin ? Jarruttaessahan koko pyöränripustus pyrkii ikäänkuin kiertymään yläpää eteenpäin ja rengas siirtymään taaksepäin... Onko se yläpään laakeri mitenkään fiksattavissa vai uuttako vaatii ? Eikös se oo kohtuu tyyris...
Voisko se reaktiotangon pusla kuitenkin olla syypää ? Tosin ei vetele, ei ravista, mitään vikaa ei oo ohjaustuntumassa ja käyttäytymisessä muutenkaan, vain tuo ajoittan ärsyttävä kolina...
Nyt hyvää tietoo kaivattas kun ei perse kestä ihan kaikkee kerralla uusia !

Comment