Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 repsikan jalkatilassa vettä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #16
    Originally posted by Harzzza View Post
    Ai että tyyppivika. Taas. Kiva kuulla... nyt sekin selvis...
    Mutta mutta, miksköhän mä en sitten löytänyt kun yhen tulpan per puoli ?
    Kauheesti koitin kattella mutta ainoo oli siinä ei keskellä vaan vähä takaoikeella ylhäältä katottuna... Missäs siä toinen on kun silmä ei havainnu ?
    Tyyppivika on, kyllä. Ne toiset tulpat on taaempana ja ovat huomattavasti isommat kuin etummaiset.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #17
      Originally posted by Leka View Post
      Tyyppivika on, kyllä. Ne toiset tulpat on taaempana ja ovat huomattavasti isommat kuin etummaiset.
      Usein tulppien irtoamiseen kyllä on jokin syy, kuten pohjakosketus tai (mahdollisesti pohjakosketuksen seurauksena) ruostevaurio.

      Viiden pisteen vihje: Teollisuus-Etola myy juuri etummaiseen reikään sopivaa koritulppaa.

      Comment

      • Aksa P
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 394
        • Sawo

        #18
        En nyt väitä, että sulla on vikana just tuulilasin tiiviste, mutta...Mulla oli 12 vuotiaassa e34:ssä tuulilasin tiiviste liima kusahtanut koko alareunasta. Vettä alkoi tulla juuri vänkärin jalkatilaan pestessä ja sateella.

        Tuulilasi näytti alkuperäiseltä (BMW leimat ja jo tosi kulunut jne). Mulla huurtui lasi tosi helposti, vaikka kuinka ilmastointi tuuletti. Vesi jäi seisomaan lasin tiivisteen ylä- / sisäpuolelle, eikä päässyt sieltä juurikaan kuivamaan.

        En olis tiivisteliima viaksi uskonut, mutta koska kaikki muu tässäkin ketjussa mainuttu oli mielestäni jo tarkastettu, niin ei ollut muuta vaihoehtoa. Tiivisteliiman huonon kunnon näki selvästi, kun otti tuulilasin alareunan muovisuojat pois. Koska on niin helppo homma tarkastaa, niin suosittelen. Jos on käytössä paineilma, niin sitä tööttäät alareunan tiivisteeseen, niin uskon, että vesi lentää sisällä, jos vuotoa on.
        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
        E21 M50B20
        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
        E34 10/1990 520i
        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #19
          Dodiin, tuossa tiivistelin lasin wurth 343 siliconilla, eipäs enää vuodakkaan vaitta vettä tuli eilen ku saavista kaataen
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by Leka View Post
            Olen parikin kertaa aiemmin laittanut tuon kuvan tänne, mutta jos nyt vielä kerran...

            Molemmin puolin samassa kohdassa.
            Ettei koko auto tarvitsisi purkaa, niin voiko noita rassata altapäin? Paineilmaa putkeen, joka pohjasta törröttää?

            Comment

            • pTRCH
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 57
              • Pori

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Eiköhän molemmat tapaukset vuoda pohjatulpasta (niitä on 4kpl, 2 per puoli), sateella ajaessa renkaan heittämä vesi tulee paineella sisään. Tyyppivika, harvemmin noista tuulilasit tai lämppärit vuotaa lattialle vaikka sekin mahdollista tietty on.
              Tämän lyhyen ajan kun auto minulla on ollu se on seisonut tallissa ja sitä ennen ollut 3kk about ajamatta, itse olen ajanut sitä sen 400km matkan tallille, joten en oikein kallistu omassa tapauksessani tuohon pohjatulppaan. Varsinkin kun olin havannoivani sen yön jälkeen kun auton tänne ajoin kosteutta maton pinnassa sitä sen tarkemmin miettimättä kun auton talliin siirsin. (yöllä oli satanut)
              Last edited by pTRCH; 01-08-2007, 22:42. Reason: typo
              E61 530D

              Ex:E39 530D Touring, E34 M5 Touring, E28 528i, E21 323i

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Nojuu, mahdollista on että muualtakin vuotaa mutta nuo tulpat on yleisimmät paikat.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • pTRCH
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 57
                  • Pori

                  #23
                  Tuulilasin yläreunastahan se vuotaa, täytyy muutenkin lasi irroittaa niin saa sen sitten liimattua kunnolla takaisin.
                  E61 530D

                  Ex:E39 530D Touring, E34 M5 Touring, E28 528i, E21 323i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎