Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525 Tds Touringiin alustaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    E34 525 Tds Touringiin alustaa

    Ihan käyttäjien kokemuksia haetaan. Ajatus olisi saada autosta kohtuu matala ja jämäkkä, ei mitään pompottavaa FK:n alustaa. Olen ajatellut Bilstein sprintejä ja H&R tai KAW jousia. Mikä olisi sopiva madallus tuohon Touringiin? Searchia käytin, mutta touringista ei löytynyt oikein mitään. Joskus kun saattaa lastiakin olla jonkun verran. Kuvia eri versioista voi laittaa.

    Niin ja mistä noita KAW:in jousia saa Suomesta?
    Last edited by Alpina E34; 01-08-2007, 22:10.
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by Alpina E34 View Post
    Ihan käyttäjien kokemuksia haetaan. Ajatus olisi saada autosta kohtuu matala ja jämäkkä, ei mitään pompottavaa FK:n alustaa. Olen ajatellut Bilstein sprintejä ja H&R tai KAW jousia. Mikä olisi sopiva madallus tuohon Touringiin? Kuvia eri versioista voi laittaa.

    Niin ja mistä noita KAW:in jousia saa Suomesta?
    Mulla on Bilstein sprintit ja h&r -45 jouset edessä, takana orggis tasonsäätö. 17 valssit joka kulmassa. On se aika jyrä broidin vakio alustaiseen verrattuna, pom pom koko ajan ja aika metelikin. Joka sauma asfaltissa tuntuu. Liian kova normi käyttöautoon. Etuhelma on aika helppo saada ottamaan maahan, tietty tottumis kysymys. Sigusta löytyy kuvia, niissä tosin perä ihan taivaissa kun säätö kesken...

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 923
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Mulla on GTS:n "halpissarja" juurikin TDS touringissa. Tosin jouset ihan oikeat K.A.W:t ja iskarit KYBit. Madallusta pitäis olla 40/15 ja mielestäni auto ois voinu laskea jopa enemmän keulasta, mutta aikalailla se nyt on helmasta katsoen tasallaan. Ajotuntumina hintaansa nähden ainakin ihan hyvä, tosin keula tuntuu isoissa heitoissa hieman huojuvan, mutta johtuu hyvin varmasti vakiokokoisista 15" renkaista jotka on tosi joustavat. Takapäästä tuli mielestäni hieman pintakova, vaikka onkin ihan jämäkkä. Mitat kaareen tällä hetkellä edessä 370mm ja takana 320mm, eli kun ainakin mulla oli vakiojousilla keula 405mm ja perä tuossa tasossa kuin nytkin, mutta perän ilmeisesti pitäis olla vakiona 330-335mm.
      Tosin mielestäni tuota dieseliä ei paljon enempää kannata laskea, kun öljypohja kulkee melko alhaalla.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • kartsan
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 187
        • Kiukainen

        #4
        Allaolevassa osoitteessa on kuva autosta jossa on Eibachin 15/15-madallus. Itse en käyttöautoon enempää laittaisikaan, sen olen huomannut käytännössä... .

        Yamaha XJ750 ja XJ900
        E32 730iA
        ex E32 750iAL
        ex E34 525tdsA Touring

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Originally posted by ockelbo4500 View Post
          Mulla on GTS:n "halpissarja" juurikin TDS touringissa. Tosin jouset ihan oikeat K.A.W:t ja iskarit KYBit. Madallusta pitäis olla 40/15 ja mielestäni auto ois voinu laskea jopa enemmän keulasta, mutta aikalailla se nyt on helmasta katsoen tasallaan. Ajotuntumina hintaansa nähden ainakin ihan hyvä, tosin keula tuntuu isoissa heitoissa hieman huojuvan, mutta johtuu hyvin varmasti vakiokokoisista 15" renkaista jotka on tosi joustavat. Takapäästä tuli mielestäni hieman pintakova, vaikka onkin ihan jämäkkä. Mitat kaareen tällä hetkellä edessä 370mm ja takana 320mm, eli kun ainakin mulla oli vakiojousilla keula 405mm ja perä tuossa tasossa kuin nytkin, mutta perän ilmeisesti pitäis olla vakiona 330-335mm.
          Tosin mielestäni tuota dieseliä ei paljon enempää kannata laskea, kun öljypohja kulkee melko alhaalla.

          Eli GTS sarjassa on KAW jouset ja KYB iskarit?
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #6
            Originally posted by kartsan View Post
            Allaolevassa osoitteessa on kuva autosta jossa on Eibachin 15/15-madallus. Itse en käyttöautoon enempää laittaisikaan, sen olen huomannut käytännössä... .

            http://www.fotothing.com/photos/eb0/...a7efb9_276.jpg
            Näyttäis, että madaltaa edestä enemmän kuin 15mm. Ainakin tuohon minun vakioalustaan verrattuna :think
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 923
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              GTS:n tiukemmaksi kasaamat KYBIT on mielestäni kaikissa GTS sarjoissa, mutta noista jousista en oo ihan varma. Ainakin minun TDS Touringiin tuli K.A.W:n jousilla.
              Ja jos toi Kartsan laittama kuva esittää TDS touringia missä 15/15 madallus, niin jo on kumma. Mulla nimittäin noi -40mm etujouset laski keulan suunnilleen tuolle tasolle ja todellista madallusta mittasin jotain 35mm, jos ei sitten ole jo painunut siihen 40mm. Takaa on hyvin samalla tasolla kuin mulla -15mm jousilla.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Tässä vakio ja -45 rinnakkain.

                Comment

                • Alpina E34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1122
                  • Masku

                  #9
                  Löytyykös tuohon touringiin mistään matalampaa alustaa. Tuntuu ja näyttää tuo 40/15 hieman neitimäiseltä.
                  E34 Lenz 536ds -89

                  E34 osille tarve:
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                  Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                  Originally posted by T3
                  BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                  'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                  Comment

                  • kartsan
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 187
                    • Kiukainen

                    #10
                    Hmmhmm, jaa että näyttää mielestänne että enemmän kuin 15mm? Mielenkiintoista. Kyllä jouset ainakin sellaisina mulle myytiin ... Siis ihan kaupasta. Täytyypä vähän kaivella papereita ja varmistaa asia.
                    Yamaha XJ750 ja XJ900
                    E32 730iA
                    ex E32 750iAL
                    ex E34 525tdsA Touring

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      .........
                      Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:22.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎