Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpö ongelmia e34 535:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Miten runsaasti sitä vettä katoaa? Koneen läpi sitä ei paljoa voi mennä ilman että sen todellakin huomaa.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • bimmerE34
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 6209
      • Gotham

      #17
      Originally posted by Ac-Dc View Post
      Jos ei kuitenkaan mitään corollaa.
      Ennemmin vaikka uus e28 alle, harmi kun tuli just myytyyn vanha e28 520.
      Minä kävin tänään hakemassa e28, kun mulla on tuo sigun 535 josta lohko halki ainakin. Oli tosin vellejä sekotellut koneesta.

      ///Pumppu Pojat Racing Team
      Metaline sport #40

      Comment

      • Ac-Dc
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 62
        • Helsinki

        #18
        Ehkä n. 2l viikossa saa lisätä.
        Muuten bemu on toiminut ihan normaalisti.
        BMW, lätkä ja HiFI!

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          #19
          Originally posted by Ac-Dc View Post
          Ehkä n. 2l viikossa saa lisätä.
          Muuten bemu on toiminut ihan normaalisti.
          Eihän hihnapyörä ole päässyt alavesiletkuun hakkaamaan pientä reikää josta se voisi vuotaa? Itsellä keväällä oli tällainen tapaus päässyt käymään.

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • Ac-Dc
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 62
            • Helsinki

            #20
            Ei ole mitään näkyvää vuoto kohtaa missään, vaikka auto olisi ajettu lämpimäksi. Onko se normaalia kun seuraavana päivänä avaa korkin ja suhahtaa? :think
            BMW, lätkä ja HiFI!

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Originally posted by Ac-Dc View Post
              Ei ole mitään näkyvää vuoto kohtaa missään, vaikka auto olisi ajettu lämpimäksi. Onko se normaalia kun seuraavana päivänä avaa korkin ja suhahtaa? :think
              Sulla vuotaa kannentiiviste todennäköisesti ykköspytyn etupuolelta hivenen vesitilaan, paine tulee järjestelmään ja jäähdytysnestettä menee sylinteriin.
              Pikkuvuoto oireilee juuurikin tuollalailla. Suhahtaa se kunnossa oleva järjestelmäkin jollei siinä vuotoa ole mutta tuskin havaittavasti. Selvä suhahdus on merkki kansiviasta, TAI sitten järjestelmän painekorkki paisarin kannessa jumii ja nostaa painettaa liiaksi jolloin nesteet vuotaa heikoimmasta kohtaa pihalle- tosin vuoto pitäisi silloin havaita. tiivari maksaa noin 80€ ja vaihtuu päivässä (siinä on aika paljon purkamista). Kaikesta peloittelusta huolimatta kansivikoja ei yleensä ole tullut vaikka on keitellytkin. Kannattaa huuhdella järjestelmä mahdollisen rempan jälkeen ja laittaa punaiset silikaattivapaat nesteet sisään sitten, ei aiheuta oksidoitumista ja ns hot spotteja alukannessa => tiiviste kestää. Termarin yläreunaan vielä noin puolentoistamillin poralla reikä läpi niin ilmautuu itsekseen jos vielä jostain vuotaa eikä pienet hiushalkeamatkaan kannessa enää mitään merkkaa. Alkuilmaus pitää toki suorittaa silti!!! Punaisilla nesteillä myös pienetkin vuodot ulospäin huomaa 10x helpommin kuin vihreillä...

              Mulla keitti 735 jo ostaessa ja varmaan kymmenkunta kertaa kun oli ajossa ja homma tapahtui niin nopeesti ettei paljoa ehtinyt reagoida vaikka sen tiesi (keitti aina kun järjestelmään pääsi kertymään tarpeeksi ilmaa joka teki ilmalukon termarin viereen (eli termari ei aukea kun järjestelmässä oleva ilma eristää lämmön pääsyn termariin), saattoi ajaa muutama sata km aina kun lisäsi nestettä ja ilmasi järjestelmän, keräsi myös selvästi painetta paisariin), vuoto oli juuri tuossa kannentiivisteen etureunassa. uusi tarviketiiviste ja silikaattivapaat nesteet + se puolentoistamillin reikä (varuilta) termariin, ei siitä mitään haittaakaan ole ja ehkäisee ilmalukon muodostumista jos vuotoa vähän olisikin. Nyt on menty 40tkm tuon homman jälkeen jälkeen ilman mitään probleemia. Ei ole kyllä enää vuotanutkaan yhtään jotta näkyy nuo kolmevitosen kannet kestävän tuota keittelemistäkin vaikka monesti toisin puhutaan...

              dip beam tarkoitaa että sulla on lähivalon polttimo pimeänä. edit -jaa tuohan oli jo mainittu.
              Karkkilahan on ihan tuoissa vieressä jotenka jos ei itellä ole intressiä laitella eikä hyvää korjaamoa tiedossa niin soittele allaolevaan numeroon, niin neuvotellaan sopiva hinta millä homma kuntoon. Mullahan on se takuu jotta jos ei tule kuntoon niin ei maksakaan mitään mutta siitä syystä ei sitten sutta kyllä tehdäkään.
              Last edited by WSE1; 17-08-2007, 00:58.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎