Noniin elikkä tänään ei lähtenytkään käyntiin lounastauon jälkeen (n.20min), eli oli siinä ajassa ehtinyt tyhjentää akun. No, apuvirralla käyntiin ja takasin duuniin. Duunista lähtiessä taas akku tyhjä, apuvirtaa vaan, ja kotia. Heti ku pääsin kotiin ni otin yleismittarin esille. Auton ollessa tyhjäkäynnillä kaikki sähkölaitteet pois päältä lataa n.13.6V. sama juttu korkeammilla kierroksilla. Sammutin auton ja mittasin heti akkua. Jännite seuraavanlainen:
0.sek: 12.60v
1.sek: 12.55v
2.sek: 12.49v
....
30.sek:11.83v
...
Ja viiden minuutin kuluttua alle kymmenen volttia...
Apuvirralla auto käyntiin ja anto ladata vartin. Auto sammuksiin ja heti plus-kaapeli irti. Ei syöny akkua ollenkaan...
Akun + navasta + kaapelikenkään mitattuna virrankulutus 0.00A.
Käytin myös sulakerasian kaikki sulakkeet irti, ja tyhjensi akun kuitenkin.
Pystyykö joku jo näillä tiedoilla ehdottamaan mitään vikaa? Autolla pitäs päästä huomenna töihin...
0.sek: 12.60v
1.sek: 12.55v
2.sek: 12.49v
....
30.sek:11.83v
...
Ja viiden minuutin kuluttua alle kymmenen volttia...
Apuvirralla auto käyntiin ja anto ladata vartin. Auto sammuksiin ja heti plus-kaapeli irti. Ei syöny akkua ollenkaan...
Akun + navasta + kaapelikenkään mitattuna virrankulutus 0.00A.
Käytin myös sulakerasian kaikki sulakkeet irti, ja tyhjensi akun kuitenkin.
Pystyykö joku jo näillä tiedoilla ehdottamaan mitään vikaa? Autolla pitäs päästä huomenna töihin...
Comment