Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i tyhjentää akun (KIIRE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    E34 535i tyhjentää akun (KIIRE)

    Noniin elikkä tänään ei lähtenytkään käyntiin lounastauon jälkeen (n.20min), eli oli siinä ajassa ehtinyt tyhjentää akun. No, apuvirralla käyntiin ja takasin duuniin. Duunista lähtiessä taas akku tyhjä, apuvirtaa vaan, ja kotia. Heti ku pääsin kotiin ni otin yleismittarin esille. Auton ollessa tyhjäkäynnillä kaikki sähkölaitteet pois päältä lataa n.13.6V. sama juttu korkeammilla kierroksilla. Sammutin auton ja mittasin heti akkua. Jännite seuraavanlainen:

    0.sek: 12.60v
    1.sek: 12.55v
    2.sek: 12.49v
    ....
    30.sek:11.83v
    ...

    Ja viiden minuutin kuluttua alle kymmenen volttia...

    Apuvirralla auto käyntiin ja anto ladata vartin. Auto sammuksiin ja heti plus-kaapeli irti. Ei syöny akkua ollenkaan...
    Akun + navasta + kaapelikenkään mitattuna virrankulutus 0.00A.
    Käytin myös sulakerasian kaikki sulakkeet irti, ja tyhjensi akun kuitenkin.

    Pystyykö joku jo näillä tiedoilla ehdottamaan mitään vikaa? Autolla pitäs päästä huomenna töihin...
    Last edited by Supra^; 20-08-2007, 19:55.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    pääsulake, akku zippi,maavika? tossa muutama ehdotus
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by waudeville View Post
      pääsulake, akku zippi,maavika? tossa muutama ehdotus

      Miks ihmees pääsulake tyhjentäis akun? onko nää näitä "metallisiltoja" joita on monta kappaletta akun lähistöllä, suojattuna mustissa laatikoissa? kaikki ne on ok. mistäs saa maavian selville?

      Auton stereot zippas eilen illalla, oli menny kaiutinpiuha rattiakselin ympäri kolme kierrosta ja suojamuovi hiertyny pois ja maadotti sit siihen, tuloksena rikkinäinen pääte mp3-soittimessa. Revin kaikki noi mankan piuhat vittuun sieltä eilen, ja toimi ihan hyvin eilen vielä ajossa, tänään aamullakin käynnisty hyvin, mut eipä lounaan jälkeen enään. Kaikki kojelaudan lähistöllä olevat piuhat/liittimet tsekattu ja eristetty tarpeen mukaan.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Originally posted by waudeville View Post
        pääsulake, akku zippi,maavika? tossa muutama ehdotus

        Miks ihmees pääsulake tyhjentäis akun? onko nää näitä "metallisiltoja" joita on monta kappaletta akun lähistöllä, suojattuna mustissa laatikoissa? kaikki ne on ok. mistäs saa maavian selville?

        Auton stereot zippas eilen illalla, oli menny kaiutinpiuha rattiakselin ympäri kolme kierrosta ja suojamuovi hiertyny pois ja maadotti sit siihen, tuloksena rikkinäinen pääte mp3-soittimessa. Revin kaikki noi mankan piuhat vittuun sieltä eilen, ja toimi ihan hyvin eilen vielä ajossa, tänään aamullakin käynnisty hyvin, mut eipä lounaan jälkeen enään. Kaikki kojelaudan lähistöllä olevat piuhat/liittimet tsekattu ja eristetty tarpeen mukaan.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • okko
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2005
          • 1764
          • Honkajoki

          #5
          Taitaa olla akku hajonnut
          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Nyt sitte vaikuttais siltä että toi akku tosiaan on paskana. mittasin uudelleen ja tällä kertaa oikein tuon ampeerikuorman mitä auto vetää sammuksissa, ja se on 0.18A, eli aika normaalia? Jos akku ton verran tyhjenee ni senhän pitäs imeä yli kolme neljä ampeeria kokoajan virtaa jonnekkin.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Harzzza
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 218
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Supra^ View Post
              Nyt sitte vaikuttais siltä että toi akku tosiaan on paskana. mittasin uudelleen ja tällä kertaa oikein tuon ampeerikuorman mitä auto vetää sammuksissa, ja se on 0.18A, eli aika normaalia? Jos akku ton verran tyhjenee ni senhän pitäs imeä yli kolme neljä ampeeria kokoajan virtaa jonnekkin.

              Joo kyllä risat sulakkeet katkoo loputkin virrankulutukset pois. Eli semmoset jutut kuuluu virtakatkoihin. Samoin maavika tarkottaa että virta ei kulje jostain positiivisesta navasta maihin. Eli sama vaikutus, ei kulje sitäkään vähää. Nythän probleema on että kulkee virtaa maihin eli plussasta miinukseen sillon kun ei pitäis.

              No pieni kulutus on normaalia, auton oma elektroniikka, kello ym, sitten tietty radion jatkuva virta. Mahdollisesti joku sisävalojen viiverele vielä näkyy mittaillessa. 180mA tarkottaa että 12 tunnin aikana akun varaustila laskee 2,16Ah. Jos akku on 100Ah niin ei tollasta edes huomaa. Sitä en tiiä onko normaalin verran ? Varmaan vaihteleekin yksilöittäin riippuen mitä on asenneltuina. (varashälyt ym) Mutta viikon jälkeen onkin jo kulunut 15,12Ah tuolla kukutuksella. Voi jo vaikeuttaa starttia.

              Mutta sillä saat selville että onko vika akussa vai imaseeko joku paikka liikaa, kun irrotat akun heti kun sammutat, ja jos sitten jaksaa ilosesti käynnistyä kun on tunteja ollut irti, niin vika autossa, jos ei jaksa, vikaa akussa.
              Aika usein vanha akku laskee metallista sakkaa pohjaansa, joka oikosulkee ensin kennon ja sitten jännite onkin lähes välittömästi sen 10V. Ja sen kyllä huomaa käynnistystehoissa...

              Niin tuli vielä mieleen että joskus jos laturin diodeja menee sopivasti oikkariin niin siinä on semmonen mukavan nopee akuntyhjentäjä. Mutta se riippuu ihan millä tapaa sattuu hajoon. Sun tapauksessa se ei tosta johdu kun latausjännite on noinkin hyvä. Onhan siellä piuhaa ja piirilevyä jotka kaikki osaa haukata jotain. Esim "check control" osaa näyttää juttuja kojelaudassa vaikka virta-avain ois taskussa jo... Kyllä mahdollisia kuluttavia kohteita siis on. Jos ovat epäkuntoisia. Taitaa vaan olla noissa vähän semmosta systeemiä että osaavat itte pienentää kuormat pois sammutuksen jälkeen pikkuhiljaa. Kojelaudasta kuulu ruksutusta hetken kun sammuttaa, sit jos ovi jää auki, sisävalot palaa jonkin aikaa, n. 30 min ? Ja sitten se ite ne sammuttaa vaikka ois edelleen ovet auki.
              Last edited by Harzzza; 21-08-2007, 09:37.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎