E34 lämppärin mikrofiltteri
Collapse
X
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostEikös tuo viittaa vaan siihen, että vaihto-ohjeet riippuen onko autossa ilmastointi vai ei? Ei mun e34:ssa ainakaan ole kuin yksi sisäilmansuodatin.
Juu ilmastointi on ja yks suodatin mullakin. Mut mitkään ohjeet ei oo kyllä tarkalleen sopinu tohon ? Kaikkien palikoitten kiinnityspaikkoja eri määrä, ja eri paikoissa kun ohjeissa. Tossa ei tarvinnu mitään piuhoja kiskoo irti "miekasta", se tuli helposti piuhoineen ulos niin että tuli tilaa. Ja suodattimen kotelon kansi vaan yhellä ruuvilla ja muovisella "siipimutterilla" kii.
Toi jälkimmäinen ohjekuva sopii sentään omaan edes osittain... (eli -93 Touring.) Näkyy vähän vaihtelevan... ja motonetin suodatinkin oli mallia pehmeereunanen, ja vanha paikallaan oli muovisella reunalla oleva, mutta sopihan tuo hyvin tuonne. Koivunroskaa tosin oli kotelo puolillaan !! Sai imuriin kehitellä jatkoletkuja jos jonkinlaisia ennenkun sai kaikki roskat vex.
ONKO muuten olemassa jotain suihkepullollista semmosta raikastetta tonne ilmarööreihin ? Jota sumuttelis esim puhaltimeen ja sit ois sisällä röörit auki niin että se ikäänkuin desinfiois ilmakanavien putket mennessään ? Kun eihän noita rassaa kiiltäväkas erkkikään puolta autoo purkamatta. Aattelin että sais sen verran ees käsiteltyä kemiallisesti kun ei mekaanisesti pääse putsaan kaikkee ?
Comment
-
Tutulta kuulostaa tarina. Koivuroskien ja muun paskan imuroinnin jälkeen törppäsin CRC:n ilmastoinnin puhdistuslitkut rööreihin. En voi kyllä millään suositella, kesti yli puoli vuotta ennen kuin puhdistus litkun hajusteet olivat haihtuneet kabiinista. IMHO jos ilmastointi tuoksahtelee on ainoa kunnon keino kennon mekaaninen puhdistus.Originally posted by Harzzza View PostJuu ilmastointi on ja yks suodatin mullakin. Mut mitkään ohjeet ei oo kyllä tarkalleen sopinu tohon ? Kaikkien palikoitten kiinnityspaikkoja eri määrä, ja eri paikoissa kun ohjeissa. Tossa ei tarvinnu mitään piuhoja kiskoo irti "miekasta", se tuli helposti piuhoineen ulos niin että tuli tilaa. Ja suodattimen kotelon kansi vaan yhellä ruuvilla ja muovisella "siipimutterilla" kii.
Toi jälkimmäinen ohjekuva sopii sentään omaan edes osittain... (eli -93 Touring.) Näkyy vähän vaihtelevan... ja motonetin suodatinkin oli mallia pehmeereunanen, ja vanha paikallaan oli muovisella reunalla oleva, mutta sopihan tuo hyvin tuonne. Koivunroskaa tosin oli kotelo puolillaan !! Sai imuriin kehitellä jatkoletkuja jos jonkinlaisia ennenkun sai kaikki roskat vex.
ONKO muuten olemassa jotain suihkepullollista semmosta raikastetta tonne ilmarööreihin ? Jota sumuttelis esim puhaltimeen ja sit ois sisällä röörit auki niin että se ikäänkuin desinfiois ilmakanavien putket mennessään ? Kun eihän noita rassaa kiiltäväkas erkkikään puolta autoo purkamatta. Aattelin että sais sen verran ees käsiteltyä kemiallisesti kun ei mekaanisesti pääse putsaan kaikkee ?
Comment
-
Siis jos ja kun oma auto on vm 89 E34 manuaali-ilmastoinilla niin onko
suodatin (tai jopa kaksi) vai ei?
Originally posted by SledgeHammer82 View PostEikös tuo viittaa vaan siihen, että vaihto-ohjeet riippuen onko autossa ilmastointi vai ei? Ei mun e34:ssa ainakaan ole kuin yksi sisäilmansuodatin.Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Ja mites sinne kennoon pääsee käsiksi ? Eikös se ilmastoinnin höyrystinkenno ole jossain siinä 'miekan' kohdilla ? Sinne suihkuttelis jotain antibakteerista mömmöä ja huuhtelis vedellä pois lopuksiOriginally posted by SledgeHammer82 View PostIMHO jos ilmastointi tuoksahtelee on ainoa kunnon keino kennon mekaaninen puhdistus.Last edited by pheno; 28-08-2007, 14:27.
Comment
-
Pitää tutkia asiaa. E39:sissä jotenkin näin:Originally posted by pheno View PostJa mites sinne kennoon pääsee käsiksi ? Eikös se ilmastoinnin höyrystinkenno ole jossain siinä 'miekan' kohdilla ? Sinne suihkuttelis jotain antibakteerista mömmöä ja huuhtelis vedellä pois lopuksi
Kaipa se jotenkin samalla tavalla onnistuu e34:ssäkin?
Comment
-
Tuskin on kumpaakaan, raitisilmasuodatin löytyy 6/90-> joistain E34:sta ja vasta 9/91-> löytyy 100%:sti.Originally posted by MTV View PostSiis jos ja kun oma auto on vm 89 E34 manuaali-ilmastoinilla niin onko suodatin (tai jopa kaksi) vai ei?
Kuinka moni on nähnyt tuon ensimmäisen suodattimen E34:ssa? Minä en ainakaan.
Comment
-
Siis ilmastoiduissa? Tiedossa ainakin yksi 4/95 518i, jossa ei ole raitisilmasuodatinta.Originally posted by Leka View PostTuskin on kumpaakaan, raitisilmasuodatin löytyy 6/90-> joistain E34:sta ja vasta 9/91-> löytyy 100%:sti.
EDIT: ...eikä siis ole ilmastoitu.Last edited by SledgeHammer82; 28-08-2007, 19:52.
Comment
-
Ainakin tuon mukaan:Originally posted by SledgeHammer82 View PostSiis ilmastoiduissa? Tiedossa ainakin yksi 4/95 518i, jossa ei ole raitisilmasuodatinta.
Comment
-
Noin näköjään isossa maailmassa, mutta onneksi löytyy näitä Suomi-autoja(TM), joissa varusteena on kääntyvät etupyörät ja pölykapselit. Auton historia on tiedossa uudesta asti, eikä tuossa autossa ole koskaan ollutkaan mitään mikrofilttereitä vaan koivun roskat ym. löytyvät sitten keskikonsolista ja penkeiltä. Sama hommahan on esim. airbagin kanssa. Muualla vakio 9/92 eteenpäin, mutta Suomessa loppuun asti lisävaruste ainakin 518i:ssä.Originally posted by Leka View PostAinakin tuon mukaan:
Comment
-
Näistä puheista innostuneena aloin vaihtamaan suodinta omaan 5/92 e34seen, jossa ei kylläkään ole minkäänlaista ilmastointia. Noh löyty kuvan mukaiset näkymät, eli ei paikkaa suotimelle :( Auto on vielä Saksasta uitettu. Jotain kyllä etukäteen kieli se, että etujalkatilan lämmitysrööri on autossa tuollainen kuvassa näkyvä nysä. Ilmakanavaa joka useissa ohjeissa neuvotaan ensin poistamaan ei ole ollenkaan.E34 525
Comment


Comment