Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lukkopesä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heezer
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 22

    e34 lukkopesä

    Osaisiko kukaan jeesata kuskin oven lukon purussa. Lukkomoottoria ja itse mekanismia pitäisi päästä roplaamaan. Lukko jumittanut niin pahasti ettei avain käänny..
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    Originally posted by Heezer View Post
    Osaisiko kukaan jeesata kuskin oven lukon purussa. Lukkomoottoria ja itse mekanismia pitäisi päästä roplaamaan. Lukko jumittanut niin pahasti ettei avain käänny..
    nostetaas ylös ja kysytään samaa asiaa
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Hantin puolelle tein kyseisen operaation, irroitin kahvan jossa on lukkopesä kiinni ja putsasin sekä rasvasin paikat hyvin. Tuntuu toimivan todella sulavasti. Pitäisi itekkin tehdän kuskinpuolelle sama kun on aika kankea vaikkei olis ees pakkasta.

      Mutta senverran voin kertoa että homma lähtee liikkeelle oviverhoilun purkamisella. Sitten irrotetaan oven ulkopuolella oleva kahvan kehys liikuttamalla oven sisällä olevaa lukituslevyä oven päädyssä olevasta reiästä, tähän löytyy monia sivuja missä hyvät kuvat. Tämän jälkeen kahvan kehyksen alta paljastuu yks ruuvi sekä lukkopesän ympärillä oleva lukitusmutteri, ne auki ja sitten kannattaa oven sisäpuolelta irroittaa sähköliittimet jotka menee kahvasysteemille. Tosiaan kahva, lukkopesä sekä moottori oli samassa palikassa kiinni. Ja tuosta systeemistä pitää irroittaa se tanko joka menee tuohon oven lukitus salpaan. Kahvasysteemin ulos ottamista oven sisältä helpottaa kovasti jos irroittaa eka systeemin päällä olevan peltilevyn, toinen pää on kiinni moottorin toisen ruuvin alla ja toinen erillisellä pultilla, näin se ei ota ikkunan ohjauslistaan kiinni ja asetelma tulee helpommin ulos. Ohessa pari kuvaa hantin puolen lukkosysteemistä havainnollistamassa asetelman ulkonäköä. Kuskin puolella on käsittääkseni senverran eroa että siellä on mikrokytkin joka haistelee kun kahvaa nostetaan, sekä myös lukkolämmitys mahdollisesti.

      Jumiutuminen johtuu lähinnä lukkopesän perässä olevasta mekaniikasta sekä itse lukkopesän sisällä olevasta paskasta. Itse purin kaikki, myös lukkopesän irti, kannattaa katsoa todella tarkkaan miten kaikki osat on kiinni ja ottaa vaikka kuvia ennen purkua sekä vaihe vaiheelta. Itse tappelin pitkään kun oli päälimmäinen osa vääräs asennossa mistä lähtee tanko moottorille, ei vetänyt ovea lukkoon vaikka liikkuikin vähän. Muuta huomionarvoista lienee katsoa että kahvalta tuleva avausvipu menee oikeaan uraan, näkee varmaan parhaiten siitä oven päädyssä olevasta reiästä. Se avausvipu on tuossa kuvissakin näkyvä pieni pyöree rulla. Itse käytien osien voitelussa CRC:n semmosta valkosessa pikkutuubissa vihreillä logoilla olevaa rasvaa, tarkoitettu ilmeisesti joihinkin niveliin ja vastaaviin. Itse aine oli harmaata ja hyvin saman oloista kuin lukossa jo alunperin ollut. Ja erittäin hyvin on tähänasti toiminut.

      Toivottavasti oli edes jotain apua, joku muu saa täydentää parempien kuvien kanssa.

      Click image for larger version

Name:	IMG_5344%20(Medium).JPG
Views:	1
Size:	55.8 KB
ID:	4814181

      Click image for larger version

Name:	IMG_5346%20(Medium).JPG
Views:	1
Size:	46.7 KB
ID:	4814182

      Click image for larger version

Name:	IMG_5347%20(Medium).JPG
Views:	1
Size:	56.7 KB
ID:	4814183
      Last edited by Supa; 21-01-2008, 21:20.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        kiitos kuvista ja ohjeista.tota palikkaa jo kattelinkin kun oli se ovipahvi auki mut loppu aika kesken täytyy taas ottaa se auki ja purkaa kun sais auton talliin
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • tomiy
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 78
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Heezer View Post
          Osaisiko kukaan jeesata kuskin oven lukon purussa. Lukkomoottoria ja itse mekanismia pitäisi päästä roplaamaan. Lukko jumittanut niin pahasti ettei avain käänny..
          Mä tein tossa vaiheessa semmosen peliliikkeen että tilasin kauko-ohjattavan keskuslukon tuolta..--->

          Ja nyt on helvetin hyvä!!! Ja "periaattees" pääsi vähemmällä
          sigpic
          520 e12 -78
          318iS e36 -93
          318i e30 -88
          520i e34 -90
          525iA e34 -92
          728iA e38 -97
          530dA e39 -01
          530dA m-sport touring e39 -02
          530dA m-sport touring e61 -08
          116i e87 -10
          530dA x-drive touring f11 -11
          X5 eDrive40 f15 -16

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Tuossa pari hyvää tarinaa E32:n tiimoilta:





            FAQ:sta löytyvistä korjausoppaista saattaa olla myös yllättävää apua
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • joenbimmeri
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 203

              #7
              Joo hyvät ohjeet on.

              Homman kerran tehneenä sanoisin ettei vaikeaa. Kannattaa tosiaan olla tarkkana purkaessa, ottaa osat "varovasti irti". Purkaessa avainpesän mekanismin sokka, jolla koko avainpesän paketti oli kasassa, oli hieman haasteellinen.

              Ja mm. sokan irtoton jälkeen irtoavaa härpäkettä josta lähtee lukolle ja moottorille vivut ei kannata purkaa pienemmiksi palasiksi.

              Itse avainpesä (kun kaikki muut on jo purettu mitä irti saa) lähtee irti kun avaimen työntää reikään pohjaan asti, ja vetää ulospäin niin lähtee avainpesä mukana.

              Kasatessa yhen jousen joutuu virittämään (joka palauttaa lukkopesän aina perusasentoon), muttei paha sauma, onnistui itellä ruuvarilla ehkä kymmenenellä yrittämällä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎