memebuy23buy

öljynpumppu m5 e34 -> m10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piru
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 188
    • Tammisaari

    öljynpumppu m5 e34 -> m10

    Tietääkö joku että sopiiko s38 koneesta öljypumppu m10 koneeseen. Ainakin realoemissa ne näyttää aika samanlaiset.

    m10 http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=11&fg=30

    s38


    Olis hyvää jos sopii, korkeampi öljypaine että riittää varmasti turboon ja lauhduttimeen.
    Vai onks tämä ihan outo idea edes kokeilla ?
  • kiraffi
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 427
    • Shangri'la / SYSMÄ

    #2
    En uskalla sanoa juuta enkä jaata tuohon sopivuuteen, ihan mielenkiintoinen idea kyllä =p

    Mutta sitähän mä tässä halusin sanoa, että noiden Realoem:än ja ETK:n kuvien kanssa pitää aina muistaa, että kuvat ovat lähinnä suuntaa antavia... Joskus ovat hyvinkin tarkkoja ja joskus taas niillä ei ole itse kuvassa olevan osan kanssa oikeastaan mitään tekemistä
    Ajossa: Citroën Jumper h1l2
    Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

    Ex:
    1x F30
    1x E60
    5x E36
    1x E34
    1x E46
    2x E30
    2x Toyota
    1x Ford
    1x Honda

    Comment

    • kehveli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 276
      • Lappeenranta

      #3
      Part 11411286493 (OIL PUMP) was found on the following vehicles:


      E21: Details on E21
      E21 315 SEDAN, Euro
      E21 316 SEDAN, Euro
      E21 318 SEDAN, Euro
      E21 318i SEDAN, Euro
      E21 320 SEDAN, Euro
      E21 320i SEDAN, Euro


      E28: Details on E28
      E28 518 SEDAN, Euro
      E28 518i SEDAN, Euro


      E30: Details on E30
      E30 316 SEDAN, Euro
      E30 316 COUPE, Euro
      E30 316i COUPE, Euro
      E30 316i SEDAN, Euro
      E30 318i SEDAN, Euro
      E30 318i COUPE, Euro
      E30 320is COUPE, Euro
      E30 320is SEDAN, Euro
      E30 M3 CONVERTIBLE, Euro
      E30 M3 COUPE, Euro

      Part 11411317100 (OIL PUMP) was found on the following vehicles:


      E32: Details on E32
      E32 730i SEDAN, Euro
      E32 730iL SEDAN, Euro
      E32 735i SEDAN, Euro
      E32 735iL SEDAN, Euro


      E34: Details on E34
      E34 530i SEDAN, Euro
      E34 535i SEDAN, Euro
      E34 M5 TOURING, Euro
      E34 M5 3.6 SEDAN, Euro
      E34 M5 3.8 SEDAN, Euro




      Tuossa nyt kaikki mutteriviritykset johon ko. pumpput käy
      Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
      Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

      Comment

      • kehveli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 276
        • Lappeenranta

        #4
        Tarkennusta sen verran että, nuo öljypumput eivät siis käy keskenään et voi laitttaa s38 pumppua m10 koneeseen
        Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
        Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

        Comment

        • Tuiske
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1442
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by kehveli View Post
          Tarkennusta sen verran että, nuo öljypumput eivät siis käy keskenään et voi laitttaa s38 pumppua m10 koneeseen
          Tarkennetaas nyt vielä että tuo listaus noista pumpuista kertoo sen että missä autoissa kyseistä pumppua on ollut käytössä, ei sitä että sopiiko. Eli tuo ei sulje sopivuutta pois.
          Corvette C4 LT4 TURBO
          Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

          Comment

          • piru
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 188
            • Tammisaari

            #6
            täytyy varmaan avata ja katsoa, varmaan saa ne sopimaan jos laittaa vähän omia virityksiä. ei varmaan saa koko homma vaihdettu mut ne "inner/outer rotor" ja cover riittää jo.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2069
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Jomman kumman rattaan joutuu ainakin vaihtamaan, että jompi kumpi ketju käy. Laittamalla E30 M3 E3:n pumpun pitäisi tavara riittää öljyruiskuille jos jännittää ettei nuo normi M10 pumput jaksa.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • bmw harrastelija
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 759
                • -

                #8
                Originally posted by Tzeimi View Post
                Jomman kumman rattaan joutuu ainakin vaihtamaan, että jompi kumpi ketju käy. Laittamalla E30 M3 E3:n pumpun pitäisi tavara riittää öljyruiskuille jos jännittää ettei nuo normi M10 pumput jaksa.
                taitaa m3 numerolla tulla aivan perus 316-pumppu ja tulisko evo xxx tilausnumerolla hi-po pumppu? Näin ainakin itselle kävi taannoin
                thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                Alex von Falkenhausen

                Comment

                • Brawler
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1093
                  • Mynämäki

                  #9
                  eikös tzeimi juuri puhunut evo3:n pumpusta. normi ämmässä taitaapi olla sama kuin vaikka m10b18 ellen pahasti erehdy.



                  Tuon mukaan e3 pumppu olisi halvempikin
                  Last edited by Brawler; 03-10-2007, 16:14.

                  VW Bora 2.0 '99
                  UrS4 230hp + alv 22%+more...
                  E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                  E28 518i '86

                  -Turku Connection-

                  Comment

                  • piru
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 188
                    • Tammisaari

                    #10
                    Jotain on keksittävää. en haluaa mikään ahdettu m10 joka nakuttaa kuin joku mk3 escort 5tkm jälkeen.

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2069
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by piru View Post
                      Jotain on keksittävää. en haluaa mikään ahdettu m10 joka nakuttaa kuin joku mk3 escort 5tkm jälkeen.
                      Kyllä mulla on pelannut aikas hyvin tuo normipumppu. Paljoa yli 8500 rpm:n yli ei toisten mukaan kannattaisi kuitenkaan pyörittää. Em. S14B25 E3:n pumpussa pitäisi olla tuottoa aavistus enempi?
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • mortimer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1079
                        • Satulinna kaukomaan

                        #12
                        Originally posted by piru View Post

                        Olis hyvää jos sopii, korkeampi öljypaine että riittää varmasti turboon ja lauhduttimeen.
                        Vai onks tämä ihan outo idea edes kokeilla ?
                        Ei öljynjäähdytin/"lauhdutin" enempää tuottoa pumpulta vaadi.
                        Uusi M10 vakipumppu riittää varmasti hyvin, mutta toki ehjää normipumppua voi viritellä nostamalla painetta 2mm prikalla paineensäätimen jousen alla ja rattaan vaihto 2-3 piikkiä pienempääkään ei ole ihan uusi keksintö. Rattaan vaihto vaatii lyhyemmän ketjun ja shimmiä lohkon ja pumpun väliin.

                        i3S -20
                        E30M3 slotcar 1:32
                        XKE FHC 1971
                        Mgb Gt -66
                        T6 -19
                        E91 -08

                        Comment

                        • Wangel436
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1029
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Oman ex-turbo moottori oli rakennuttu juurikin tuolla e3:sen pumpulla ja simmi prikka jousen välissä,öljynpaineet kylmänä 7-8bar ja lämpöisenä 5-6bar kierroksista riippuen. Kylmä kylläkin aika kovat paineet,ehkä ei tuota prikkaa tarvitsisi paineiden nostoon ollenkaan.

                          Tuota taas en ymmärrä että mitä tekemistä jollain escortilla on verrattuna bemarin koneeseen(olettaen ottä kyseessä on m10b20),ainakin minun tietääkseni eskossa on hydrauliset venttiilin säätimet ja bemussa mekaaniset,joten jos bemussa raksuttaa venttiilit niin tuskin vika ainakaan on öljynpaineissa
                          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                          E61 530D ///M-sport




                          Comment

                          • tepabmw
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 834
                            • LAITAMAA

                            #14
                            ja tuo liiallinen paineiden nosto aiheuttaa öljyn vaahtoamista,mikä ei tietenkään ole voitelun kannalta hyvä juttu...
                            -Tepan Paja-
                            Veikkola city
                            0405203098
                            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                            Comment

                            • bmw harrastelija
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 759
                              • -

                              #15
                              Originally posted by Brawler View Post
                              eikös tzeimi juuri puhunut evo3:n pumpusta. normi ämmässä taitaapi olla sama kuin vaikka m10b18 ellen pahasti erehdy.



                              Tuon mukaan e3 pumppu olisi halvempikin
                              Lukihäiriö.
                              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                              Alex von Falkenhausen

                              Comment

                              Working...
                              X