memebuy23buy

öljynpumppu m5 e34 -> m10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piru
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 188
    • Tammisaari

    #16
    Originally posted by mortimer View Post
    Ei öljynjäähdytin/"lauhdutin" enempää tuottoa pumpulta vaadi.
    Uusi M10 vakipumppu riittää varmasti hyvin, mutta toki ehjää normipumppua voi viritellä nostamalla painetta 2mm prikalla paineensäätimen jousen alla ja rattaan vaihto 2-3 piikkiä pienempääkään ei ole ihan uusi keksintö. Rattaan vaihto vaatii lyhyemmän ketjun ja shimmiä lohkon ja pumpun väliin.
    tämä oli hyvä idea. Ratas voi olla vaikea löytää mut toi prikka regulaattoriin en miettinyt.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7035
      • Uusikaupunki

      #17
      Prikka nostaa vain maksimipaineita, mitä varten niitä pitäisi nostaa?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • *Kaide
        Moderator
        • Nov 2002
        • 3244
        • HELLsinki

        #18
        Originally posted by Tzeimi View Post
        Jomman kumman rattaan joutuu ainakin vaihtamaan, että jompi kumpi ketju käy. Laittamalla E30 M3 E3:n pumpun pitäisi tavara riittää öljyruiskuille jos jännittää ettei nuo normi M10 pumput jaksa.
        Meinaatko mäntää jäähdyttäviä ruiskuja?

        Saako sellaiset viritettyä M10:iin esim. dieselin osista tai vastaavista?
        E9, E21, E46/5, G01

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2069
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Originally posted by *Kaide View Post
          Meinaatko mäntää jäähdyttäviä ruiskuja?

          Saako sellaiset viritettyä M10:iin esim. dieselin osista tai vastaavista?
          Meinaan. Saa, etk:ta vaan selailemaan niin ei tarvi laittaa hiacen tms ruuttia. Mortimer varmaan kohta laittaa ystävällisesti osanumeronkin sellaiselle kompaktille konsernin tuotteelle...
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #20


            siin on teille öljyruutta!

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1703
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by vpernu View Post
              Kunnon patentti


              Tosta kunnon ohjeet
              Noilla Mortimerin ohjeilla homma onnistuu helposti.
              E24 635csi

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Prikka nostaa vain maksimipaineita, mitä varten niitä pitäisi nostaa?
                Kotimainen kansanperinne, vai liian syvälle juurtunutta jokkis-henkeä .

                Itseasiassa eräs tunnettu suomalainen BMW-virittäjä (ainakin nuorempana luulin niin) neuvoi tekemään noin. Taisi oikeasti myydä loppuunajettuja pumppuja hi-po-osina laitettuaan prikan jousen alle.

                Tärkeämpää on käyttää sellaista öljyä joka ei muutu kusivedeksi kuumanakaan.

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • *Kaide
                  Moderator
                  • Nov 2002
                  • 3244
                  • HELLsinki

                  #23
                  Originally posted by Muumi View Post

                  Tosta kunnon ohjeet
                  Noilla Mortimerin ohjeilla homma onnistuu helposti.
                  Oliko tämä Mortimerin patentti ahdettu vai vapari?

                  Onko tämmöisestä mitään todellista hyötyä jossain vapari M10:ssä?
                  E9, E21, E46/5, G01

                  Comment

                  • vpernu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 522
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by tepabmw View Post
                    ja tuo liiallinen paineiden nosto aiheuttaa öljyn vaahtoamista,mikä ei tietenkään ole voitelun kannalta hyvä juttu...
                    öljyhän ei vaahtoa korkeillakaa paineilla jos pumppu on riittävän iso. mut jos pienel pumpul tekee kovan paineen ni se rupee vaahdottamaa sit öljyy..

                    Comment

                    Working...
                    X