Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämmöt nousee ja laskee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    e34 lämmöt nousee ja laskee

    elikkä mul ois taas ongelma noiten lämpöjen kaa, ku auto käy tyhjäkäynnillä nii lämmöt nousee nii et auto pitää sammuttaa.myös ajossa nostaa lämpöjä punasen alkuun ja sit laskee, hyttiin ei toisinaan tuu lämpöjä ja toisinaan taas tulee.ilmannu olen pepsipullo tekniikalla nestettä on tarpeeksi eikä kadota nestetä, olisiko vesipumpun toiminnassa jotain ns vajaa toimintaa vai jotain ihan muuta?elikkä olisko vesipumpun siivet kuluneet? jollain kokemusta
    Last edited by armageddon; 06-10-2007, 18:34.
    ei ne tehot vaan se kuski...
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    Kyllä tuo termostaatilta vaikuttaa. Eli se on kiinni, eikä anna veden kiertää, ja sitten aukee, jolloin lämpömittari alkaa laskemaan. Flektin rupelia voit kokeilla heiluttaa auton pituussuunnassa eteen-taakse. Jos väljää, niin viittaa siihen vesipumppuun.

    Lienee M50-kone kun olet ilmauksessa pepsipulloa käyttänyt?
    E39 ja E91

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Kyl siel vesipumppu on tiensä päässä, eli vesipumpun ratas ei pyöri akselin mukana. Pahimmilaan voi ratas hajota palasiksi ja muruset tehdä tukoksia muualle. Itselläni ratas vain ei pyörinyt eikä siitä ollut irronnut palasia. Uusi vesipumppu ja termari paikalleen ja ilmaus ja taas mennään.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        okei kiitoksia tuesta et olen oikeilla jäljillä ei muuta ku maanantaina kauppaan hakee pumppua ja termaria ja joo m50hän se o no se viel o jännä et se lämpö tulee tupaan +2000 kierroksilla eikä liika lämpenemistä tapahdu. onks se vesipumppu siel laturin alapuolella vai viskon takana?!? ku yx väitti toisin
        Last edited by armageddon; 06-10-2007, 21:27.
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          Visko on vesipumpussa kiinni. Jos on alkuperänen ni vesipumppu saattaa olla pirun tiukassakin.
          Itelläni laski lämmöt myös normaaliin ja tuli sisälle lämmintä kun nosti kiekat ylös. Toivottavasti et oo kiehauttanu konetta ettei oo menny kansi pahvi.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by Scitso View Post
            Visko on vesipumpussa kiinni. Jos on alkuperänen ni vesipumppu saattaa olla pirun tiukassakin.
            Itelläni laski lämmöt myös normaaliin ja tuli sisälle lämmintä kun nosti kiekat ylös. Toivottavasti et oo kiehauttanu konetta ettei oo menny kansi pahvi.
            ei kiehunu, sitähän se minäki et siinähän se viskon takana pitäis olla, ja näky manuaalinki mukaan olevan ku löysin sen kohdan
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #7
              ooorait pummpu vaihdettu, jo mylly ilmattu nyt kaikki pelittää! ette arvaa että oli visko kiinni vesipumpussa... oli ensi irrotettava hihnapyörä jolloin sai 10mm lenkki avaimen väliin, ja pumppu pois. ite siipipyörä ruuvipunkissä irti ja sit rälläkällä hioin punpun akselin pään kahelta sivuta tasaiseksi akselinpää ruuvipenkkiin kii ja isolla jakarilla + wd-40 lähti visko irti, siinäpä ohjetta sille joka joutuu taistelee saman ongeman kans
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Oliko pumppu tiensä päässä, eli oliko siipiratas irti akselista? tai muita halkeemia tai paloja irti. Kyllähän se visko ottaa kiinni aika hyvin siihen
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by Scitso View Post
                  Oliko pumppu tiensä päässä, eli oliko siipiratas irti akselista? tai muita halkeemia tai paloja irti. Kyllähän se visko ottaa kiinni aika hyvin siihen
                  no vähä oli siipi ratas akselista löysä ei mitää hirveitä kulunu oli joku 1-2mm huomattava ero uuteen. ei ollu mitää vakavaa teny, oli joku ennen mua todennäköisesti yrittäny vaihtaa mut ei varmaa ollu konstit riittäny viskoon, aattelin vaa ku oli tiivisteliimalla leikitty
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #10
                    oo rait nyt sit taas kävi näin lämmöt nousee vaan tuvassa ei... ja ilmausta on taas koitettu lämmöt tulee tupaan ku kiertää n.1500+ oliko hihna jo venynyt vai olenko nyt ihan hakusessa...
                    ja siis nesteet on pysyny koneessa
                    Last edited by armageddon; 01-11-2007, 21:50.
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #11
                      eikö kukaan tiedä...
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #12
                        siis häh sanokaa nyt joku jotain kai jollain on kokemusta...
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Eli käyks siis koneessa jo liian kuumana, jos sisälle ei tule lämmintä niin sitä kiertovesipumppua vois epäillä. Termarinhan vaihdoit vesipumpun kanssa samalla??
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #14
                            Originally posted by Scitso View Post
                            Eli käyks siis koneessa jo liian kuumana, jos sisälle ei tule lämmintä niin sitä kiertovesipumppua vois epäillä. Termarinhan vaihdoit vesipumpun kanssa samalla??
                            on vaihdettu molemmat ja just jaksoin vielä ilmausta koittaa ja se imas n.8desii... mistähän moinen öljyn seassa ei oo eikä savuta (kansitiivistekö) en jaksa uskua heti mut ei mitään uutta mun kohdalla... mikäköhän on olisiko siltikin jääny ed ilmauksessa ns ilmatasku johni vai vuotaako joku... ei ainakaan sisätiloihin tai mitenkää huomattavasti pihalle
                            Last edited by armageddon; 03-11-2007, 19:56.
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎