Announcement

Collapse
No announcement yet.

..........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    ..........

    ............
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:13.
    ///Motorporot
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Tuossa tarkennusta DDE1:n vikakoodista #1 jollei ollut tiedossa:

    $F1
    1 Engine Speed Sensor
    $H1
    1 Engine Speed Sensor

    This defect code is stored when a break or short occurs at the engine speed sensor or in its supply wire. The signals from the engine speed sensor are compared with the signals from the start of injection sensor. Illogical engine speed signals are also detected. If no engine speed signals are
    present, the single from the start of injection sensor is substituted.

    Conditions: System operates with start of injection, poor start and response characteristics, idle speed increases or fluctuations, tachometer doesn't function, black smoke during hot start, stalling when coasting and/or EGR and cruise control deactivated.

    Possible causes are: Engine speed sensor is loose in its mount, the distance to flywheel is too great or pins on the flywheel are defective or missing. Also check wires and plug connections.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      .............
      Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:13.
      ///Motorporot

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Raine View Post
        No voi perkele! Sieltähän se vika löytyi miksi mie en saanut sitä vakionopeussäädintäkään toimimaan. Kerkesin jo myydäkkin sen viiksen. Huomenna on kuitenkin varattu iltapäiväksi vikakoodin luku ja sielä varmistuu tuo koodi onko se varmasti tuo. Elikkä tarkistetaan ekana tuon anturin kunto ja kiinnitys

        Onko sinulla Leka tuolle anturille jotain ohjetta mikä sen etäisyys pitäisi olla vauhtipyörästä?
        Muttamutta, eikös E34 525tds ole DDE2:lla ja silloin vikakoodi #1 tarkoittaa IMM:a? Anturin etäisyyttä en M51:een löytänyt äkkiseltään, M21:ssä se on 1,3mm ja bensavehkeissä induktiivisen anturin ilmarako on yleisesti 1+-0,3mm.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #5
          ........
          Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:13.
          ///Motorporot

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Raine View Post
            Ei sinulla sattuis olemaan jotain ohjetta miten tuosta (TDS) voi tarkistaa ajoituksen? Vai tarviiko siihen jotain erikoistyökaluja? Tarkistan kuitenkin ensin sen induktiivisen anturin kunnon viikonloppuna kun on aikaa.
            Tuossa ensialkuun + technical dataa. Voin koostaa lisäksi pienen "Repair your M51D25" noista virallisista aapisista jos on tarvetta.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              ...........
              Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:14.
              ///Motorporot

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Ooks kollannu ruiskupumpun ajoituksen?

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  .............
                  Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:14.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Raine View Post
                    Tulipa mieleen, että vaihdelaatikko rempan yhteydessä käytettiin vauhtipyörä irti, kun vaihdettiin kampiakselin stefa. Onko vauhtipyörässä kiilauraa tai jotain millä se tulee aina samaan asentoon? Vauhtipyörässähän on ne tapit mistä se induktiivinen anturi ottaa kierrosluvun yms. Jos vauhtipyörä on väärässä asennossa niin ei kai se lähtis edes käyntiin? Tämä on taas aivan arvailua sitten.
                    Ei saa vauhtipyörää väärään asentoon jollei ota kammen päässä olevaa ohjausholkkia pois.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ...........
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:14.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎