Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525i -95 vanos nokat..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonde___
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 94

    e34 525i -95 vanos nokat..?

    onko kenelläkään tietoa minkä asteiset on 525 24v vanos moottorin nokat ..?
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by jonde___ View Post
    onko kenelläkään tietoa minkä asteiset on 525 24v vanos moottorin nokat ..?
    228 astetta imu- ja pakonokka. Imunokan ajotushan sitten luonnollisesti muuttuu VANOS-järjestelmän mukaan 25 astetta tarpeen mukaan.

    Comment

    • jonde___
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 94

      #3
      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
      228 astetta imu- ja pakonokka. Imunokan ajotushan sitten luonnollisesti muuttuu VANOS-järjestelmän mukaan 25 astetta tarpeen mukaan.
      kiitos.. olen laittamassa 242 asteisia nokkia ..

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by jonde___ View Post
        kiitos.. olen laittamassa 242 asteisia nokkia ..
        Meinaatko päästä vielä päästötestistä läpi?

        Comment

        • jonde___
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 94

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Meinaatko päästä vielä päästötestistä läpi?
          joo kyllä paperia aina saa

          Comment

          • jonde___
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 94

            #6
            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            Meinaatko päästä vielä päästötestistä läpi?
            toi moottori on kuitenkin e30 ei vähäpäästösessä..

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Niin ja jos noilla nokilla ei mee vähäpäästöisen lukemista läpi, siis katilla tottakai, on kyllä säädöt aika päin seiniä. Ei nyt sentään näissä muutoksissa ihan noin paljoa tarvitse jännittää
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • jonde___
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 94

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Niin ja jos noilla nokilla ei mee vähäpäästöisen lukemista läpi, siis katilla tottakai, on kyllä säädöt aika päin seiniä. Ei nyt sentään näissä muutoksissa ihan noin paljoa tarvitse jännittää
                nain on..

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Niin ja jos noilla nokilla ei mee vähäpäästöisen lukemista läpi, siis katilla tottakai, on kyllä säädöt aika päin seiniä. Ei nyt sentään näissä muutoksissa ihan noin paljoa tarvitse jännittää
                  M50:t kun tuppaa vaatimaan vakionakin kikkailua, että saa päästöt vanhemmiten kohdilleen. Mutta joo, ei kai toi 242 vielä niin paljon ole, että päästöjen kanssa olisi ongelmia. Kaverin m10b20:ssä oli aikanaan todella tiukat nokat ja vaikka kone oli täysin säädöissään, ei katsastuksesta ollut mitään toivoa päästä läpi ennen kuin pisti koneeseen katsastussäädöt, joilla moottori juuri ja juuri pysyi käynnissä ja jossa tehot olivat kateissa.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Ne kikkailut johtuvat ihan pelkästään lambdasäädön toimimattomuudesta, seokset menee pois katin toiminta-alueelta ja siten se ei tietenkään toimi.

                    Jep, kireällä nokalla tosiaan käy noin, on overlappia niin paljon että ainetta menee raakana läpi, jonka takia nuo käyvät tyhjäkäyntiä rikkaalla paljon paremmin. Katsastusta varten pitääkin vedellä ennakoita todella myöhäiselle jotta "palaa vielä putkessa" ja myös laihalle jotta katalysaattori pystyisi toimimaan.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎