e34 535 Jarru jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zippaaja
    replied
    No niin, purin palat ja roiskin tavaraa sinne väliin ja puristelin ja liikuttelin sylttyä suuntaan jos toiseenkin ja ei se nyt ainakaan hangannut ihan heti, katsellaan mitä se sanoo pidemmän päälle. Loppujenlopuksi olikin sit mahdottoman simppeli juttu hoitaa.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Tottakai otat liukutapit irti ja hiot/uusit/voitelet ne. Ei siinä herkistelyssä ole muuten mitään järkeä, koska ne toimii "toisena mäntänä"

    Leave a comment:


  • Zippaaja
    replied
    No nyt otin satulan irti tolpasta mutta se ei vielä auta kun pitäis saada männät painumaan loppuunasti kun ahistaa levyä. eli pitää sit purkaa nuo liukutapit että saan palat pois välistä ja sit rupean roiskimaan sinne ainetta ja pumppaamaan sitä että saan ne liikkeeseen niinku pitää, ilmeisesti. Vai saanko jotenkin muutenkin. Kannattaiskohan tuo ottaa ihan letkusta irti ja sit puhistaa ja ilmata korkin kautta uudestaan. Vai tökkäisköhän vain aineita väliin tuosta kun on letkut kiinni ja pumppailis sit sitä.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Jos otat liukutapit irti, niin satulahan irtoaa.. Enää on jousi "pitämässä" sitä toisella puolella.. Kannattaa muuten olla tarkkana mitenkä päin männät oli ettei pääse pyörähtään, E34 on ainakin 520 takajarruissa väliä missä asennossa mäntä on jotta se painaa palaa oikein, ei ole suorapintainen mäntä

    Leave a comment:


  • Zippaaja
    replied
    Meinasin tuossa että kunhan saan nyt jostain itselleni sopivan koon kuusion niin ruttaan auki ne liukutapitkin siitä ja puhdistelen sit. Sit palat irti ja rupean pumppailemaan että saan oikean liikkuvuuden sinne, mutta en siis ota koko satulaa irti sieltä levyltä. Mut en nyt ole täysin varma että mitenkä päin se sieltä irtoaa kun rupean irrottelee.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi näin?
    En tiedä, noin mä oon aina tehnyt Tuntuu joten helpommalta, vissiin tullu joku trauma, kun kerran vääntäny sen kuusiokolokannan tapista pilalle

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Kyllä ne tapit aukeaa vaikka tiukassa saattavat olla, ei muuta kuin jatkoa siihen kuusikoloavaimeen ja tarvittaessa kopauttaa vasaralla niin avautuu.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    Paitsi että en turhaan alkaisi avaamaan noita liukutappeja. Satula vaan irti tolpasta, 2 kpl olikohan 19mm kannalla pulttia auki. Sitten se peltilirvake ja sen jälkeen saa palat ja sen liukuvan osan pois. Ne liukutapit saattaa meinaan olla melko ryytyneet kiinni.
    Miksi näin?

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Zippaaja View Post

    Vastaus itselleni:

    Satulan takana mustat muovikorkit pois .
    Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
    Irroita se jousi kanssa.
    Sitten satula nousee pois.
    Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
    Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

    Ilmeisesti näin?
    Paitsi että en turhaan alkaisi avaamaan noita liukutappeja. Satula vaan irti tolpasta, 2 kpl olikohan 19mm kannalla pulttia auki. Sitten se peltilirvake ja sen jälkeen saa palat ja sen liukuvan osan pois. Ne liukutapit saattaa meinaan olla melko ryytyneet kiinni.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by an13 View Post
    Jos ei jaksa rempata niin paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ATE:n orkkista kunnostettua vaihtosatulaa noin 120 eurolla.
    Jep ja vanha vaihdossa. Paras ratkaisu ehdottomasti.

    Leave a comment:


  • an13
    replied
    Jos ei jaksa rempata niin paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ATE:n orkkista kunnostettua vaihtosatulaa noin 120 eurolla.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Zippaaja View Post
    Vastaus itselleni:

    Satulan takana mustat muovikorkit pois .
    Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
    Irroita se jousi kanssa.
    Sitten satula nousee pois.
    Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
    Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

    Ilmeisesti näin?
    Jep, paitsi mäntiä 1kpl per satula. Puhdista huolella ne 7mm kuusio liukutapit. Tunnistin johto myöskin vain toisella puolen.

    Samalla kannattaa ilmausnipat vaihtaa ja hiukan polkea vanhaa nestettä ulos, niin tulee pashat pois männän takaa.
    Last edited by Bmw Master; 15-10-2007, 19:03.

    Leave a comment:


  • Zippaaja
    replied
    Joo-o, jätänpä tältä illalta sikseen tuon purkamisen kun ei näy pihalla yhtään mitään. Teen sit aamulla koko operaation. Mutta mitenkä tuosta lähtee palat ulos? Satulan kummassakin päässähän on se lukitus härpätin. Mitenkä sen saa auki että ne palat nousee pois? Ensimmäinen kerta kun moista vermettä auon. Hieman on erillainen kuin joissain mitä olen nähnyt. Ihan pikainenkin neuvo riittäisi, romaania ei tarvitse kirjottaa.

    Vastaus itselleni:

    Satulan takana mustat muovikorkit pois .
    Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
    Irroita se jousi kanssa.
    Sitten satula nousee pois.
    Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
    Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

    Ilmeisesti näin?
    Last edited by Zippaaja; 15-10-2007, 17:49.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Täys remontti aina paras, mutta voi sitä elvyttääkkin. Polje mäntä niin ulos kuin uskallat ja crc:tä tai vastaavaa pöly"huulen" välistä reilusti. Isoilla pihdeillä mäntä sisään ja toista muutaman kerran. Tarkista myös liukutapi ja niiden liike.

    Leave a comment:


  • Zippaaja
    started a topic e34 535 Jarru jumissa

    e34 535 Jarru jumissa

    Moi

    Tuli tuossa huomattua, että oikelta edestä jää jarrut laahaamaan. Jumittamaan. Sylinteri ei liiku siellä kun pari milliä ja laahaus on minimaalinen, mutta silti niin iso että jarrulevy suorastaan kiehuu ajon jälkeen. Kuinka noita sais pumpattua auki tai herkimmiksi. Joutuuko koko satulan purkamaan atomeiksi vai saako jostain kohdin väännettyä sylinteriä sisäänpäin, että aukeis. Pikaisia vastauksia kiitos, pitäis saada auto vielä tänään ajoon kun ois hätä.
Working...
X