e34 535 Jarru jumissa
Collapse
X
-
No niin, purin palat ja roiskin tavaraa sinne väliin ja puristelin ja liikuttelin sylttyä suuntaan jos toiseenkin ja ei se nyt ainakaan hangannut ihan heti, katsellaan mitä se sanoo pidemmän päälle. Loppujenlopuksi olikin sit mahdottoman simppeli juttu hoitaa.
-
-
Tottakai otat liukutapit irti ja hiot/uusit/voitelet ne. Ei siinä herkistelyssä ole muuten mitään järkeä, koska ne toimii "toisena mäntänä"
Leave a comment:
-
-
No nyt otin satulan irti tolpasta mutta se ei vielä auta kun pitäis saada männät painumaan loppuunasti kun ahistaa levyä. eli pitää sit purkaa nuo liukutapit että saan palat pois välistä ja sit rupean roiskimaan sinne ainetta ja pumppaamaan sitä että saan ne liikkeeseen niinku pitää, ilmeisesti. Vai saanko jotenkin muutenkin. Kannattaiskohan tuo ottaa ihan letkusta irti ja sit puhistaa ja ilmata korkin kautta uudestaan. Vai tökkäisköhän vain aineita väliin tuosta kun on letkut kiinni ja pumppailis sit sitä.
Leave a comment:
-
-
Jos otat liukutapit irti, niin satulahan irtoaa.. Enää on jousi "pitämässä" sitä toisella puolella.. Kannattaa muuten olla tarkkana mitenkä päin männät oli ettei pääse pyörähtään, E34 on ainakin 520 takajarruissa väliä missä asennossa mäntä on jotta se painaa palaa oikein, ei ole suorapintainen mäntä
Leave a comment:
-
-
Meinasin tuossa että kunhan saan nyt jostain itselleni sopivan koon kuusion niin ruttaan auki ne liukutapitkin siitä ja puhdistelen sit. Sit palat irti ja rupean pumppailemaan että saan oikean liikkuvuuden sinne, mutta en siis ota koko satulaa irti sieltä levyltä. Mut en nyt ole täysin varma että mitenkä päin se sieltä irtoaa kun rupean irrottelee.
Leave a comment:
-
-
Kyllä ne tapit aukeaa vaikka tiukassa saattavat olla, ei muuta kuin jatkoa siihen kuusikoloavaimeen ja tarvittaessa kopauttaa vasaralla niin avautuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tmth View PostPaitsi että en turhaan alkaisi avaamaan noita liukutappeja. Satula vaan irti tolpasta, 2 kpl olikohan 19mm kannalla pulttia auki. Sitten se peltilirvake ja sen jälkeen saa palat ja sen liukuvan osan pois. Ne liukutapit saattaa meinaan olla melko ryytyneet kiinni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zippaaja View Post
Vastaus itselleni:
Satulan takana mustat muovikorkit pois .
Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
Irroita se jousi kanssa.
Sitten satula nousee pois.
Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ilmeisesti näin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by an13 View PostJos ei jaksa rempata niin paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ATE:n orkkista kunnostettua vaihtosatulaa noin 120 eurolla.
Leave a comment:
-
-
Jos ei jaksa rempata niin paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ATE:n orkkista kunnostettua vaihtosatulaa noin 120 eurolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zippaaja View PostVastaus itselleni:
Satulan takana mustat muovikorkit pois .
Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
Irroita se jousi kanssa.
Sitten satula nousee pois.
Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ilmeisesti näin?
Samalla kannattaa ilmausnipat vaihtaa ja hiukan polkea vanhaa nestettä ulos, niin tulee pashat pois männän takaa.Last edited by Bmw Master; 15-10-2007, 19:03.
Leave a comment:
-
-
Joo-o, jätänpä tältä illalta sikseen tuon purkamisen kun ei näy pihalla yhtään mitään. Teen sit aamulla koko operaation. Mutta mitenkä tuosta lähtee palat ulos? Satulan kummassakin päässähän on se lukitus härpätin. Mitenkä sen saa auki että ne palat nousee pois? Ensimmäinen kerta kun moista vermettä auon. Hieman on erillainen kuin joissain mitä olen nähnyt. Ihan pikainenkin neuvo riittäisi, romaania ei tarvitse kirjottaa.
Vastaus itselleni:
Satulan takana mustat muovikorkit pois .
Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
Irroita se jousi kanssa.
Sitten satula nousee pois.
Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ilmeisesti näin?Last edited by Zippaaja; 15-10-2007, 17:49.
Leave a comment:
-
-
Täys remontti aina paras, mutta voi sitä elvyttääkkin. Polje mäntä niin ulos kuin uskallat ja crc:tä tai vastaavaa pöly"huulen" välistä reilusti. Isoilla pihdeillä mäntä sisään ja toista muutaman kerran. Tarkista myös liukutapi ja niiden liike.
Leave a comment:
-
-
e34 535 Jarru jumissa
Moi
Tuli tuossa huomattua, että oikelta edestä jää jarrut laahaamaan. Jumittamaan. Sylinteri ei liiku siellä kun pari milliä ja laahaus on minimaalinen, mutta silti niin iso että jarrulevy suorastaan kiehuu ajon jälkeen. Kuinka noita sais pumpattua auki tai herkimmiksi. Joutuuko koko satulan purkamaan atomeiksi vai saako jostain kohdin väännettyä sylinteriä sisäänpäin, että aukeis. Pikaisia vastauksia kiitos, pitäis saada auto vielä tänään ajoon kun ois hätä.Tags: None
-
Leave a comment: