Auto on siis E34 530i 10/'92 M60B30 koneella.
Vaihdoin jonkun aikaa sitten tuon imusarjan takana olevan huohotinventtiilin. Vanhasta oli se oranssi kalvo rikki sieltä sisältä ja joku pieni letkulähtö oli tukittu(pätkä letkua, jossa pultti päässä). Uusi osa oli hieman erilainen, koska siinä oli sellainen isompi letkulähtö, jonka tukein samalla lailla, eli pätkä letkua pultti päähän ja klemmarit molempiin päihin(ei pitäisi vaikuttaa mitenkään). Ja laitoin myös tuosta vanhasta huohottimesta tuon pikku letkulähdön tukkoon samalla lailla kuten vanhassa, koska en löytänyt sille mitään paikkaa mihin se olisi voinut kuulua.
No auto oli sitten tossa kaverin pajalla ja piti mittailla päästöjä ennen katsastusta. HC ja CO olivat tavaissa. Vikaa eka epäiltiin lambdoja mutta ne oli ehjät. No sattumalta sitte kokeilin löysätä öljykorkkia kun epäiltiin ettei huohotin toimi oikein, niin kas kummaa, päästöt tippui lähes nolliin, ainoastaan lakennallinen lambda-arvo oli liikaa yli yhden. Jos veti öljytikkua ulos niin käynti ei muuttunu miksikään(käsittääkseni tyhjäkäynnin pitäis huonontua).
Elikä mitäs vittua nyt on vialla?
Tossa vielä kuva siitä pikkuletkusta, että jos joku tietää tai viittii kattoa omasta autostaan, että mihin sen kuuluisi mennä? Toinen pikkuletku menee siis tohon pa-paineensäätimelle.
Tällä hetkellä on koko imusarja irti ja kattoin vielä että se putki oli paikoillaan joka menee tosta imusarjalta kampikammioon.
Auttakaa ny ihmeessä jos teillä on jotain visioita ton suhteen...
Vaihdoin jonkun aikaa sitten tuon imusarjan takana olevan huohotinventtiilin. Vanhasta oli se oranssi kalvo rikki sieltä sisältä ja joku pieni letkulähtö oli tukittu(pätkä letkua, jossa pultti päässä). Uusi osa oli hieman erilainen, koska siinä oli sellainen isompi letkulähtö, jonka tukein samalla lailla, eli pätkä letkua pultti päähän ja klemmarit molempiin päihin(ei pitäisi vaikuttaa mitenkään). Ja laitoin myös tuosta vanhasta huohottimesta tuon pikku letkulähdön tukkoon samalla lailla kuten vanhassa, koska en löytänyt sille mitään paikkaa mihin se olisi voinut kuulua.
No auto oli sitten tossa kaverin pajalla ja piti mittailla päästöjä ennen katsastusta. HC ja CO olivat tavaissa. Vikaa eka epäiltiin lambdoja mutta ne oli ehjät. No sattumalta sitte kokeilin löysätä öljykorkkia kun epäiltiin ettei huohotin toimi oikein, niin kas kummaa, päästöt tippui lähes nolliin, ainoastaan lakennallinen lambda-arvo oli liikaa yli yhden. Jos veti öljytikkua ulos niin käynti ei muuttunu miksikään(käsittääkseni tyhjäkäynnin pitäis huonontua).
Elikä mitäs vittua nyt on vialla?
Tossa vielä kuva siitä pikkuletkusta, että jos joku tietää tai viittii kattoa omasta autostaan, että mihin sen kuuluisi mennä? Toinen pikkuletku menee siis tohon pa-paineensäätimelle.
Tällä hetkellä on koko imusarja irti ja kattoin vielä että se putki oli paikoillaan joka menee tosta imusarjalta kampikammioon.
Auttakaa ny ihmeessä jos teillä on jotain visioita ton suhteen...
Comment