Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M60 V8 huohotin ja päästöongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lese
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 220
    • Lavia

    #16
    Originally posted by pheno View Post
    Onko imuvuotoja tutkittu imusarjan ja kopan välistä? Omassa oli pientä tärinää ja syyksi paljastui imusarjan tiiviste, joka oli revennyt parin pytyn kohdalta.
    No mulla on tossa purkillinen startti-pilottia, että täytyy käydä vielä suihkimassa läpi koko kone. Imusarjaan laitoin kyllä uudet tiivisteet kun sitä tossa jouduin käyttämään irti pariinkin kertaan...

    Originally posted by Radon View Post
    Oletko toista ilmanmäärä mittaria kokeillut?
    Tässä tapauksessa ilmamassamittaria, mutta aivan samahan tuo. Ei oo tullut kokeiltua, pystyisköhän tuon mittaamaan jotenkin...? Ei oo kavereilla tommosia autoja et vois toisesta kokeilla ja uudet maksaa hunajaa.

    Comment

    • Lese
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 220
      • Lavia

      #17
      Imuvuotoja ei ainakaan ole. Tuli vielä suihkittua purkki startti-spraytä kaikkiin liitoksiin.

      Ilmamassamittaria oon alkanut ittekin epäillä, sitä vaan on hankala testata, eikä jätä vikakoodia jos ei ole kokonaan pois pelistä. Käynti ei juurikaan muutu kun piuhan nyppää irti. En tiedä pitäiskö?

      Jos jollain olisi tohon sopiva toimiva massamittari, jota voisi kokeilla korvausta vastaan, niin laittakaa vaikka privaa. Alta löytyy lista autoista, joissa on sama ilmamassamittari ETK:n mukaan.
      E32: Details on E32
      E32 730i SEDAN, Euro
      E32 730iL SEDAN, Euro

      E34: Details on E34
      E34 525i TOURING, Euro
      E34 525i SEDAN, Euro
      E34 525ix SEDAN, Euro
      E34 525ix TOURING, Euro
      E34 530i TOURING, Euro
      E34 530i SEDAN, Euro

      E36: Details on E36
      E36 325i COUPE, Euro
      E36 325i SEDAN, Euro
      E36 325i CONVERTIBLE, Euro

      E38: Details on E38
      E38 730i SEDAN, Euro
      E38 730iL SEDAN, Euro
      E38 735i SEDAN, Euro
      E38 735iL SEDAN, Euro
      E39: Details on E39
      E39 535i SEDAN, Euro
      Tai sitte tää vaan liittyy siihen 5 sytytyspiiriin, josta antaa vikakoodia, täytyy kai vielä suihkia kaikkiin liittimiin kontakti-spraytä ja yrittää vaikka puhdistaa toi ilmamassamittari sillä CRC:n puhdistusmömmöllä ja käydä koittamassa oliko vaikutusta. Muuten alkaa ideat loppumaan...

      Comment

      • Ravermeister
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1508
        • Melkeen Turkkuses

        #18
        Lainataas topikkia vaikkei nyt olekaan katsastuksen päästöissä ongelma:

        Eli alkoi toi oma veekasi yhtäkkiä polttamaan oikeen kunnolla öljyä, voisikos johtua ihan vaan rikkinäisestä huohottimesta? Eli mitäs oireita tulee kun huohotinsysteemi kyrvähtää?

        Toi ei käy tyhjäkäyntiä ku 6-7 sylinterillä ja pöllyttää vähän silloinkin. Kierrokset kun nousee yli 2000rpm ei taaksepäin näe mitään kun on niin sankka savupilvi auton takana
        Koko ajan haisee palaneelta öljyltä.
        Ja auto kun käy tyhjäkäyntiä ei meinaa saada öljykorkkia irti kun on niin kova alipaine
        Putkenpäästä kuuluu merkillinen hörkötys niinkuin yrittäisi sitä kautta imeä ilmaa takaisinpäin.

        Sanokaas nyt viisaammat pliiiis että selviäisi pelkällä huohottimen ehjäämisellä eikä tarvisi konetta alkaa availemaan
        -Turku Connection-
        HDJ80 4.2TD
        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #19
          Olen aika vakuuttunut, että sun tapauksessa huohotinkalvo on mennyt rikki ja päästää täydellä imulla öljyhöyryä koneesta imusarjaan.

          Ilmenikö vika yhtäkkiä ? mitä muita foorumeja olen lukenut niin tuo huohotin pakkaa vinkumaan aika tavalla kun se kumi on menossa rikki.

          Comment

          • Ravermeister
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1508
            • Melkeen Turkkuses

            #20
            Jees, huohottimesta oli kalvo p*skana ja bensapaineensäätimelle menevä alipaineletku hapertunu ihan kelvottomaksi, mitenköhän kauan mahtanu sekin olla rikki...
            Vieläkin vähän käryttelee öljyn katkua kun ajelee, en tosin yhtään ihmettele kun näki sen öljyn määrän mitä oli imusarjassa

            Uskomattoman paljon kyllä vaikuttaa kun tuollainen pieni kuminen kalvo menee hajalle, ehdin jo pelästyä että nyt sanos koko moottori sopparin irti...
            -Turku Connection-
            HDJ80 4.2TD
            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

            Comment

            • Lese
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 220
              • Lavia

              #21
              Nyt epäilyttää et olisko MAF paskana. Vastusarvo näytti jotain kilo-ohmeja, kun taas autodata antoi ohjearvoksi n. 330 ohmia. Ei ollut kuitenkaan kovin luotettava, koska autodatalla liittimen kuvakin oli 6-napainen? Tossahan on siis nelinapainen liitin. Boschin testerillä näki imetyn iman määrän, näytti tyhjäkäynnillä n. 20l/h ja kun anto kierroksia niin nousi 60l/h asti ja sitte pätkäsi nollaan. Tyhjäkäynnillä kun irrotti maffin johdon niin päästöt laski hiukan. Huomena täytyy kokeilla toista MAFfia. Ehkä tää tästä...
              Last edited by Lese; 20-04-2008, 22:53.

              Comment

              • Lese
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 220
                • Lavia

                #22
                Joo homma ratkes, eli ilmeisesti 6. syl. rikkoontunut puola oli käräyttäny boksilta puolan ohjaintransistorin ja kutosmuki oli pimeenä. Kaveri kolvas uuden trankun boksiin ja nyt pelaa hienosti (kiitos Sgaagalle).

                Comment

                • Aguél
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 515
                  • Siuntio/Lohja

                  #23
                  Originally posted by temas View Post
                  Meinasin kattoa huvin vuoksi tuon kunnon, mutten jaksanut kuitenkaan ruveta tänään enempää purkamaan kun paisuntasäiliö oli pahasti edessä. Huomasin kuitenkin että omassaakaan tuo letku ei mene minnekään vaan siinä on jokin muovinen tulppa. Tai vaikutti tarkemmin semmoselta letkulta missä on umpinainen pää...

                  Edit: Ja mitä realoemista kattelin niin tulppa siinä pitäisi ollakin: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/g/3.png Ainakin nuo osat 7 ja 8 näyttäisi tulpilta. 7:lla 5mm halkaisija jne...
                  Tänään vaihdoin omaan autooni bensanpaineen säätimen letkun (vanha mureni käsiin) Myös toi linkissä olevan nro.7 lähdön letku oli aika hapero. Mulla meni tosta 7 lähdöstä letku johonki auton sisälle ja ajossa sitten huomasin että lämmönsäätö paneelista tulee suhinaa tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksella mutta kun painaa kaasua se hiljenee WTF?? Eli sieltä reijästä mikä on oikeanpuoleisin lämmönsäätökiekon ja puhallusnopeuden säätökiekon välissä.
                  Tuolta löytyy kuva reijästä josta ilma tulee:
                  325i Coupe
                  Ex BMW:t
                  E34 530iA V8 touring
                  E36 316i
                  E34 535i
                  E30 316i

                  Comment

                  • Aguél
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 515
                    • Siuntio/Lohja

                    #24
                    Originally posted by Aguél View Post
                    Tänään vaihdoin omaan autooni bensanpaineen säätimen letkun (vanha mureni käsiin) Myös toi linkissä olevan nro.7 lähdön letku oli aika hapero. Mulla meni tosta 7 lähdöstä letku johonki auton sisälle ja ajossa sitten huomasin että lämmönsäätö paneelista tulee suhinaa tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksella mutta kun painaa kaasua se hiljenee WTF?? Eli sieltä reijästä mikä on oikeanpuoleisin lämmönsäätökiekon ja puhallusnopeuden säätökiekon välissä.
                    Tuolta löytyy kuva reijästä josta ilma tulee:
                    http://picasaweb.google.com/Aguel87/...52551862742786
                    Kun nyt ei selvennystä tähän vielä keneltäkään tullut niin pistin letkun tukkoon kun ei tota suhinaa jaksanut enään kuunnella.
                    Eipä se tainnut kyllä juuri mihinkään edes vaikuttaa.
                    325i Coupe
                    Ex BMW:t
                    E34 530iA V8 touring
                    E36 316i
                    E34 535i
                    E30 316i

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Aguél View Post
                      Kun nyt ei selvennystä tähän vielä keneltäkään tullut niin pistin letkun tukkoon kun ei tota suhinaa jaksanut enään kuunnella.
                      Eipä se tainnut kyllä juuri mihinkään edes vaikuttaa.

                      Mää tos aiemmin kyllä kerroin että 7 ja 8 on tulpattu, mut laitetaan kuva varmuuden vuoksi

                      Comment

                      • Aguél
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 515
                        • Siuntio/Lohja

                        #26
                        Originally posted by pheno View Post
                        Mää tos aiemmin kyllä kerroin että 7 ja 8 on tulpattu, mut laitetaan kuva varmuuden vuoksi
                        Sen takia ihmettelinkin että miksi mulla ei ollut tulpattu tota 7 letkua vaan se meni auton sisätiloihin?
                        Onko muuten kenelläkään muistissa mitä tollanen uusi huohotin venttiili suunnilleen maksaa?
                        325i Coupe
                        Ex BMW:t
                        E34 530iA V8 touring
                        E36 316i
                        E34 535i
                        E30 316i

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          Originally posted by Aguél View Post
                          Sen takia ihmettelinkin että miksi mulla ei ollut tulpattu tota 7 letkua vaan se meni auton sisätiloihin?
                          Onko muuten kenelläkään muistissa mitä tollanen uusi huohotin venttiili suunnilleen maksaa?
                          Siellä on tosiaan paneelissa sisälämpöanturi johon alipaineletku menee.
                          Se imee kabiinin ilmaa anturin läpi joten vaikuttaa hieman lämmönsäätelyn toimintaan, ei suurta merkitystä kuitenkaan.

                          Se miksi suhina loppuu kun painat kaasua johtuu siitä että kun kaasuläppä aukeaa niin tietysti imusarjan alipaine laskee ja täyskaasullahan se on pitkälti sama mitä ympärille vallitseva ilmanpaine.
                          Last edited by Supa; 11-06-2010, 13:26.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Aguél View Post
                            Sen takia ihmettelinkin että miksi mulla ei ollut tulpattu tota 7 letkua vaan se meni auton sisätiloihin?
                            Onko muuten kenelläkään muistissa mitä tollanen uusi huohotin venttiili suunnilleen maksaa?
                            Ei hirveesti, olikohan 30-40 euroa muistaakseni.

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Supa View Post
                              Siellä on tosiaan paneelissa sisälämpöanturi johon alipaineletku menee.
                              Se imee kabiinin ilmaa anturin läpi joten vaikuttaa hieman lämmönsäätelyn toimintaan, ei suurta merkitystä kuitenkaan.

                              Se miksi suhina loppuu kun painat kaasua johtuu siitä että kun kaasuläppä aukeaa niin tietysti imusarjan alipaine laskee ja täyskaasullahan se on pitkälti sama mitä ympärille vallitseva ilmanpaine.

                              IHKA:ssa tätä letkua ei kait ole ? siellähän on sellanen erillinen "propelli" joka imee ilmaa ?

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by pheno View Post
                                IHKA:ssa tätä letkua ei kait ole ? siellähän on sellanen erillinen "propelli" joka imee ilmaa ?
                                Joo. Noissa missä on alipaineimu, on orkkisletkussa jonkinlainen kuristin. Korvaat koko pätkän uudella niin suhina alkaa.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎