Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 M60 V8 huohotin ja päästöongelmat
Collapse
X
-
Tuli juuri omaan m60b30 pataan vaihdettua tuo huohotin venttiili, oireiluna ilmeni täristävä tyhjäkäynti ja kunnolla kiihdytettäessä varsin sankka savupilvi auton takana. Marmoritiskiltä osa maksoi 46e ja kannattaa samalla ostaa tiiviste!
Ja omassa tosiaan hanttarin puolen pieni alipaine letku meni bensanpaineen säätimelle, kuskin puoleisessa oli alkuperäinen tulppa. Uudessa kotelossa oli myös vielä yksi iso letkulähtö jota vanhassa ei ollut jonka tulppasin. Olisiko kaukaa haettua että jossain malleissa jarrutehostin ottaa siitä käyttövoimansa?
Operaation jälkeen käynti on paljon tasaisempaa ja savutus lakkasi kokonaan. Purin huvin vuoksi vielä sen vanhan kalvon irti kotelostaan ja aivan riekaleina se oliMoney can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!
Käyttis: Lexus is200
Prokkis: e32 750iL
Comment
-
-
Originally posted by Lese View PostTossa nykyinen tilanne:
E34 530i M60B30 V8
Päästöjä on yritetty saada kuntoon jo vähän aikaa. Tässä tarinaa...
-Ensin luultiin lambda-viaksi: Molemmat anturit vaihtoon, uudet boschit tilalle, ei vaikutusta.
-Sitten huomattiin, että huohotinsysteemi vittuilee, kun avasi öljykorkkia, päästöt tippuivat lähes nolliin. No ensin laitoin uuden huhotinventtiilin, joka ei kuitenkaan alkanut toimia ja loppujen lopuksi poistin alkuperäisen huohotinsysteemin ja laitoin oman erillisen säiliön huohottimelle. Mut eipä auttanut vaan...
-Huohottimen korjauksen jälkeen menin taas kaverin pajalle vaan "hakemaan päästölappua", mut ei, edelleen päästöt päin mäntyä. Luettiin vikakoodit: 6 sylinterin puola. Tulppa irti ja sehän oli musta ku perkele, eli 6 puola oli tosiaan pimeenä. No uusi puola ja uudet tulpat tilaukseen...
-Uudella puolalla ja tulpilla ja vikamuistin nollauksen jälkeen voitonvarmana taas sondi putkeen, mutta eiei, EDELLEEN päästöt vituillaan. Taas testeri kiinni ja nyt vikakoodina oli: Sytytyspiiri 5 sylinteri. Tuohon ei nyt oo keksitty mitään ratkaisua, vitoselle ainakin tulee kipinä, kun kokeiltiin. Vikakoodia tulee heti kun laittaa auton käyntiin. Kokeiltiin vaihtaa puolaa ja tulppaa, ei vaikutusta.
Auto käy hyvin ja tehot on tallelle ei nykimistä tai muuta vastaavaa, hieman ehkä auto tärisee tyhjäkäynnillä, en muista onko se aina tehnyt sitä...
Viimeisen mittauksen jälkeen suunnilleen tollasia arvoja tyhjäkäynnillä, kierroksilla vaan kasvaa.
Tyhjäkäynnillä CO 3,3
HC 330
Lambda 0,92
Happi 0,74
Auttakee! :think
Comment
-
-
Originally posted by ilkka 330 ci View PostLiekkö tähän tuli selvyys?Ite just kokeilin tota öljykorkki hommaa ja ku korkki auki ja kone lämmin käy auto todella huonosti,korkki kiinni ni jopas vaan käynti tasottuu...katit tulpat puolat vaihettu ja hc ongelmaa on 100-180 muuten päästöt ois vihreellä
Nimenomaan tyhjäkäynnillä hc ei mene arvoihin ilman ehjiä katteja.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnhan katit ehjät? hc ei mene arvoihin millään jos katit on sököt. ja asia on niinkin että hyvät katit pelastaa homman vaikka pienenpieni vika koneessa olisikin.
Nimenomaan tyhjäkäynnillä hc ei mene arvoihin ilman ehjiä katteja.
Comment
-
-
Korkki auki --> massiivinen ilmavuoto eli maf:n ohi menee ilmaa. Siks kone rykii ja diagnostiikalla voi kattoa kuinka lambdan "korjaus" alkaa lisäämän koneeseen soppaa.
Katit toimii tehokkaasti pienellä alueella eli lähellä 14.7/1 seossuhdetta. Siihen taas vaikuttaa lambda. Onko jollain skoopilla tms. katottu että lambda on ns. vireessä?
Kierroksilla menee ilmaa (happea) enemmän koneeseen ja lambdakin toimii "nopeammin"
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKorkki auki --> massiivinen ilmavuoto eli maf:n ohi menee ilmaa. Siks kone rykii ja diagnostiikalla voi kattoa kuinka lambdan "korjaus" alkaa lisäämän koneeseen soppaa.
Katit toimii tehokkaasti pienellä alueella eli lähellä 14.7/1 seossuhdetta. Siihen taas vaikuttaa lambda. Onko jollain skoopilla tms. katottu että lambda on ns. vireessä?
Kierroksilla menee ilmaa (happea) enemmän koneeseen ja lambdakin toimii "nopeammin"
Comment
-
Comment