Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M60 V8 huohotin ja päästöongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aguél
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 515
    • Siuntio/Lohja

    #31
    Originally posted by Cell View Post
    Joo. Noissa missä on alipaineimu, on orkkisletkussa jonkinlainen kuristin. Korvaat koko pätkän uudella niin suhina alkaa.
    Hmm... vaihdoin vain noin 5cm pätkän letkua ja sen jälkeen oli muovinen jatko holkki ja orkkiksen näköistä mustaa letkua meni auton sisälle. Liekö joku sitten joskus kuristimen poistanut. No turha kai sinne on sellaista ruveta asentelemaankaan kun ei kerta varsinaista hyötyä tosta systeemistä ole.
    325i Coupe
    Ex BMW:t
    E34 530iA V8 touring
    E36 316i
    E34 535i
    E30 316i

    Comment

    • Fokke
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 50
      • Turku

      #32
      Tuli juuri omaan m60b30 pataan vaihdettua tuo huohotin venttiili, oireiluna ilmeni täristävä tyhjäkäynti ja kunnolla kiihdytettäessä varsin sankka savupilvi auton takana. Marmoritiskiltä osa maksoi 46e ja kannattaa samalla ostaa tiiviste!

      Ja omassa tosiaan hanttarin puolen pieni alipaine letku meni bensanpaineen säätimelle, kuskin puoleisessa oli alkuperäinen tulppa. Uudessa kotelossa oli myös vielä yksi iso letkulähtö jota vanhassa ei ollut jonka tulppasin. Olisiko kaukaa haettua että jossain malleissa jarrutehostin ottaa siitä käyttövoimansa?

      Operaation jälkeen käynti on paljon tasaisempaa ja savutus lakkasi kokonaan. Purin huvin vuoksi vielä sen vanhan kalvon irti kotelostaan ja aivan riekaleina se oli
      Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

      Käyttis: Lexus is200
      Prokkis: e32 750iL

      Comment

      • ilkka 330 ci
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 129
        • varkaus

        #33
        Originally posted by Lese View Post
        Tossa nykyinen tilanne:

        E34 530i M60B30 V8

        Päästöjä on yritetty saada kuntoon jo vähän aikaa. Tässä tarinaa...

        -Ensin luultiin lambda-viaksi: Molemmat anturit vaihtoon, uudet boschit tilalle, ei vaikutusta.

        -Sitten huomattiin, että huohotinsysteemi vittuilee, kun avasi öljykorkkia, päästöt tippuivat lähes nolliin. No ensin laitoin uuden huhotinventtiilin, joka ei kuitenkaan alkanut toimia ja loppujen lopuksi poistin alkuperäisen huohotinsysteemin ja laitoin oman erillisen säiliön huohottimelle. Mut eipä auttanut vaan...

        -Huohottimen korjauksen jälkeen menin taas kaverin pajalle vaan "hakemaan päästölappua", mut ei, edelleen päästöt päin mäntyä. Luettiin vikakoodit: 6 sylinterin puola. Tulppa irti ja sehän oli musta ku perkele, eli 6 puola oli tosiaan pimeenä. No uusi puola ja uudet tulpat tilaukseen...

        -Uudella puolalla ja tulpilla ja vikamuistin nollauksen jälkeen voitonvarmana taas sondi putkeen, mutta eiei, EDELLEEN päästöt vituillaan. Taas testeri kiinni ja nyt vikakoodina oli: Sytytyspiiri 5 sylinteri. Tuohon ei nyt oo keksitty mitään ratkaisua, vitoselle ainakin tulee kipinä, kun kokeiltiin. Vikakoodia tulee heti kun laittaa auton käyntiin. Kokeiltiin vaihtaa puolaa ja tulppaa, ei vaikutusta.

        Auto käy hyvin ja tehot on tallelle ei nykimistä tai muuta vastaavaa, hieman ehkä auto tärisee tyhjäkäynnillä, en muista onko se aina tehnyt sitä...

        Viimeisen mittauksen jälkeen suunnilleen tollasia arvoja tyhjäkäynnillä, kierroksilla vaan kasvaa.

        Tyhjäkäynnillä CO 3,3
        HC 330
        Lambda 0,92
        Happi 0,74

        Auttakee! :think
        Liekkö tähän tuli selvyys?Ite just kokeilin tota öljykorkki hommaa ja ku korkki auki ja kone lämmin käy auto todella huonosti,korkki kiinni ni jopas vaan käynti tasottuu...katit tulpat puolat vaihettu ja hc ongelmaa on 100-180 muuten päästöt ois vihreellä

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          #34
          Originally posted by ilkka 330 ci View Post
          Liekkö tähän tuli selvyys?Ite just kokeilin tota öljykorkki hommaa ja ku korkki auki ja kone lämmin käy auto todella huonosti,korkki kiinni ni jopas vaan käynti tasottuu...katit tulpat puolat vaihettu ja hc ongelmaa on 100-180 muuten päästöt ois vihreellä
          Onhan katit ehjät? hc ei mene arvoihin millään jos katit on sököt. ja asia on niinkin että hyvät katit pelastaa homman vaikka pienenpieni vika koneessa olisikin.

          Nimenomaan tyhjäkäynnillä hc ei mene arvoihin ilman ehjiä katteja.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • ilkka 330 ci
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 129
            • varkaus

            #35
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Onhan katit ehjät? hc ei mene arvoihin millään jos katit on sököt. ja asia on niinkin että hyvät katit pelastaa homman vaikka pienenpieni vika koneessa olisikin.

            Nimenomaan tyhjäkäynnillä hc ei mene arvoihin ilman ehjiä katteja.
            Täähän käänty itellä nyt silleen et kolmella eri korjaamolla päästöjä haettiin ja missään niissä ei päästöt ollu kohillaan,nyt sit eile sipasin konttorille ja 20 litraa ainetta tankissa ja laitoin 1 litran masinolia sekaan sit motarilla jonkun matkoo 200 lasissa ja eiku sisään..rajoja hipoen meni sit kummiskii päästöt läpi.jossain kyl vielä vikaa on ja katsuri epäili et noi katit ois pikkasen liian takana..mitään osia ei siis mittausten välissä ole vaihettu vaan ennen mittauksia

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              #36
              Korkki auki --> massiivinen ilmavuoto eli maf:n ohi menee ilmaa. Siks kone rykii ja diagnostiikalla voi kattoa kuinka lambdan "korjaus" alkaa lisäämän koneeseen soppaa.

              Katit toimii tehokkaasti pienellä alueella eli lähellä 14.7/1 seossuhdetta. Siihen taas vaikuttaa lambda. Onko jollain skoopilla tms. katottu että lambda on ns. vireessä?

              Kierroksilla menee ilmaa (happea) enemmän koneeseen ja lambdakin toimii "nopeammin"

              Comment

              • ilkka 330 ci
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 129
                • varkaus

                #37
                Originally posted by pheno View Post
                Korkki auki --> massiivinen ilmavuoto eli maf:n ohi menee ilmaa. Siks kone rykii ja diagnostiikalla voi kattoa kuinka lambdan "korjaus" alkaa lisäämän koneeseen soppaa.

                Katit toimii tehokkaasti pienellä alueella eli lähellä 14.7/1 seossuhdetta. Siihen taas vaikuttaa lambda. Onko jollain skoopilla tms. katottu että lambda on ns. vireessä?

                Kierroksilla menee ilmaa (happea) enemmän koneeseen ja lambdakin toimii "nopeammin"
                lambdoja ei sen kummemmi oo katottu ku ne on ihan uudet.mut on yksi ylimääränen pari ni täytyy koklailla vielä niillä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎