Originally posted by 540iA Tapsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten tunnistetaan varmimmin E34:ssa 3.0 ja 4.0 V8
Collapse
X
-
Originally posted by JariV View PostHyviä pointteja kaikilla.
Ollakseni varma moottorin nelilitraisuudesta mittaan iskun tulpanreiästä. Ja en mä siis ole sen enempää varaosakaupoissa pyörinyt kuin yhden kerran ajaen mainitsemani putkat läpi nopeeseen tahtiin kun kohtuu lähellä kaikki olivat toisiaan.
Ja sieltä viimesestä putkasta se oikeanlainen suti löytyi jo silloin joten on siis ollut kiinni jo siitä lähtien kun alotin tän threadin. Ihmettelin vaan noitten putkien varaosanumeroiden mukaan kolmilitraisen suodatinta vs. nelilitrainen. Kun niillä on siis kaksi eri numeroa täällä Suomessa ja ne sudit ovat vielä selkeästi erilaisiakin toisiinsa nähden. Eivätkä sovi korvaamaan toisiaan koska päädyt ovat kiinnitys- ja tiivistystavoiltaan erilaisia.
Joten luonnollisestikkin ajattelin että onko sinne joku vaihtanut kolmilitraisen nelilitraisen tilalle siihen 6v. lootan eteen.
Mutta itse asiassa nyt kun miettii niin jaksaisiko 3.0 V8 lähtee vääntämään 1000:sta kierroksesta kutosvaihde päällä täysin eleettömästi kun vauhtia tuolloin on noin 50 km/h. Epäilen.
Saatikka ottaisiko 255 km/h mittarin mukaan varsin helpon tuntuisesti kunj Saksassa sillä päästelin tulemaan tänne päin. En tiedä.
Tää on mun ensimmäinen Bemari, joten sen takia tietoaukkoja on valtavasti. Mutta olen kuitenkin rakennellut autoja ja harrastanut niitä jo 20 vuotta joten uskaltais kai sanoo että ymmärrän niistä siis edes jotain.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
No mitä sillä tekee? Eikö sen voi jo päätellä ihan rekisteriotteessa seisovasta mallimerkinnästä? Sehän ei ajan saatossa muutu mihinkään, vaikka vaihtaisi millaisen tekniikan. Ja tässähän nimenomaan haluttiin tietää että millainen motti siel nyt on. Tai en sit tiiä jos erehdyin Eikös tehdas lupaa 530i:lle alle 230km/h, joten eiköhän se ihan 540i ole
Comment
-
-
Joo,
siis itse auton identiteetissä ei ole mitään epäselvää. Vain ja ainostaan olen tässä miettinyt että olisiko moottori vaihdettu jälkeenpäin kolmelitraisena paikalleen. Mutta en usko, koska missään päin autoa ei ole ENSIMMÄISTÄKÄÄN merkkiä siitä että moottori olisi joskus vaihtunut. Ja kun laitteen ECU:n prommissa on kovakoodattuna auton runkonumero ja siellä oli myöskin kaikki tehdastekoiset maalimerkinnät ja lukitukset niin en vaan usko että yksi ja sama ohjelma pystyisi ohjaamaan noin hienosti kumpaakin eri V8-moottoria tässä tapauksessa. Tosin onhan se mahdollista aina, että tuo olisi OBD-portin kautta päivitetty uudelle ohjelmalla mutta tällöinhän orkkisprommi olisi pitänyt pyyhkiä UV-valolla puhtaaksi ennen uuden ohjelman sisäänlaittoa, ja prommissa oli suojatarra paikoillaan jota ei ollut irroitettu. Vai olenkos tässä kohtaa väärässä spekulointeineni?
Eli VIN:in tutkiminen ei auta mitään koska auto itsessään on varmuudella alkuperäinen 540i. Eli ainoastaan moottoria tässä mietin ja tässä valossa sen tilavuudesta ei saa millään muulla varmuutta kun mittaamalla iskunpituuden. Ja sen siis teen.
Comment
-
Comment