Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten tunnistetaan varmimmin E34:ssa 3.0 ja 4.0 V8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #31
    Originally posted by 540iA Tapsa View Post
    vuosimallissa 94 on suodatinmalli hieman muuttunut. Itellä oli pienemmällä reiällä oleva suodatin aiemmin. Asensin kumminkin viime öljynvaihdossa uudemman isommalla reiällä olevan suodattimen. Siihen asennetaan sellainen muovinen sisäkappale, jotta uudempi suodatin käy vanhempaan kiinnitykseen. Kyllä se sieltä etk:sta selviää..
    Niin,mikäli kysyjällä on kyseessä olevan moottorin oma ja alkuperäinen suodattimen "kotelo".Koska itse moottoristakaan ei ole varmuutta,niin minä en kyllä mistään öljynsuodattimesta lähtisi moottoritilavuuksia arvailemaan.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #32
      Originally posted by JariV View Post
      Hyviä pointteja kaikilla.

      Ollakseni varma moottorin nelilitraisuudesta mittaan iskun tulpanreiästä. Ja en mä siis ole sen enempää varaosakaupoissa pyörinyt kuin yhden kerran ajaen mainitsemani putkat läpi nopeeseen tahtiin kun kohtuu lähellä kaikki olivat toisiaan.

      Ja sieltä viimesestä putkasta se oikeanlainen suti löytyi jo silloin joten on siis ollut kiinni jo siitä lähtien kun alotin tän threadin. Ihmettelin vaan noitten putkien varaosanumeroiden mukaan kolmilitraisen suodatinta vs. nelilitrainen. Kun niillä on siis kaksi eri numeroa täällä Suomessa ja ne sudit ovat vielä selkeästi erilaisiakin toisiinsa nähden. Eivätkä sovi korvaamaan toisiaan koska päädyt ovat kiinnitys- ja tiivistystavoiltaan erilaisia.
      Joten luonnollisestikkin ajattelin että onko sinne joku vaihtanut kolmilitraisen nelilitraisen tilalle siihen 6v. lootan eteen.

      Mutta itse asiassa nyt kun miettii niin jaksaisiko 3.0 V8 lähtee vääntämään 1000:sta kierroksesta kutosvaihde päällä täysin eleettömästi kun vauhtia tuolloin on noin 50 km/h. Epäilen.
      Saatikka ottaisiko 255 km/h mittarin mukaan varsin helpon tuntuisesti kunj Saksassa sillä päästelin tulemaan tänne päin. En tiedä.

      Tää on mun ensimmäinen Bemari, joten sen takia tietoaukkoja on valtavasti. Mutta olen kuitenkin rakennellut autoja ja harrastanut niitä jo 20 vuotta joten uskaltais kai sanoo että ymmärrän niistä siis edes jotain.
      Ehdotus, marssi sen autosi vin-koodin kanssa merkkiliikkeen tiskille ja pyydä tulostamaan sen mukaan tiedot millainen se on ollut tehtaalta lähtiessään niin loppuu arpominen. Ainakin tiedät silloin mikä se on UUTENA ollut.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Konna-
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 185
        • Seinäjoki

        #33
        No mitä sillä tekee? Eikö sen voi jo päätellä ihan rekisteriotteessa seisovasta mallimerkinnästä? Sehän ei ajan saatossa muutu mihinkään, vaikka vaihtaisi millaisen tekniikan. Ja tässähän nimenomaan haluttiin tietää että millainen motti siel nyt on. Tai en sit tiiä jos erehdyin Eikös tehdas lupaa 530i:lle alle 230km/h, joten eiköhän se ihan 540i ole

        Comment

        • JariV
          Newbiemmer
          • Oct 2007
          • 20

          #34
          Joo,

          siis itse auton identiteetissä ei ole mitään epäselvää. Vain ja ainostaan olen tässä miettinyt että olisiko moottori vaihdettu jälkeenpäin kolmelitraisena paikalleen. Mutta en usko, koska missään päin autoa ei ole ENSIMMÄISTÄKÄÄN merkkiä siitä että moottori olisi joskus vaihtunut. Ja kun laitteen ECU:n prommissa on kovakoodattuna auton runkonumero ja siellä oli myöskin kaikki tehdastekoiset maalimerkinnät ja lukitukset niin en vaan usko että yksi ja sama ohjelma pystyisi ohjaamaan noin hienosti kumpaakin eri V8-moottoria tässä tapauksessa. Tosin onhan se mahdollista aina, että tuo olisi OBD-portin kautta päivitetty uudelle ohjelmalla mutta tällöinhän orkkisprommi olisi pitänyt pyyhkiä UV-valolla puhtaaksi ennen uuden ohjelman sisäänlaittoa, ja prommissa oli suojatarra paikoillaan jota ei ollut irroitettu. Vai olenkos tässä kohtaa väärässä spekulointeineni?

          Eli VIN:in tutkiminen ei auta mitään koska auto itsessään on varmuudella alkuperäinen 540i. Eli ainoastaan moottoria tässä mietin ja tässä valossa sen tilavuudesta ei saa millään muulla varmuutta kun mittaamalla iskunpituuden. Ja sen siis teen.

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #35
            No mittaahan ihmeessä jos asia noin kovasti vaivaa.Ja kerrohan sit miten kävi.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎