Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 xenonit ei käy???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #16
    On tullut tuommonen ongelma vastaan, auto vaan oli E36 ja uudet Depon umpiot kyseessä. Se siis ottaa siihen rauta runkoon siinä umpiossa? Se polttimon paksumpi kohta pökkää siihen? Ei muutakun dremellillä pikkasen (siis pari milliä) pyöristät niitä reunoja siitä umpiosta niin menee se poltin paikalleen
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #17
      hidi:n senoneissa on ollut paketeissa vääriä polttimoita vaikka kuorissa lukee mitä niin saattaa olla toista! nim: neljä polttimoa vaihtaneena!
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #18
        .........
        Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:19.
        ///Motorporot

        Comment

        • -JiiTee-
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 52
          • Kymi

          #19
          Joo kyl noi on H1:set noi polttimot et sen puolee pitäis sopia. ja ottaa juuri siihen rautarunkoon kiinni muutaman millin. eli ei muuta ku porkkanasorvi kätösee

          Comment

          • ttw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1016
            • Vantaa

            #20
            Kummallista :think.

            Omaani meni aivan heittämällä kiinni.
            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

            Comment

            • awwwshit
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 559
              • Vantaa

              #21
              Mul tuli muuten täysin samallainen ongelma vastaan mun E34:ses. Kuskin puoleiseen umpioon meni ihan heittämällä mut vänkkärin ei sit millään.. tappelin ja ihmettelin varmaa tunnin et mikä täs oikeen on Melkein väänsin hajalle sen xenon polttimon mut sit vaa kävin hakemas viilan ja viilasin pikkusen umpion reunasta mihin se H1:nen menee. Sit se vaan sujahti sinne. Toi kyl pisti aika vihaks ku mikään ei meinaa kerralla toimia
              Nykyiset:

              Opel Insignia OPC line sedan -15
              e61 520D -08
              Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #22
                Sama homma itellä vänkärinpuolelle ei mennyt muutakuin viilaamalla pikkusen umpiosta, vissiin mitotus melkotarkalla ja valussa jääneet jäysteet ottaa kiinni siihen xenonin polttimoon.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • -JiiTee-
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 52
                  • Kymi

                  #23
                  Pitänee laitella noi xenonit katsastuksen jälkeen samalla ku vaihtaa enkelit keulille. Ootteko muuten laittannu pitkien valojen tilalle xenoneita? Tosin kyllähän noil pitkil nyt jotaa näkee...

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #24
                    Itse laitoin pitkiin philipsin blue visionit ja ne on ollu passelit, pitkissä ei varmaan oo kestävät noi xenonit kun ne ei kestä jatkuvaa käynnistelyä ja sammuttelua kovin hyvin. Ja xenon käynnistyy täyteen kirkkauteen aika hitaasti joka ei pitkissä ole suotava ominaisuus.

                    Suositteleen vaihtamaan parkkien tilalle ledit niin ei näy törkeen näkösenä kellertävät parkit yläreunassa. Jos ei halua askarrella niin motonet myy valmiita ledejä parkkeihin 5 euron hintaluokassa.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      #25
                      xenonit pitkille vaan, suosittelen. Näkee hieman eritavalla kuin halogeenikynttilöillä. Tilanne mulla on parin vuoden jälkeen se, että pitkissä xenoneissa valoteho huomattavasti parempi kuin lyhyissä. Eipä juuri tule pitkiä käytettyä.

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4621
                        • Lahti.

                        #26
                        Originally posted by pheno View Post
                        xenonit pitkille vaan, suosittelen. Näkee hieman eritavalla kuin halogeenikynttilöillä. Tilanne mulla on parin vuoden jälkeen se, että pitkissä xenoneissa valoteho huomattavasti parempi kuin lyhyissä. Eipä juuri tule pitkiä käytettyä.
                        kuten jo aiemmin sanoin se johtuu siitä että ilman projektori/linssi heijastin pintaa on edes jonkun verran.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          #27
                          Originally posted by EPDM View Post
                          kuten jo aiemmin sanoin se johtuu siitä että ilman projektori/linssi heijastin pintaa on edes jonkun verran.
                          Ja lykäsissähän ne xenonitkin enemmän kuluu eli himmenee.

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #28
                            Originally posted by -JiiTee- View Post
                            Tuli ostettua jälkiasennus gt-hid xenonit vm.93 E34:seen ja umpiot on tommoset "projektorit" .
                            Perskele eihän tuo mahdu toi xenonpolttimo edes sinne umpioo sisälle eli toi reikä on liian pieni sille polttimolle. Eli kysymys kuuluu Muuttuuko noi umpiot jossain vuosimallissa? Toi mun kärry on 3/93 luulis et vuosimallista riippumatta kaikki umpiot on samanmoisia. Ja myyjän mukaan tuon sarjan pitäis käydä juuri tommoseen lotjaan.
                            Sama ongelma oli omassa xenonupdatessa Boschin umpioilla ja gt-hideillä. Suurensin vaan kylmästi vingulla polttimon reikää ja hyvin pelittää...

                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • TeeDee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 497
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Offtopicia mutta paljonkos nykyään kustantaa jos sitä itsellekin laittelisi xenonit e34:seen ?
                              Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                              Comment

                              • Wangel436
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1029
                                • Ylöjärvi

                                #30
                                Taitaa jo halvimmillaan saada vähän yli 100 euroon suomesta tuollaisen normi 35w sarjan.
                                Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                                E61 530D ///M-sport




                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎