Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhixx
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 52

    #16
    ja valkeus tuli

    vika löyty.oikenpuolen takavalo hävittää virrat jonnekki..sinne ei tuu ku 6,5v
    korjasin systeemin silleen että laitoin sieltä vasemmannpuolen valolta johot sinne oikeallle,virta piti myös vetää uudelleen sinne vasemmalle.
    nyt toimii..
    Last edited by juhixx; 27-12-2007, 16:02. Reason: ..

    Comment

    • jon1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 270
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Ohjausongelmaan, E34 simpukka on muuttuvavälitteinen, keskellä on hitaampi välitys. Nyt joku arjen sankari on, ehkä keskialueen väljän takia, kiristänyt raidetangoista simpukan "sivuun" ja kääntänyt sitten ratin suoraan. Melkeinpä näin.
      Lainaanpas nyt tätä topicia sitten. Itellä on samanlainen ongelma että kääntää oikeelle herkemmin kun vasemmalle. Eli mitenkäs sen nyt sais sitten ns. nollattua takasin?

      Comment

      • juhixx
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 52

        #18
        Originally posted by jon1 View Post
        Lainaanpas nyt tätä topicia sitten. Itellä on samanlainen ongelma että kääntää oikeelle herkemmin kun vasemmalle. Eli mitenkäs sen nyt sais sitten ns. nollattua takasin?
        kiinnostas muakin vielä tämä...

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          jos simpukka on pilattu ylikiristämällä ei sitä saa kunnolla korjattua kuin uusimalla sen.

          Ohjeita:
          NOSTA KEULA ILMAAN. pukeille, älä jätä tunkille.
          pyöritä ratti laidasta laitaan ja laske kierrokset. pyöritä nyt täsmälleen sille kohtaa mistä on saman verran kierroksia kumpaankin suuntaan (siis täsmälleen puoliväliin). jos ratti ei ole suorassa ota irti akseliltaan ja laita suoraan (varo pyörittämästä ohjausakselia). Tämän jälkeen ratti pidetään tässä asennossa ja löysätään raidetangot mikäli pyörät eivät osoita suoraan. Säädetään likimain suoraan, lopullinen aurauksen säätö tulee tehdä auton paino päällä.
          Jos nyt on välystä, aletaan kiristää simpukkaa. 1/8 kierros kiinnippäin niin kauan kun keskialueen ohi kääntäessä tuntuu aivan hiuksenhieno vastus (pyörät siis ilmassa), ja lopetetaan tähän. Jos vastus tuntuu jo ennen kiristämisen aloitusta voi tietysti koettaa löysätä ruuvia ihan reilusti ja lähteä säätämään kiristystä uudelleen mutta voi jo mielessään varautua uuden simpukan hankintaan jos haluaa kunnon ajo ominaisuudet... toki asia voi tulla vielä kuntoonkin mutta todennäköistä on että joutuu jättämään hieman välystä tai muuten ohjaus ei palaudu kunnolla.

          hommien jälkeen auto alas ja hienosäädetään auraus tai jos ei luota mittaustaitoihinsa niin ajetaan säädättämään (laitetaan ne pyörät nyt ensin osoittamaan kutakuinkin suoraan). Jos auto ei nyt kulje suoraan ratin ollessa suorassa kompensointi on tehtävä raidetankoja säätämällä, ei enää ratin asentoa muuttamalla kun se on jo tuossa aikaisemmin keskitetty (jostain syystä tämä ei ole mennyt kaikilla korjaamoasentajillakaan jakeluun...).
          Jos joku ei ymmärrä lukemaansa niin kysyy...
          Last edited by WSE1; 30-12-2007, 03:04.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎