Mönkin tossa biilin alla ja huomasin välijäädyttimen ja siitö koneelle lähtevän kumiputken saumassa öljyä, tai muuta vastaavaa mönjää. Onko syytä kuinka suureen huoleen? Ja mitä asialle kannattaisi tehrä?
moottori huohottaa turbon imuun joten sitä öljytöhnää kulkeutuu sinne coolerin putkiin kyllä.. kannattaa kattoo että kuinka paljo sitä tavaraa on siellä putkissa ja coolerissa.. pesu tarvittaessa ja sitten voi koittaa että onko turbossa klappia kuinka pahasti..
Mulla alkoi olla öljyssä paikat jo 170 tuhannen kohdalla ja eipäs tilanne ole miksikään muuttunut vaikka mittarissa nyt 240 tuhatta eli sanoisin että kuuluu asiaan.
Pese ahtoputkien liitokset asetoonilla ennen asennusta ja vaihda niiden vesiletkulemmareiden tilalle vaikka lokaletkulemmarit niin ei vuoda enää.
Voihan sen turbon laakerivälyksen tarkastaa ja täytyy muistaa että myös turbo vaatii laakerirempan joskus 300 - 400 tuhannen paikkeilla riippuen ajotavasta ja onko lastua yms.
Onhan t3 garretilla joku ajellut lähelle miljoonankin ilman remonttia jollain d24 volvolla, mutta sitten turbo heittänyt oljyt koneeseen ja tullut turboremontin lisäksi vaihtokoneen hankintakin listalle.
Comment