memebuy23buy

E34 m50b25 pari pyttyy katoaa ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    E34 m50b25 pari pyttyy katoaa ajossa


    jeba jee olikä kadottaa välillä pari pyttyy toiminansa ja tähänmenssä tehtyjen tutkimusten perusteella olisi kipuna katessa.ja tulpat vaihdoin n.1000km sitten ja se silloin auttoi vikaan, elikä onko Bimuni alkanu syystä tai toiseste alkanut syömään tulppia, ei oo mitää öljyy tai vettä tulpan koloissa:think:think:think
    ei ne tehot vaan se kuski...
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Taitaa olla puolissa vikaa taikka suuttimet alkaa olla likaiset.:think ei muuta kuin puolia irroittelemaan auton käydessä niin näkee vaikuttaako käyntiin.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Kuulostaa kyllä puolavialta aika paljon. Niissä ns. viallista erää olevissa puolissa (May&Christe valmistamat) ainakin esiintyy tuota että kylmänä toimii vielä mutta lämpösenä pätkii tai lopettaa kokonaan toiminnan. Tää perustuu siihen että lämpimänä puolan käämityksen eristys lyö läpi. Noissa viallisissa puolissa luki jotain zunspulle tai vastaavaa. Toimivaksi havaittuja ovat beru, bremin ja boschin puolat. Bremistä irtoo tehokkain kipinä.

      Jos käytössä on oskilloskooppi ja kaveri joka osaa sitä käyttää, näkee motronicin pinneistä moottorin käydessä aika kätevästi onko jossain puolassa, tulpassa tai palamisreaktiossa jotain mätää. Tässä pari linkkiä diagnosoimiseen skoopin kanssa:

      - Eri valmistajien puolien signaalit
      - Puolavikojen kuvausta
      - Tulppavikojen kuvausta
      - Muuta tietoa 1 ja 2
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        elikä elikkä Bremithän tuossa noi on. tos rukannu autoo ja kokeilin irrotella puolan kerrallaan vaa aina oli sama homma eli käynti huononi huomattavasti jodenkin kohdalla jopa tumppas...hmm mitäköhän sitten olisiko nyt ruiskujen aika... mut oudolta tuntuis et noi ruiskut, ku mul oli samaa vikaa n1000km sitten ja ku vaihdoin tulpat nii toimi hienosti eiliseen asti.auto toimi hienosti ku menin kauppaan oli parkki hallissa vajaa 2 tuntii (lämmin) ja sit ku siitä lähdin ajaan noin ´-10pakkaseen ni about 10min pääst alkoi pienin varoituksin pätkii ja mitä enemmän ajoi sitä pahemmax meni.:think
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #5
          löytyykös keltään kokkolan seutuvilta bremin puolaa:think
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #6
            jaahas jaahas elikkä parin puolan vaihto ei tuntunut vaikutavan asiaan... ja tietenkin yritin vuorotella niitä pytyltä toiselle...mut pätkiminen/pytyn pelitä putoaminen ei tunnu ehkä enään niin pahalta.mut missä nyt vika bensaa saa ja painetta riittää:think
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1998
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Jos käytössä on oskilloskooppi ja kaveri joka osaa sitä käyttää, näkee motronicin pinneistä moottorin käydessä aika kätevästi onko jossain puolassa, tulpassa tai palamisreaktiossa jotain mätää. Tässä pari linkkiä diagnosoimiseen skoopin kanssa:
              Ongelmana on se, että mihin ne skoopin piuhat pitäis laittaa kiinni. Jos tuota E34 repair guidea selailee, niin huomaa ett tuossa jännitemittauksessa on käytetty BMW omia työkaluja ja testeriä. Itse kaipaisin kovasti tietoa miten tavallisella skoopilla voisi näitä korkeajännitteitä mittailla puolasta.

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Paikallisessa Bosch Car Servicessä mitattiin puolat omasta autosta, ja silloin asentaja tietääkseni laittoi skoopin maapiuhan runkoon ja toisen pään ylhäältä katsottuna puolan oikean reunimmaiseen piuhaan. Ja otti siis kumisuojuksen siitä puolan juuresta auki, että sai piuhan metalliosat näkyviin.

                En tiedä onko paljonkin oskilloskoopista kiinni, että millaisia tuloksia saa näkyviin, mutta omalla kiinalaismallilla en saanut tarpeeksi "vahvaa" kuvaa, että siitä olisi voinut jotain lukea.:think
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1998
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Paikallisessa Bosch Car Servicessä mitattiin puolat omasta autosta, ja silloin asentaja tietääkseni laittoi skoopin maapiuhan runkoon ja toisen pään ylhäältä katsottuna puolan oikean reunimmaiseen piuhaan. Ja otti siis kumisuojuksen siitä puolan juuresta auki, että sai piuhan metalliosat näkyviin.
                  Kiitos tästä tiedosta!

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    No itse olen mitannu motronicin liittimestä kun olen purkanut sen kuoresta ensin, mutta mikäli tarvii mitata ainoastaan puolat voi ne mitata puolan liittimestä. Kyllä sieltä selvän kuvan saa mikäli osaa skooppia käyttää. Taajuudet ei kuitenkaan kovin suuria ole, joten halpis skooppien taajuusalue pitäisi hyvin riittää. Nii ja eipä tossa tartte korkeejännitepuolta mitata sen kummemmin, ongelmat näkee kyllä ensiöpuoleltakin.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #11
                      kukaan tietääkö syytä tähän Huom. mistä on topic alotettu
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • jupasierra
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 126
                        • Kotka

                        #12
                        Öljyä !

                        Mulla etsittiin vastaavaa vikaa aika kauan M5 s38 moottorissa, ja vihdoin löytyi. Parissa tulpanreiässä oli öljyä. Öljy purki kipinän kanteen. Venakopan tiivisteen vaihto ja kunnon pesu auttoi. Vika voi olla joskus aika yllättävässä paikassa. :think

                        Comment

                        • armageddon
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 443
                          • Kokkola

                          #13
                          oo rait mut kun tulpanreijät on puhtaat...:think
                          ei ne tehot vaan se kuski...

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #14
                            ei löytyny vika koodejakaan kun pottoainepumpun rele ja sekin six ku joku oli menny jostai syystä katkasee oman piuhan ja laittanu siihen tilalle jonku oman maa piuhan.mitäköhän yrittäs seuraavaksi...
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • armageddon
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 443
                              • Kokkola

                              #15
                              onko vika motronicis vai joosai muual...seokset tuntuu välit olevan jotain ihan muuta...elikä haisee pakooutkesta 98:think:think:think
                              ei ne tehot vaan se kuski...

                              Comment

                              Working...
                              X