E34 TDS Lastu/Vastusvirityksestä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Team Eastcorner
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1095
    • Vimpeli

    E34 TDS Lastu/Vastusvirityksestä..

    Elikkä ostin tuossa hiljattain 525TDSA:n johon myyjän puheitten mukaan on asennettu lastu.

    Ahtopainemittari oli myös asennettu ja paineet liikkuu siinä 1.2barin tienoilla.

    Nyt haluaisin varmistaa ettei viritystä ole tehty sillä potikkahärdellillä koska auto on paljon ajettu ja automaatti. Toivoisin kuitenkin kestäviä kilometrejä ilman kansiremonttia..

    Eli se itse kysymys:

    Mikä on se 90% yleisin paikka johon se vastus asennetaan?

    Tarkistin jo moottorinohjausboksin muovisen kotelon joka sijaitsee konehuoneen oikeassa takakulmassa. Ainakaan siellä ei ollut johtojen välissä mitään jälkeenpäin tehtyjä muutoksia..

    Toinen kysymys:

    Onko lastulla viritetyissä ollut ongelmia kestävyyden kanssa?



    Toivoisin vastauksia asiasta tietäviltä enkä mutu tietoa tai searchin opastusta..
    Rides:

    -E28 518i ´86
    -Audi A6 C5 ´99
    -VW T4 ´97
  • PaRis
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 34

    #2
    Tomaattilaatikkoon se tehonotto yleensä vaikuttaa eniten, varsinkin pienillä vaihteilla ja kovilla väännöillä...itellä on 174hp manuaalilla, eikä minkään näköstä pelkoa koneen mahdollisista vioista. Niin ja joo 1.2 barissa mennään kanssa.

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5728
      • Rovaniemi

      #3
      eikös 1.1 bar ole vakiona jo näissä, että ei kyl kovin paljoo ole nostettu..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Jos näkyvää savua ei tule merkittävästi missään vaiheessa kiihdytystä niin ei tarvi olla huolissaan.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • PaRis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 34

          #5
          Originally posted by jmp2002 View Post
          eikös 1.1 bar ole vakiona jo näissä, että ei kyl kovin paljoo ole nostettu..
          Jaa-a aika hurjalta vakiopaineelta kuulostaa...vaikken mitään tiedä yleensä vakiopaineet turboissa on reilusti alle 1.0bar kai...

          Comment

          • muuris
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by PaRis View Post
            Jaa-a aika hurjalta vakiopaineelta kuulostaa...vaikken mitään tiedä yleensä vakiopaineet turboissa on reilusti alle 1.0bar kai...
            Höpö höpö, dieseleistä kyse, syöttö ja ilmamäärä ei kulje käsi kädessä. Pienet (vakio) syötöt ja reilummin ahtoa --> ei savuta. Tuo 1,1bar lienee ihan normaali M51:lle, mutta sen yli ei juuri ole asiaa vakioahtimella.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • PaRis
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 34

              #7
              Originally posted by muuris View Post
              Höpö höpö, dieseleistä kyse, syöttö ja ilmamäärä ei kulje käsi kädessä. Pienet (vakio) syötöt ja reilummin ahtoa --> ei savuta. Tuo 1,1bar lienee ihan normaali M51:lle, mutta sen yli ei juuri ole asiaa vakioahtimella.
              Siis tehtaalta tullessa vakiona ei ole 1.1bar, taatusti. L-u-e-t-u-n-y-m-m-ä-r-t-ä-m-i-s-t-ä.

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by PaRis View Post
                Siis tehtaalta tullessa vakiona ei ole 1.1bar, taatusti. L-u-e-t-u-n-y-m-m-ä-r-t-ä-m-i-s-t-ä.
                M51D25 I6 2497 143@4800 26,5@2200 Bosch VP20
                turbo/2,1 bar 1991 E34/525tds


                Edelleenkin kyse on D I E S E L I S T Ä !
                ...

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Team Eastcorner View Post
                  Toivoisin vastauksia asiasta tietäviltä enkä mutu tietoa tai searchin opastusta..
                  aivan pakko!!!! kokeilitko edes söörtsiä! 2sec ja törmäsin tälläiseen linkkiin http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=525tds


                  reddewil: mitäs veikkaat mitä tarkoittaa pa-järj ja siellä numerot 2.1bar, ei ainakaan turbon paineita
                  Last edited by Eepo; 14-02-2008, 09:45.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • PaRis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 34

                    #10
                    Originally posted by Eepo View Post
                    aivan pakko!!!! kokeilitko edes söörtsiä! 2sec ja törmäsin tälläiseen linkkiin http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=525tds


                    reddewil: mitäs veikkaat mitä tarkoittaa pa-järj ja siellä numerot 2.1bar, ei ainakaan turbon paineita
                    Nimenomaan.

                    Kuten edellä mainitsin, itsellä on 1.2bar viriviritööttööt.

                    Comment

                    • muuris
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by PaRis View Post
                      Siis tehtaalta tullessa vakiona ei ole 1.1bar, taatusti. L-u-e-t-u-n-y-m-m-ä-r-t-ä-m-i-s-t-ä.
                      Originally posted by Eepo View Post
                      reddewil: mitäs veikkaat mitä tarkoittaa pa-järj ja siellä numerot 2.1bar, ei ainakaan turbon paineita
                      Pihalla ootte molemmat. 2,1bar absoluuttista imusarjan painetta, siitä pois ilmanpaine 1bar = ahtopaine 1,1bar. Nässä dieselissä ei polttoaineen ruiskutuspaineet ole koskaan alle 100bar.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by muuris View Post
                        Pihalla ootte molemmat. 2,1bar absoluuttista imusarjan painetta, siitä pois ilmanpaine 1bar = ahtopaine 1,1bar. Nässä dieselissä ei polttoaineen ruiskutuspaineet ole koskaan alle 100bar.
                        ainahan minä oon pihalla!!! hyvä et tuli tämäkin asia selväksi, nyt on taas yhtä asiaa viisaampana!

                        edit: silti olin hieman oikeassa, "poltoainejärjestelmään" se liittyy
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1062
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Eli 525tds:n vakio paine on 1,1bar ja suuttimien avautumis paine noin 140bar... itsellä oli parhaimmillaan 1,5 ba ahtoja jatkuvassa käytössä 1,3-1,35bar ja hyvin kesti manuaali askilla
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • Team Eastcorner
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1095
                            • Vimpeli

                            #14
                            Originally posted by Eepo View Post
                            aivan pakko!!!! kokeilitko edes söörtsiä! 2sec ja törmäsin tälläiseen linkkiin http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=525tds


                            reddewil: mitäs veikkaat mitä tarkoittaa pa-järj ja siellä numerot 2.1bar, ei ainakaan turbon paineita
                            Luuleeko Eepo 3v. etten osaa käyttää "söörtsiä"..

                            Kokeilin tuossa "söörtiä" ja löysin postauksen jonka luettuasi varmaan kannat kortesi kekoon ettei vitsin pahanen pääse käymään toteen:



                            Ja kyllä, olen lukenut TDS-aiheiset topicit läpi mutta kaipaamani kysymyksen vastaus ei ole sattunut silmään..

                            Taidan varmuuden vuoksi avata boksin ja katsoa haukansilmällä että onko siellä se lastu vaiko ei..

                            Äkkiä se tämänkin topicin aihe näyttää ihmisiltä unohtuvan..

                            Kiitoksia vastanneille
                            Rides:

                            -E28 518i ´86
                            -Audi A6 C5 ´99
                            -VW T4 ´97

                            Comment

                            • muuris
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by ongelmalapsi View Post
                              Eli 525tds:n vakio paine on 1,1bar ja suuttimien avautumis paine noin 140bar... itsellä oli parhaimmillaan 1,5 ba ahtoja jatkuvassa käytössä 1,3-1,35bar ja hyvin kesti manuaali askilla
                              Edelleen, syöttömäärä ja ilmamäärä ei kulje dieselissä käsi kädessä. Suomeksi: toisin kuin bensanssa, dieselissä ei voi ahtopaineesta päätellä tehoa edes sinne päin. Myöskään ilmamäärä ja ahtopaine ei kulje käsi kädessä. Pienillä ahdoilla voi mennä yhtä suuri ilmamäärä moottorin läpi kuin isoilla ahdoilla, jos kokoonpano on mitoitettu väärin. Tehoa voi olla enemmän sillä pienemmällä ahtopaineella, vaikka syöttömäärä olisi molemmissa tapauksissa sama.

                              TDSA:n vaihdelaatikko kestää vaikka jatkuvaa 2,5bar ahtopainetta aivan yhtä hyvin kuin vakionakin... jos syöttö pidetään vakiona.
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X