Mistä ihmeen kohtaa jäähdytin todennäköisesti vuotaa? Kun moottori on käynnissä, niin höyryä tupruttaa kun moottori on lämmin kohtalaisesti ylipainesäiliön vierestä. Sitä höyryä menee vähän joka paikkaan, hihnat alkaa kitisemään yms. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34, M50, jäähdytin vuotaa
Collapse
X
-
En ole vielä ehtinyt vaihtamaan jäähdytintä. Mutta mutta... Voisiko olla mahdollista, että jäähdytin on ehjä, mutta paisuntasäiliön liitokset vuotavat? Ts. tiivisteet? Höyryttää kunnolla nro. 5 ja 2 välistä. Miten paisuntasäiliö on kiinni jäähdyttimessä yläpuolelta, onko sen tarkoitus heilua aavistuksen paikallaan?
Comment
-
-
Kyllä sen vissiin ihan kunnolla pitäsi olla kiinni, eli ei mitään heilumista. Mulla oli kanssa tossa sigun ex 316:ssa kanssa samaa ongelmaa ja silloin yritin korjaa niillä mömmöillä ja ei tullu muuta kuin sanomista.
Kannattaa suosiolla uusia koko jäähdytin. Eipähän tuu mitään lisäkomplikaatioita
Comment
-
-
Vaihdatin sitten jäähdyttimen, tuli maksamaan kaikkineen 320 euroa. Korjaaja "loi" tuossa jo sellaisen kauhuskenaarion, että kannentiiviste olisi ehkä myös mennyt. Auto oireili tuon jäähdyttimen asentamisen jälkeenkin, paisuntasäiliössä pulputti ja auton sisälle ei tullut lämmintä ollenkaan. Kyseessä on E34 M50, 2-litrainen. Nyt luultavasti pelittää ok? Kai? Ehkä? Juu ei? Ainakin siltä näytti nyt ensi näkemältä, että kaikki ok, en tiedä miten huomenna asia on tai ylihuomenna. En tiedä kuinka hyvin hän ilmasi jäähdytysjärjestelmän, todennäköisesti ei mennyt Hemin pullohommelin mukaisesti tuo ilmaus. Hän avasi melkein kaikki auton sisälle menevät vesiletkut ja kaatoi sinne vettä useamman kerran. Jonkun aikaa pulputti tosiaan paisuntasäiliössä ja parikin kertaa nestettä tuli ulos paisuntasäiliöstä. Jonkun ajan kuluttua kun auto kävi tosi kauan tyhjäkäynnillä, niin tuo paine tasoittui ja sisällekin tuli tosi lämmintä. Miksi tuo paine tasoittui sitten myöhemmin? Suuremmat ilmat lähti pois? Kuinka pian taas saan ilmata kyseisen vempeleen? Mahtoiko sinne jäädä kuitenkin ilmaa jonnekin? Jos vesitaso pysyy samana esimerkiksi kun moottori on kylmä, niin silloin kaikki on ok?
Comment
-
-
Originally posted by Hökötin View PostVaihdatin sitten jäähdyttimen, tuli maksamaan kaikkineen 320 euroa. Korjaaja "loi" tuossa jo sellaisen kauhuskenaarion, että kannentiiviste olisi ehkä myös mennyt. Auto oireili tuon jäähdyttimen asentamisen jälkeenkin, paisuntasäiliössä pulputti ja auton sisälle ei tullut lämmintä ollenkaan. Kyseessä on E34 M50, 2-litrainen. Nyt luultavasti pelittää ok? Kai? Ehkä? Juu ei? Ainakin siltä näytti nyt ensi näkemältä, että kaikki ok, en tiedä miten huomenna asia on tai ylihuomenna. En tiedä kuinka hyvin hän ilmasi jäähdytysjärjestelmän, todennäköisesti ei mennyt Hemin pullohommelin mukaisesti tuo ilmaus. Hän avasi melkein kaikki auton sisälle menevät vesiletkut ja kaatoi sinne vettä useamman kerran. Jonkun aikaa pulputti tosiaan paisuntasäiliössä ja parikin kertaa nestettä tuli ulos paisuntasäiliöstä. Jonkun ajan kuluttua kun auto kävi tosi kauan tyhjäkäynnillä, niin tuo paine tasoittui ja sisällekin tuli tosi lämmintä. Miksi tuo paine tasoittui sitten myöhemmin? Suuremmat ilmat lähti pois? Kuinka pian taas saan ilmata kyseisen vempeleen? Mahtoiko sinne jäädä kuitenkin ilmaa jonnekin? Jos vesitaso pysyy samana esimerkiksi kun moottori on kylmä, niin silloin kaikki on ok?
sitä ei ole vaikee mitata
ei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
Originally posted by armageddon View Posttäytyypi sanoo et ensin kunnon ilmaus ja sit kritisointi, eli näis "vanhois" heti se pullo homma käyntiin... ja sit vasta kokeilla tehdas ohjeet... kuka poltti jos poltti nyt sen kannentiivisteen:think (raapii naamaa)mix ette tarkistanu, tai korjaaja et paljonko nestettä PITÄÄ mennä järjestelmään...sitä ei ole vaikee mitata
Comment
-
Comment