Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34, M50, jäähdytin vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hökötin
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 62
    • Inkoo

    E34, M50, jäähdytin vuotaa

    Mistä ihmeen kohtaa jäähdytin todennäköisesti vuotaa? Kun moottori on käynnissä, niin höyryä tupruttaa kun moottori on lämmin kohtalaisesti ylipainesäiliön vierestä. Sitä höyryä menee vähän joka paikkaan, hihnat alkaa kitisemään yms. :think
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2877
    • Akaa / Toijala

    #2
    Yleensä noista jäähdyttimistä hajoo sen grillin ja säiliön liitos. uus maksaa sen 160€ kl-varaosissa. Ite vaihoin kanssa vuos takaperin ja ei ollu paha rasti, ilmaus sen sijaan oli hakusessa, mutta foorumilta löytyy kyllä pätevät ilmaus ohjeet.

    Comment

    • Hökötin
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 62
      • Inkoo

      #3
      En ole vielä ehtinyt vaihtamaan jäähdytintä. Mutta mutta... Voisiko olla mahdollista, että jäähdytin on ehjä, mutta paisuntasäiliön liitokset vuotavat? Ts. tiivisteet? Höyryttää kunnolla nro. 5 ja 2 välistä. Miten paisuntasäiliö on kiinni jäähdyttimessä yläpuolelta, onko sen tarkoitus heilua aavistuksen paikallaan?
      Attached Files

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2877
        • Akaa / Toijala

        #4
        Kyllä sen vissiin ihan kunnolla pitäsi olla kiinni, eli ei mitään heilumista. Mulla oli kanssa tossa sigun ex 316:ssa kanssa samaa ongelmaa ja silloin yritin korjaa niillä mömmöillä ja ei tullu muuta kuin sanomista.

        Kannattaa suosiolla uusia koko jäähdytin. Eipähän tuu mitään lisäkomplikaatioita

        Comment

        • Hökötin
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 62
          • Inkoo

          #5
          Vaihdatin sitten jäähdyttimen, tuli maksamaan kaikkineen 320 euroa. Korjaaja "loi" tuossa jo sellaisen kauhuskenaarion , että kannentiiviste olisi ehkä myös mennyt. Auto oireili tuon jäähdyttimen asentamisen jälkeenkin, paisuntasäiliössä pulputti ja auton sisälle ei tullut lämmintä ollenkaan. Kyseessä on E34 M50, 2-litrainen. Nyt luultavasti pelittää ok? Kai? Ehkä? Juu ei? Ainakin siltä näytti nyt ensi näkemältä, että kaikki ok, en tiedä miten huomenna asia on tai ylihuomenna. En tiedä kuinka hyvin hän ilmasi jäähdytysjärjestelmän, todennäköisesti ei mennyt Hemin pullohommelin mukaisesti tuo ilmaus. Hän avasi melkein kaikki auton sisälle menevät vesiletkut ja kaatoi sinne vettä useamman kerran. Jonkun aikaa pulputti tosiaan paisuntasäiliössä ja parikin kertaa nestettä tuli ulos paisuntasäiliöstä. Jonkun ajan kuluttua kun auto kävi tosi kauan tyhjäkäynnillä, niin tuo paine tasoittui ja sisällekin tuli tosi lämmintä. Miksi tuo paine tasoittui sitten myöhemmin? Suuremmat ilmat lähti pois? Kuinka pian taas saan ilmata kyseisen vempeleen? Mahtoiko sinne jäädä kuitenkin ilmaa jonnekin? Jos vesitaso pysyy samana esimerkiksi kun moottori on kylmä, niin silloin kaikki on ok?

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by Hökötin View Post
            Vaihdatin sitten jäähdyttimen, tuli maksamaan kaikkineen 320 euroa. Korjaaja "loi" tuossa jo sellaisen kauhuskenaarion , että kannentiiviste olisi ehkä myös mennyt. Auto oireili tuon jäähdyttimen asentamisen jälkeenkin, paisuntasäiliössä pulputti ja auton sisälle ei tullut lämmintä ollenkaan. Kyseessä on E34 M50, 2-litrainen. Nyt luultavasti pelittää ok? Kai? Ehkä? Juu ei? Ainakin siltä näytti nyt ensi näkemältä, että kaikki ok, en tiedä miten huomenna asia on tai ylihuomenna. En tiedä kuinka hyvin hän ilmasi jäähdytysjärjestelmän, todennäköisesti ei mennyt Hemin pullohommelin mukaisesti tuo ilmaus. Hän avasi melkein kaikki auton sisälle menevät vesiletkut ja kaatoi sinne vettä useamman kerran. Jonkun aikaa pulputti tosiaan paisuntasäiliössä ja parikin kertaa nestettä tuli ulos paisuntasäiliöstä. Jonkun ajan kuluttua kun auto kävi tosi kauan tyhjäkäynnillä, niin tuo paine tasoittui ja sisällekin tuli tosi lämmintä. Miksi tuo paine tasoittui sitten myöhemmin? Suuremmat ilmat lähti pois? Kuinka pian taas saan ilmata kyseisen vempeleen? Mahtoiko sinne jäädä kuitenkin ilmaa jonnekin? Jos vesitaso pysyy samana esimerkiksi kun moottori on kylmä, niin silloin kaikki on ok?
            täytyypi sanoo et ensin kunnon ilmaus ja sit kritisointi, eli näis "vanhois" heti se pullo homma käyntiin... ja sit vasta kokeilla tehdas ohjeet... kuka poltti jos poltti nyt sen kannentiivisteen:think (raapii naamaa)mix ette tarkistanu, tai korjaaja et paljonko nestettä PITÄÄ mennä järjestelmään... sitä ei ole vaikee mitata
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • Hökötin
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 62
              • Inkoo

              #7
              Originally posted by armageddon View Post
              täytyypi sanoo et ensin kunnon ilmaus ja sit kritisointi, eli näis "vanhois" heti se pullo homma käyntiin... ja sit vasta kokeilla tehdas ohjeet... kuka poltti jos poltti nyt sen kannentiivisteen:think (raapii naamaa)mix ette tarkistanu, tai korjaaja et paljonko nestettä PITÄÄ mennä järjestelmään... sitä ei ole vaikee mitata
              Niinpä. No tämä korjaaja-ukkeli käytti muistaakseni 5 litraa jäähdytysnestettä, jos saman verran vettä vielä päälle, niin about oikea määrä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎