Tuossa otsikon vehkeessä ei tunnu olevan mitään eloa..nappiin syttyy kyllä valo ja kaikki konetilan sulakeboxin sulakkeet vaikuttaa ehjiltä eli mistähän vikaa voisi lähteä etsimään? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takalasinlämmitin e34
Collapse
X
-
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76339 Tuolla on juttua takaluukun johtosarjasta, sen aiheuttamista ongelmista ja sen korjaamisesta.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36617 Tuolla näkyis olevan sulakkeet -88 vuosimallin E34:seen. Näyttäis olevan se takalasin lämmittimen sulake olevan nro. 35 takapenkin alla.
Eikös siellä hattuhyllyn allakin mene ainakin jotain johtoja. :think Onko ne noita takalasin lämmittimen johtoja. Korjatkaa joku jos muistan aivan väärin. Jäänyt vain sellainen hämärä käsitys, että siellä jokunen johto kulkee.E30 316
E30 320i
E30 316i
E34 520iA
E34 525tds touring
E39 530i touring individual
E34 M5 3.6
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostTuossa otsikon vehkeessä ei tunnu olevan mitään eloa..nappiin syttyy kyllä valo ja kaikki konetilan sulakeboxin sulakkeet vaikuttaa ehjiltä eli mistähän vikaa voisi lähteä etsimään? :think
Omassa E34 oli toi sulake sulanut siihen koteloon.
EDIT: Vois lukea muitten postaukset ennen kuin alkaa toistamaanLast edited by arzi; 28-02-2008, 18:20.
Comment
-
-
Takapenkin alla, sulakekotelosta piti muistaakseni ruuvata kansi irti että näkyy kaikki sulakkeet. Sulakkeen vaihdolla ainakin mulla korjaantui.ex. BMW E38 730ia, E34 525i, E34 535i, E34 520i, E28 518iMuut harrastekohteet: Corvette -98,-78,-71 454, Lincoln Town Car -98 ja Town Car -94 Limousine
Comment
-
-
Originally posted by METALLIMIES View PostPystyykös sitä muuten korjaamaan kuin vaihtamalla koko lasin uuteen?
Originally posted by Mimmi Motonet.fi keskustelupalstallaMimmi on tämän ansiokkaan selostuksen tekijä!
Kyllä löytyy helppo keino tarkistaa takalasin lämppärin vastuslankojen kunto JA vikapaikka.
Tarvittavat työkalut:
1, Yleismittari (lähinnä Jännitemittari alueena 0...14 volttia)
2, Alumiinifolion palanen (vaikka röökiaskista TOIM HUOM.)
3, Kynä, jolla merkitä katkoskohta lasiin (tussikynä kapealla kärjellä)
4, Sähköä johtavaa maalia
5, teippiä maalin rajaukseen
6, teräväkärkinen veitsi tai hienoa hiomapaperia (miel. veitsi TOIM HUOM.)
7, ohut vesivärisivellin (HUOM! KERTAKÄYTTÖINEN SIVELLIN)
Käynnistä auto ja kytke takalasin lämmitin päälle.
Kytke jännitemittarin toinen pää takalasin lämmittimen liittimeen (ei väliä kumpi ja kumpaan liittimeen, jos käytetään digitaalista yleismittaria, muuten huomioi napaisuus).
Kierrä folion palanen toisen mittapään ympärille jättäen vähän päästä auki
paina folioon kääritty mittapää keskelle vastuslankaa, jolloin mittarin pitäisi näyttää n. 4-8 volttia (ehjä vastuslanka)
Jos mittari näyttää nollaa, vika on mittapään ja vapaan liittimen välissä ja jos mittari näyttää 12-14 volttia vika on mittapäiden välissä.
siirtämällä folioon käärittyä mittapäätä pitkin vastuslankaa löytyy myös vikakohta (mittarin näyttö "hyppää" täydestä jännitteestä nollaan tai päinvastoin.)
vikapaikan löydyttyä merkitään paikka kynällä, KYTKETÄÄN TAKALASIN LÄMMITIN POIS PÄÄLTÄ, raaputetaan vastuslanka kirkkaaksi kupariseksi (tai alumiiniseksi) veitsellä tai hiomapaperilla epäpuhtauksien ja suojalakan poistamiseksi
laitetaan teipit vastuslangan ylä ja alapuolelle, sekoitetaan HYVIN sähköä johtava maali ja levitetään OHUT KERROS maalia ja ANNETAAN KUIVUA ILMAN TAKALASIN LÄMMITTIMEN PÄÄLLEKYTKENTÄÄ olosuhteista riippuen 1 vuorokausi (+20) pakkasessa voi olla vaikeuksia kuivumisen kanssa.
poistetaan teipit ENNEN MAALIN KUIVUMISTA (kannattaa poistaa heti maalin levityksen jälkeen).
jos epäselvää mailaa mulle, niin saat kuvitetun ohjeen ja kilometrin rautalankaa.
Mimmi
ps. saa käyttää vapaastiNykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostJep, sulakehan sieltä oli kärähtänyt eli tuli vaihdolla kuntoon.
On muuten aika hyvin jemmattu nuo ko. sulakkeetExät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
Comment