memebuy23buy

E34 535 alustan kolina?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14578
    • Oulu

    #16
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Olipa hyvä että itekin luin tätä topiccia. Vuoden on kolissu ja nyt kiristin ton rattiakselin mutterin. Hävisi kolinat ja ratin keskialueen tunnottomuus. Oli nimittäin todella löysällä se mutteri.
    Ei ainakaan itellä pysyny kauaa kiriänä se... Pitäs jotain kierreliimaa laittaa sinne että pysyis.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16446
      • Leppävirta

      #17
      Originally posted by ockelbo4500 View Post
      Olipa hyvä että itekin luin tätä topiccia. Vuoden on kolissu ja nyt kiristin ton rattiakselin mutterin. Hävisi kolinat ja ratin keskialueen tunnottomuus. Oli nimittäin todella löysällä se mutteri.
      No mites tän homman kanssa, tarviiko ajaa nosturille? Hemmetti ku kattelin ni tarviis varmaan auto saada ylös, ei meinaan mahu auton alle. On sen verran matala, ja paskat tunkit... Eiks se oo siellä koneen alla se akseli vai???...
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11738
        • Kouvola

        #18
        Originally posted by aosbmw View Post
        Yksi tyyppivika mikä aiheuttaa myös kolinaa on se iso mutteri ratti-akselissa (aukeaa itsekseen), osa nro. 1 kuvassa, tai sitten apusimpukan hela.
        Löytyykö toi osanumeron "mutteri" konehuoneen puolelta vai kuskin jalkatilasta?

        Comment

        • an13
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 260

          #19
          Originally posted by Esko View Post
          Löytyykö toi osanumeron "mutteri" konehuoneen puolelta vai kuskin jalkatilasta?
          Kuskin jalkatilasta, muovit kun ottaa irti niin jarrupolkimen yläpuolella on mutteri.
          ex-535iA E34

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16446
            • Leppävirta

            #20
            Originally posted by vitunpäivänsäde
            Sensuuri iski... xxxxx xxxxx
            Mitehän liittyy tämä ongelmaan....
            Last edited by Leka; 16-03-2008, 14:49.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by vog-527 View Post
              Mitehän liittyy tämä ongelmaan....
              Ei mitenkään ja seuraavasta BS:stä vitunpäivänsäde lähtee permanentin kanssa pihalle
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • MakeK
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 65
                • Itä-Suomi

                #22
                Jos kenellä sattuu E34:ssä olemaan se alkuperänen webasto siellä konehuoneessa oikealla, niin kannattaa kokeilla onko komootti kunnolla kiinni. Itse etsin pitkän aikaa juuri etupään kolinan aiheuttajaa, kunnes lähes kaikki alustan osat vaihdettuani huomasin että webasto pääsi heilumaan kiinnityksessään ja kolina tulikin sieltä...

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #23
                  Originally posted by MakeK View Post
                  Jos kenellä sattuu E34:ssä olemaan se alkuperänen webasto siellä konehuoneessa oikealla, niin kannattaa kokeilla onko komootti kunnolla kiinni. Itse etsin pitkän aikaa juuri etupään kolinan aiheuttajaa, kunnes lähes kaikki alustan osat vaihdettuani huomasin että webasto pääsi heilumaan kiinnityksessään ja kolina tulikin sieltä...
                  Voi helvetti, hyvä kun sanoit, pitää tarkistaa.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16446
                    • Leppävirta

                    #24
                    Originally posted by MakeK View Post
                    Jos kenellä sattuu E34:ssä olemaan se alkuperänen webasto siellä konehuoneessa oikealla, niin kannattaa kokeilla onko komootti kunnolla kiinni. Itse etsin pitkän aikaa juuri etupään kolinan aiheuttajaa, kunnes lähes kaikki alustan osat vaihdettuani huomasin että webasto pääsi heilumaan kiinnityksessään ja kolina tulikin sieltä...
                    Perkele! tämähän täytyy tarkistaa, KO autossa on webasto....
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16446
                      • Leppävirta

                      #25
                      Nooh, ei se webasto mitenkään irtonaiselta tuntunu...
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #26
                        Eipä tuntunu täälläkään löysältä.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1355
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Kirjotellaas nyt vaikka tähän. Eli kaverilla E34 525 joka oli pienessä parkkipaikkakolarissa. Autosta meni lokasuoja ryttyyn ja raidetangonpää katkesi apukuskin puolelta. Nyt osat on vaihdettu ja auto ajossa. Piti vielä vaihtaa kuskin puolelle uudet raidetangonpäät koska pyöränsuuntauksessa nekin meni poikki. Itse ongelma on nyt että ratissa on pieni välys ja kolahtelee mutkissa, vaikuttais siltä että olis tuo rattiaksilan mutteri löystynyt. Katsastuksessa ei löytynyt mistään väljää. Eli kuinka paljon tuota mutteria nyt uskaltaa sitten kiristää? Ja jos muuta huomioitavaa tossa on niin olis kiva tietää.
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            #28
                            Originally posted by arska84 View Post
                            Eli kuinka paljon tuota mutteria nyt uskaltaa sitten kiristää? Ja jos muuta huomioitavaa tossa on niin olis kiva tietää.
                            Itsekin mietin aikoinani samaa enkä uskaltanut tarpeeksi kiristää. Sitten kerran laitoin isolla jakoavaimella 70% voimalla mitä jaksoin vääntää. Ja ei kolissu enää, ja kuitenkin ratin säätö toimi ok. Se kai siinä oli muistaakseni että ei saanu niin paljoo kiristää ettei ratin säätö toimi. Vois koittaa ko autosta säätää myös simpukkaa himpun kireemmälle, vaikutus väljyyteen välitön, kunhan ei vain liian tiukalle kiristä - ratin pitää palauttaa kiristyksen jälkeenkin.

                            Itse muistelen vielä miettineeni kumpaan suuntaan se rattiputken mutteri pyörii, ja sen kanssa tuli häslättyä. Nyt en kuolemaksenikaan muista kumpaan suuntaan se kiristyi :think
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1355
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by Harri G View Post
                              Itsekin mietin aikoinani samaa enkä uskaltanut tarpeeksi kiristää. Sitten kerran laitoin isolla jakoavaimella 70% voimalla mitä jaksoin vääntää. Ja ei kolissu enää, ja kuitenkin ratin säätö toimi ok. Se kai siinä oli muistaakseni että ei saanu niin paljoo kiristää ettei ratin säätö toimi. Vois koittaa ko autosta säätää myös simpukkaa himpun kireemmälle, vaikutus väljyyteen välitön, kunhan ei vain liian tiukalle kiristä - ratin pitää palauttaa kiristyksen jälkeenkin.

                              Itse muistelen vielä miettineeni kumpaan suuntaan se rattiputken mutteri pyörii, ja sen kanssa tuli häslättyä. Nyt en kuolemaksenikaan muista kumpaan suuntaan se kiristyi :think
                              No tässä tapauksessa oli ohjaustehostin löysällä ja pääsi liikkumaan sivuttaissuunnassa. Kolina ja väljyys ratissa katosi
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              Working...
                              X