Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    E34 M5 moottorinohjaus

    Tarviiko moottorinohjaukseen lastunvaihdossa tehdä mitään koodausta vai pitäisikö koneen pelata samantien ongelmitta?

    Nimittäin itellä on tällä hetkellä tossa S38B38 koneessa Köhler Tuningin ilm. kopiolastu ja olisin halunnut vaihtaa sen takaisin alkuperäiseen, jonka hommasin tuossa talvella. Kokeilin ensin pelkkää boksin vaihtoa, kun bokseja myös oli 2kpl. No kyllähän tuo moottoria pyöritti ihan iloisesti, mutta mitään ei tapahtunu. Kone ei edes "luvannut". Purkasin sitten molemmat boksit ja laitoin tuohon auton silloiseen boksiin tuon alkuperäisen lastun tilalle. Uusi yritys ja sama tulos, pyörittää muttei lupaakkaan. Kokeilin myös noiden kahden kokeilun välillä kerran sitä virilastullista boksia ja auto lähti samantien käyntiin.

    Vielä selvennykseksi se, että molemmissa bokseissa on samat numerosarjat boksien päällä ja molemmat boksit on facelift mallista eli 9/94 ->. Vielä sen verran, että tuossa Köhler Tuningin lastussa on 2 pinniä vähemmän, kuin tuossa alkuperäisessä jos se nyt jotain merkkaa.

    Olenko nyt jättänyt huomioimatta jonkun seikan vai onko se vakiolastu paska? Vakiolastullinen boksi on kylläkin ottanu pienoisia kolhuja itseensä, että mutta sisuskalut kyllä näyttää ehjältä ja lastu nyt ei semmoisista sano mitään. Niin mielelläni olisin kuitenkin sen vakiolastun huolinu, kun nykyisessä kierrosrajoitinta ei ole ja halusin kokeilla onko vakiolastulla eroa moottorin käyntiin.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Jaa tuli sitä tänään vaihdettua takas toi virilastu, kun ei vehkeet pelaa. Huomasin sitten tuossa samalla, että hitto tuolla samassa ohjausboksilaatikossa oli piilossa tuollainen kiva FN-automobiltechnik boksi, josta lähtee johtoja tonne DME:n liittimeen ja pariin muuhun paikkaan. Tiedän kyllä, että kyseinen pulju valmistaa noita lastuja eli nyt en kyllä yhtään ihmettelekkään jossei se vakiolastu sitten pelaa

    Niin korjaukseksi vielä, että tuossa virilastussa onkin neljä eikä kaksi pinniä vähemmän, kuin alkuperäisessä.

    Tossa vielä kuvat lisäboksista ja johtohäsellyksistä..


    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      Nyt tulee mutua, mutta mahtaako vakio lastu toimia jos autosta on jotenkin eliminoitu nopeudenrajoitin. Ymmärtääkseni vakio ecu ottaa siitä itseensä. Tai siis tällainen mielikuva on itsellä. Viisaammat korjatkaa.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #4
        Tuossahan poksissa lukee et se on tarkoitettu taunukseen

        Onkos penkitetty autoa tun lastun kanssa? Mietin vaan että mahtaako olla paljon hyötyä tällaisessa korkealle kiertävässä vaparissa?
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #5
          ETM:stä vois katsoa mitkä piuhat on vedetty tohon FN boksiin. Voisi selvitä jotain. Täysin hatusta vedetty, mutta voisko liittyä ajonestoon koska vakiolastulla ei hörähdä käyntiin ?

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            Itsekkin veikkailin, että ajonesto estää ton käynnistämisen vakiolastulla. Tiedä lähtisikö toi vakioboksi toimimaan, jos kylmästi kokeilisi vetää piuhat poikki tolta boksilta. Ei ole käytetty autoa penkissä ainaisten vastoinkäymisten takia. Nyt on uusi kone keulilla, niin olisi ollu kiva kokeilla eroa. ETM löytyisi kyllä koneelta, mutta vähän epäilen, että en tajua kovinkaan paljoa siitä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎