Tarviiko moottorinohjaukseen lastunvaihdossa tehdä mitään koodausta vai pitäisikö koneen pelata samantien ongelmitta?
Nimittäin itellä on tällä hetkellä tossa S38B38 koneessa Köhler Tuningin ilm. kopiolastu ja olisin halunnut vaihtaa sen takaisin alkuperäiseen, jonka hommasin tuossa talvella. Kokeilin ensin pelkkää boksin vaihtoa, kun bokseja myös oli 2kpl. No kyllähän tuo moottoria pyöritti ihan iloisesti, mutta mitään ei tapahtunu. Kone ei edes "luvannut". Purkasin sitten molemmat boksit ja laitoin tuohon auton silloiseen boksiin tuon alkuperäisen lastun tilalle. Uusi yritys ja sama tulos, pyörittää muttei lupaakkaan. Kokeilin myös noiden kahden kokeilun välillä kerran sitä virilastullista boksia ja auto lähti samantien käyntiin.
Vielä selvennykseksi se, että molemmissa bokseissa on samat numerosarjat boksien päällä ja molemmat boksit on facelift mallista eli 9/94 ->. Vielä sen verran, että tuossa Köhler Tuningin lastussa on 2 pinniä vähemmän, kuin tuossa alkuperäisessä jos se nyt jotain merkkaa.
Olenko nyt jättänyt huomioimatta jonkun seikan vai onko se vakiolastu paska? Vakiolastullinen boksi on kylläkin ottanu pienoisia kolhuja itseensä, että mutta sisuskalut kyllä näyttää ehjältä ja lastu nyt ei semmoisista sano mitään. Niin mielelläni olisin kuitenkin sen vakiolastun huolinu, kun nykyisessä kierrosrajoitinta ei ole ja halusin kokeilla onko vakiolastulla eroa moottorin käyntiin.
Nimittäin itellä on tällä hetkellä tossa S38B38 koneessa Köhler Tuningin ilm. kopiolastu ja olisin halunnut vaihtaa sen takaisin alkuperäiseen, jonka hommasin tuossa talvella. Kokeilin ensin pelkkää boksin vaihtoa, kun bokseja myös oli 2kpl. No kyllähän tuo moottoria pyöritti ihan iloisesti, mutta mitään ei tapahtunu. Kone ei edes "luvannut". Purkasin sitten molemmat boksit ja laitoin tuohon auton silloiseen boksiin tuon alkuperäisen lastun tilalle. Uusi yritys ja sama tulos, pyörittää muttei lupaakkaan. Kokeilin myös noiden kahden kokeilun välillä kerran sitä virilastullista boksia ja auto lähti samantien käyntiin.
Vielä selvennykseksi se, että molemmissa bokseissa on samat numerosarjat boksien päällä ja molemmat boksit on facelift mallista eli 9/94 ->. Vielä sen verran, että tuossa Köhler Tuningin lastussa on 2 pinniä vähemmän, kuin tuossa alkuperäisessä jos se nyt jotain merkkaa.
Olenko nyt jättänyt huomioimatta jonkun seikan vai onko se vakiolastu paska? Vakiolastullinen boksi on kylläkin ottanu pienoisia kolhuja itseensä, että mutta sisuskalut kyllä näyttää ehjältä ja lastu nyt ei semmoisista sano mitään. Niin mielelläni olisin kuitenkin sen vakiolastun huolinu, kun nykyisessä kierrosrajoitinta ei ole ja halusin kokeilla onko vakiolastulla eroa moottorin käyntiin.
Comment