Ajattelin ostaa seuraavaksi autoksi E34 525iA 24V-tekniikalla. Mitä vikoja siinä saattaisi olla? Muita kokemuksia autosta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 525iA Kokemuksia?
Collapse
X
-
Re: E34 525iA Kokemuksia?
Originally posted by bemari320miesAjattelin ostaa seuraavaksi autoksi E34 525iA 24V-tekniikalla. Mitä vikoja siinä saattaisi olla? Muita kokemuksia autosta?
Automaattivaihteisto (ZF:n 5-lovinen 5HP18) sen sijaan meni uusiksi. Oli joku laakeri kuulemma hajonnut ja rouhinut sisukset korjaamattomann kuntoon. ZF:n vaihtolaatikko maksoi Atoy:ltä ostettuna reilu 3000 euroa. Tämä ei ole tyyppivika, vaan on laskettava huonon tuurin piikkiin.
Alustassa Bemarin "tyyppiviat": kuluneet puslat, jotka aiheuttavat sitä kuuluisaa tutinaa tyypilliseen Bemutyyliin.
Kaiken kaikkiaan loistoauto. Ei mitään kitinöitä tai narinoita tai kolinoita.
Nykyisellä nelivedollani olen ajellut reilu 30000 km ( mittarissa nyt 185000 km) ja auto on kuin uusi.
Jos vaan hinnasta pääset sopimukseen, ei muuta kuin kauppaa tekemään. Voisi melkein sanoa, että E34 on yksi luotettavimmista Bemuista.
-Jeff
-
-
Originally posted by bemari320miesNäinhän sitä ajattelinkin. Hyvä kuitenkin varmistaa asianlaita.
mahdollisia kansi/venttiilivikoja voi diagnosoida haistelemalla pakokaasuanalysaattorilla hiilivetyjä jäähdyttimen vesitilasta. tietty normaalit kohdat eli onko öljyn seassa vettä & pakokaasupäästöt on syytä tsekata. kaikki käyntihäiriöiset yksilöt kannattaa jättää ostamatta - periaate on se että jos jokin häiriö johtuu 'vain vanhoista tulpista' tjsp selityksistä
niin myyjä on hyvä ja vaihtaa siihen ne tulpat ensin, kauppa
tehdään kun auto on täysin kunnossa ja hintaan lisätään ne parikyt egeä tulpistaeikä siten että pikku käyntihäiriötä mennään oston jälkeen arvuuttamaan jonnekin laakkoselle 100 egeä/tunti, ja lopputulos on tonnin remppa.
tuo M50B25 toosa (tai oikeastaan tuon vanos versio) on
ainakin mun mielestä minimikone E34 automaatille. tietty
mulla on tässä worst case kun mun E34 on 1.7 tonnin
nelari farkku. käy koeajamassa niin tiedät mitä odottaa.
Comment
-
-
Kyllähän sen tietää että 150hevosvoimaa tuossa korissa ja vielä automaatilla ei todellakaan ole mikään tykki. Siksi valitsin 525i:n ja vaikkei tuokaan mikään sportti vehje olekaan niin kyllä sillä liikkuu silti.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
Comment