Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525iA Kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    E34 525iA Kokemuksia?

    Ajattelin ostaa seuraavaksi autoksi E34 525iA 24V-tekniikalla. Mitä vikoja siinä saattaisi olla? Muita kokemuksia autosta?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • Jeff
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 202
    • Mämmilä

    #2
    Re: E34 525iA Kokemuksia?

    Originally posted by bemari320mies
    Ajattelin ostaa seuraavaksi autoksi E34 525iA 24V-tekniikalla. Mitä vikoja siinä saattaisi olla? Muita kokemuksia autosta?
    Ei siinä mitään sen kummempia vikoja ole kuin muissakaan Bemareissa. Moottori on "ikuinen". Edellisellä -91 525iA:llani oli ajettu ostaessa 270000 km. Vaihtaessani sen -95 525iAX:ään oli kilometrejä ehtinyt kertyä 360000. Moottorissa ei mitään häikkää. Kehräsi kuin kissa, kaikki pollet tallella. Moottorin puolella ei siis mitään ongelmaa.

    Automaattivaihteisto (ZF:n 5-lovinen 5HP18) sen sijaan meni uusiksi. Oli joku laakeri kuulemma hajonnut ja rouhinut sisukset korjaamattomann kuntoon. ZF:n vaihtolaatikko maksoi Atoy:ltä ostettuna reilu 3000 euroa. Tämä ei ole tyyppivika, vaan on laskettava huonon tuurin piikkiin.

    Alustassa Bemarin "tyyppiviat": kuluneet puslat, jotka aiheuttavat sitä kuuluisaa tutinaa tyypilliseen Bemutyyliin.

    Kaiken kaikkiaan loistoauto. Ei mitään kitinöitä tai narinoita tai kolinoita.

    Nykyisellä nelivedollani olen ajellut reilu 30000 km ( mittarissa nyt 185000 km) ja auto on kuin uusi.

    Jos vaan hinnasta pääset sopimukseen, ei muuta kuin kauppaa tekemään. Voisi melkein sanoa, että E34 on yksi luotettavimmista Bemuista.

    -Jeff

    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Näinhän sitä ajattelinkin. Hyvä kuitenkin varmistaa asianlaita.
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • harri525ixTA
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 101

        #4
        Originally posted by bemari320mies
        Näinhän sitä ajattelinkin. Hyvä kuitenkin varmistaa asianlaita.
        kone kestää erittäin hyvin mikäli se on huollettu säännöllisesti. ne saa helposti tapettua mikäli jäähdytys pettää; ainakin alkupään M50-koneissa oli kuuluisa vesipumpun ropeli joka vanhuuttaan tuppaa menemään palasiksi. samoin jäähdytysjärjestelmä on kuulemma ronkeli käytetystä jäähdytysnesteestä. käytännössä siis jäähdytyksen pettäessä kansi kieroutuu herkästi.

        mahdollisia kansi/venttiilivikoja voi diagnosoida haistelemalla pakokaasuanalysaattorilla hiilivetyjä jäähdyttimen vesitilasta. tietty normaalit kohdat eli onko öljyn seassa vettä & pakokaasupäästöt on syytä tsekata. kaikki käyntihäiriöiset yksilöt kannattaa jättää ostamatta - periaate on se että jos jokin häiriö johtuu 'vain vanhoista tulpista' tjsp selityksistä
        niin myyjä on hyvä ja vaihtaa siihen ne tulpat ensin, kauppa
        tehdään kun auto on täysin kunnossa ja hintaan lisätään ne parikyt egeä tulpista eikä siten että pikku käyntihäiriötä mennään oston jälkeen arvuuttamaan jonnekin laakkoselle 100 egeä/tunti, ja lopputulos on tonnin remppa.

        tuo M50B25 toosa (tai oikeastaan tuon vanos versio) on
        ainakin mun mielestä minimikone E34 automaatille. tietty
        mulla on tässä worst case kun mun E34 on 1.7 tonnin
        nelari farkku. käy koeajamassa niin tiedät mitä odottaa.

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Kyllähän sen tietää että 150hevosvoimaa tuossa korissa ja vielä automaatilla ei todellakaan ole mikään tykki. Siksi valitsin 525i:n ja vaikkei tuokaan mikään sportti vehje olekaan niin kyllä sillä liikkuu silti.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎