Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    E34 Nykii

    Elikkä ongelmana tällä kertaa e34 m20b20 moottorissa ajoittainen nykiminen 4000-6500rpm. Kun tämä nykimisvika on "päällä", auto tuntuu älyttömän laiskalta muillakin kierroksilla vaikka ei nyi, ja bensankulutus kasvaa aivan törkeäksi, 10km kaupunkiajoa ja bensaa paloi yli 10 litraa kun tarkkailin Yläkierroksilla nykiminen on siis sellaista, että moottori "pysähtyy" välillä, ja sitten lähtee taas vetämään. Siis yhtäkkiä veto loppuu ja kierrokset ei nouse, sitten taas hetkellisesti veto palautuu ja häipyy jne. Huippunopeus on tällöin noin 140kmh

    Vaihdettuja osia 10tkm sisään:
    -tulpat(denso)
    -bensapumppu, bensansuodin
    -ilmansuodin
    -virranjakajan kansi ja pyörijä

    Apuja tähän vittumaiseen vaivaan, joka voi tulla koska tahansa.. Ehkä kylmällä koneella tulis harvemmin tai ei ollenkaan, tiedä sitten..:think
    DUCATI 1098 RACING EVO
  • Zippaaja
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 1140
    • Pieksämäki

    #2
    itsellä hieman samanlainen ongelma oli aikasemmassa e34 518, mutta kaasu enemmänkin aaltoili. Kiihdytys siis nyki aaltoillen nopeuttaan, mutta tämä hävisi lambdan vaihdolla. Ootko katsonut mitenkä rumalle se oma lamppu sieltä putkesta näyttää? Voihan se siitäkin olla?
    Kovvoo hommoo

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Mites puola? Tuossa koneessa ei taida olla joka pytylle vielä omaansa, mutta voi se tuon kaltaisia oireita aiheuttaa.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7060
        • Turenki

        #4
        Puolasta en tiedä, mutta silloin kun vika ei ole päällä, niin oskilloskoopilla katsottuna sytytyskuvaajat on hyvät. Puola kai oireilisi kokoajan? en tiedä. Millä sen voi mitata?


        Niin ja tässä autossa ei siis ole lambdaa, 89 ei vähäpäästöinen motronic dme 1.3!

        E: itsellä käyny mielessä kampiakselin asentotunnistin, voiko se aiheuttaa tälläistä?
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Ennenvanhaan puola alkoi pottuilemaan lämmettyään tarpeeksi.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • BMWSaloon
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 281

            #6
            oma ääni ilmamäärämittarille..tai suutin/suuttimet paskana/paskaset...

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #7
              Mitenkäs ton ilmamäärä mittarin voi tarkistaa?
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                Otat piuhan irti. Menee oletusarvoille, ei anna 100% tehoa, mutta ei nyi ja kulkee hyvin.
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • Reva
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 89
                  • Joensuu

                  #9
                  Kaverilla oli 320 motronicissa samanlainen vika. Vika ilmaantui joskus ja nyki ja koko kone sammui kesken ajon ja lähti käyntiin. Vika oli muistaakseni boksin johtosarjan liittimessä moottorin puolella. Eli kannattaa kaikki liittimet käydä läpi. Voi tietysti olla kampiakselin asentotunnistinkin.:think
                  BMW e34 525i -93 touring
                  ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    #10
                    Kun nykiminen alkoi, sammutin auton ja otin ilmamäärä mittarin johdon irti.Kun käynnistin ilman johtoa, Tyhjäkäynti oli aaltoilevaa, ja kaasua kun yritti antaa niin paukutti putkeen ja pätki hulluna:thinkLaitoin johdon kiinni ja taas mentii eikä nykiny Puolastahan voi mitata resistanssin? Mitäs sen pitäs näyttää?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14509
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Peltsii View Post
                      kaasua kun yritti antaa niin paukutti putkeen ja pätki hulluna:think
                      Noinhan siinä käy tottakai, kun seokset on pain peetä ilman ilmamäärämittaria.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7060
                        • Turenki

                        #12
                        Tuossa aikasemminhan joku sanoi että sillä voi testata onko ilmamäärämittarissa vika, kun ottaa johdon irti niin pitäis heittää kiinteille oletusarvoille millä toimii eikä nyi mutta ei anna parasta tehoo..

                        Alkaa vähän syömään toi pikkuhiljaa, kun bensamittariki laskee silmissä kun toi vika tulee päälle, ja äskön hävis hetkeks vedot kokonaan muutaku täyskaasulla
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Minähän se sitten sinua väärin olen neuvonut. Prkle. Omassa e39:ssä pottuili käynti aikanaan ja noin minua neuvottiin tekemään. Että mikä on totuus, onko noissa koneissa sellaisia eroja, että toisesta voi napata oiuhan irti ja toisesta ei? Kertokaa viisaammat. Ja sorry huonosta neuvosta
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14509
                            • Oulu

                            #14
                            Eipä se taida niin toimia. Samallalailla M20B25 paukutteli jos ilmamäärämittari on irti. Vikana siinä oli että tyhjäkäynti humpaili silloin tällöin. Tyhjäkäynti kyllä tasaantui kun ilmamäärämittarin otin irti.

                            Jos mahdolista niin melkein kokeilisin toisella mittarilla. Taitaa vielä jäädä vikakoodi tuosta kun ottaa ilmamäärämittarin irti.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7060
                              • Turenki

                              #15
                              Eipä ole mahdollista kokeilla, kun kellään tutulla ei ole autoa jossai olis samanlainen Voiko joku foorumilainen hämeenlinnan lähistöllä lukea vikakoodit tosta jos sais vähän selvyyttä mikä siellä vois olla?

                              Edelleen odotellaan jos joku osais kertoo voiko puolan mitata ja mitä sen pitäs näyttää
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎