Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds lastun vaihto -> ei huomattavaa eroa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korppi525
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 276
    • Ylöjärvi

    e34 tds lastun vaihto -> ei huomattavaa eroa

    Noloa mutta menköön:

    Eli vaihdoin `93 TDS:ään lastun, boksin numerot täsmää, auto käy ja toimii muutenkin, eli kaikki meni niinkuin piti MUTTA:

    En vaan yksinkertaisesti huomaa ajossa valtavaa tehon/väännön nousua

    Miltähän mahtaa tds:n vakio siru näyttää, joko tässä oli lastu?

    Olisiko halukkaita kertomaan vakion ja lastutetun tds:n esim. 80-120 tai vastaavia aikoja tai vaikka "lähtemään viivalle" vakio tds:llä? En omaa aikaisempaa kokemusta penarin diisseleistä joten vertailukohdetta ei ole.

    Muita ehdotuksia otetaan avosylin vastaan.

    on sitä isompiaki siguja näkyny...

  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Näin äkkiseltään kysyisin oliko akku irti kun vaihdoit lastun?Minkä lastun laitoit?Kyllähän sen pitäis dieselvehkeissä jotenkin tuntua takapuolen alla se "huikea tehonlisäys" toisin kuin bensavapareissa.

    Comment

    • korppi525
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 276
      • Ylöjärvi

      #3
      Akku oli irti lastun vaihdon ajan (n. 15 min) ja koeajon jälkeen irrotin sen vielä yli puoleksi tunniksi. Minkälaisia aikoja näillä vakiona pitäsi päästä, tuossa muutama puhelimen ajastimella otettuja:
      80-120 4. vaihde n. 9 sek?
      80-120 5. vaihde n. 13 sek?
      60-100 3. vaihde n. 6 sek?
      60-100 4. vaihde n. 10 sek?
      0-100 n. 10-11 sek???
      Virhemarginaali +-2 sek

      Vai onko persdynossa vikaa???

      ????????????????????

      Naurakaa saatana!

      on sitä isompiaki siguja näkyny...

      Comment

      • korppi525
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 276
        • Ylöjärvi

        #4
        Niin ja lastun pitäisi olla laadukas, HS-elektronikin tekele ovh. ~650 €

        www.hs-elektronik.com

        on sitä isompiaki siguja näkyny...

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by korppi525 View Post
          Noloa mutta menköön:

          Eli vaihdoin `93 TDS:ään lastun, boksin numerot täsmää, auto käy ja toimii muutenkin, eli kaikki meni niinkuin piti MUTTA:

          En vaan yksinkertaisesti huomaa ajossa valtavaa tehon/väännön nousua

          Miltähän mahtaa tds:n vakio siru näyttää, joko tässä oli lastu?

          Olisiko halukkaita kertomaan vakion ja lastutetun tds:n esim. 80-120 tai vastaavia aikoja tai vaikka "lähtemään viivalle" vakio tds:llä? En omaa aikaisempaa kokemusta penarin diisseleistä joten vertailukohdetta ei ole.

          Muita ehdotuksia otetaan avosylin vastaan.

          Eikös tuon pitäisi vakiona mennä 0 -100km/h:ssa noin 10 sekuntiin? Lastutettuna pitää kyllä mennä selkeästi alle 10 sekuntiin.:think
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • RiteCo
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 97
            • Harjamäki

            #6
            Moottorin ohjauksen vikatila??

            Jos moottorin ohjaus (DDE) on lievemmässä vikatilassa (stage 1), auto kulkee noin 190 km/h, kiihtyy kohtuullisesti, mutta moottorin ohjaus ei ota uuden lastun softaa käyttöön, vaan pitää vikatilaa suojatakseen moottoria.

            Jos manuaali laatikolla 3 tai 4 vaihteella tekee täyskiihdytyksen, kulutusmittarin pitäisi mennä tappiin. Jos ei, niin todennäköisesti DDE on vikatilassa.
            -x-x-x-x-x-x-x-x-

            MFG RiteCo


            W211 and 944

            ex E21, ex E30, ex E39

            Comment

            • korppi525
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 276
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by RiteCo View Post
              Jos moottorin ohjaus (DDE) on lievemmässä vikatilassa (stage 1), auto kulkee noin 190 km/h, kiihtyy kohtuullisesti, mutta moottorin ohjaus ei ota uuden lastun softaa käyttöön, vaan pitää vikatilaa suojatakseen moottoria.

              Jos manuaali laatikolla 3 tai 4 vaihteella tekee täyskiihdytyksen, kulutusmittarin pitäisi mennä tappiin. Jos ei, niin todennäköisesti DDE on vikatilassa.
              Ahaa... näin taitaa olla, kulutus ei noussut muistaakseni kuin +20l/100km...

              Lastu on siis sopimaton?

              on sitä isompiaki siguja näkyny...

              Comment

              • RiteCo
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 97
                • Harjamäki

                #8
                Ei se vika välttämättä lastussa ole vaan moottorin ohjauksessa saamissa anturiviesteissä. Tuota Stage 1 vika tilaa ei Suomen oloissa välttämättä huomaa, jos ei ole ajanut varmasti ehjällä autolla.

                Tuossa viesti ketjussa on aikaisemmin kirjoittamaani tekstiä ja moottorin ohjauksen logikkaa lainattuna. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=119267

                Kokeile onko tuosta apua.
                -x-x-x-x-x-x-x-x-

                MFG RiteCo


                W211 and 944

                ex E21, ex E30, ex E39

                Comment

                • korppi525
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 276
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Yhtäläisyyksiä havaittavissa...

                  eli huomenna EGR takaisin peliin mukaan ja MAF tarkastus...

                  on sitä isompiaki siguja näkyny...

                  Comment

                  • korppi525
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 276
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Tuli vaan mieleen, että miksi auto olisi mennyt vikatilaan, kun se aikaisemmin toimi normaalisti? Siis jos vika ei olisi lastussa?

                    on sitä isompiaki siguja näkyny...

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1062
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Kyllä autossa jotain vikaa on.. itellä oli aikaaan kaksi tds:ssää mutta toinen hieman enemmän piristetty.
                      Kyllä se meni jo ihan pelkällä lastulla paljon nopeammin kuin tuo sinun.
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • korppi525
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 276
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Ok... vaihdoin sit aamulla vanhan lastun takaisin, ainoa ero minkä huomasin on, että alkuperäisellä sirulla vastaa kaasuun ehkä jopa paremmin... ehkä ei.

                        Polttoaineenkulutusta en saanut nousemaan nytkään tappiin asti, sauhua ei tule putkesta juuri nimeksikään. Kävin tuossa suljetulla alueella koittamassa, nelosella kiihdytys täyskaasulla, vauhtia +120km/h, kulutus maksimissaan 25l. Vitosella +150km/h, kulutus ~20l. +190km/h, kulutus 20l... En ole aikaisemmin kiinnittänyt näihin asioihin juurikaan huomiota kun harvemmin tulee ajeltua näin raskaalla kaasujalalla... Täytyypi ruveta etsimään vikaa koska stage 1 on melko varmasti päällä. Katsotaan sitten jos ja kun saadaan kuntoon et kuinka lastu vaikuttaa.

                        Ohessa vielä sirujen merkintöjä:

                        Keskemmällä piirikorttia oleva siru, tähän en siis koskenut:

                        Tarra: 2 287 377 978
                        sirussa: B 57 922
                        U2470585
                        m c 1989

                        Edellisen oikealla puolella oleva alkuperäinen (?) siru:

                        Tarra: BMW TDS
                        183/977
                        sirussa: M87C257
                        -15F6
                        B880A
                        0052E
                        SINGAPORE
                        "ST" logo

                        Edellisen tilalle vaihdettu "teho" lastu

                        Tarra: HS 666
                        sirussa: M87C257
                        -12F1
                        B880A
                        0051E
                        SINGAPORE
                        "ST" logo

                        "ST" = SUPERTURBO???

                        on sitä isompiaki siguja näkyny...

                        Comment

                        • meto
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 51
                          • Oulu

                          #13
                          Moi.
                          Mulla oli just sama homma entisessä E34 TD:SSä. Eli tehoboksi ei vaikuttanut mitään. Epäilys oli että neulannousun anturissa olisi ollut häikkää (4 suuttimessa josta lähtee johto) koska just tuo anturillinen suutin vuoti myös ulospäin polttoainetta.
                          Vaihdoin sitten auton ja jäi tuo tutkimatta. Nykyisessä E39 TDS:ssä toimii sama boksi erittäin hyvin.

                          Comment

                          • Hene
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 399
                            • Joensuu

                            #14
                            Kokeilin omalla 525td:llä -94, 3. vaihteella 80km/h lati pohjassa viisari katoaa ja nelosella se jää kuppaamaan siihen 20 litran tuntumaan, savua en ole saanut omasta koslasta irtoamaan mitenkään.
                            X5 E53 3.0d

                            Comment

                            • korppi525
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 276
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Jotain vikaahan täytyy olla, sillä uusi lastu on yhteensopiva, koska käynnistys, -käynti, eikä muitakaan ongelmia ole, vaan tehot puuttuu.
                              Tosta ilmamassamittarista sen verran et tässä vuosimallissahan sitä ei ole, mut senhän kaikki muut tiesikin jo

                              Edit: Tiistaina vikakoodien lukuun.
                              Last edited by korppi525; 29-03-2008, 14:43. Reason: vikakoodit

                              on sitä isompiaki siguja näkyny...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎