Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 automaagi (zf 5hp-18)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl0s
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 138
    • Espoo - Kivenlahti

    e34 automaagi (zf 5hp-18)

    Juu, eli olisi pientä ongelmaa tuon automaagi askin kanssa...

    Elikkäs, kaikessa yksinkertaisuudessaan vaihteiden kytkentä kestää... Eli kun kepin rykäsee N:älät D:eelle, tai R:älle, saa odottaa jokusen hetken ennen kuin pykä menee päälle...

    Toinen ongelma on välivapaat, mutta tämäkin vain pienissä nopeuksissa. Eli hiljaa, pienillä kierroksilla ajaessa laatikko löytää mutkien / jarrutusten jälkeen vapaan, jonkin hetken odoteltuaan pykä menee taas päälle.

    Auto on tehnyt tätä nyt koko sen ajan kun se on minulla ollut (~vuoden)
    Lodjuun vaihdettu viime vkl öljyt ja suodattimet, jolla itse vaihteiden vaihtotapahtuma muuttui radikaalisti (enää vaihtoja ei tunne perseessä, ainoastaan kierrosten putoamisesta huomaa että pykä vaihtu), mutta tuo kytkentä ongelma jäi...

    Itse aloin miettiä että oisiko alitäyttö mahdollinen? Eli mutkaan tullessa / jarruttaessa öljyt karkaa pois imuputken luota, pumppu haukkaa ilmaa ja paineet katoaa? Vai? onkos tietoa mistä päin tuo laatikko ottaa ne öljyt ?

  • bmw e39
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 25
    • oulu

    #2
    lueppa carlos mun ongelma mikä on selvitetty.
    nimellä : automaatti ongelma
    voi olla että siitä vois löytyä sullekin jotain ajateltavaa.
    nää viathan on niin moninaisia.

    Comment

    • Carl0s
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 138
      • Espoo - Kivenlahti

      #3
      Juu, litran sain lisää laatikkoon ölleä zf:n service manuaalin ohjeiden mukaan... Eli kone käyntiin, talviohjelmalla keppi p:ltä pykä kerrallaan kakkoselle, ja siitä takas ylös -> kone kiinni ja öllen tarkastus. Nyt D ja R menee samantien päälle kun keppiä liikuttaa, mutta tuo välivapaa löytyy vielläkin.

      Jäinkin miettimään, kellään tietoa mistä päin öljypohjaa tuo loota öllet imee?

      ja lodjuhan oli tuo sähköhydraulinen kuten manuaali sitä nimittää...

      Comment

      • Carl0s
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 138
        • Espoo - Kivenlahti

        #4
        Helppiä, rupee meinaan vituttamaan. tuut käännökseen, hidastat jarrulla ja lähet kiihdyttämään. Kone kiertää tyhjää ja hetken jälkeen reilun nykäsyn saattelemana pykä hyppää taas päälle. Tapahtuu siis kaiken jarrutus -> kiihdytys toiminnan jälkeen...

        Economyllä tuo ongelma on hieman livempi, mutta Sportilla se on erittäin vituttava... Mistäs tuo nyt voisi johtua... :/

        Comment

        • Veksi84
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 220
          • KPO

          #5
          Nyt tulis mulla ainakin mieleen että taitaa keskipakosäädin jumittaa :think

          T:veksi

          Comment

          • antteri
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 222
            • Tampere

            #6
            Poistettu
            Last edited by antteri; 25-09-2011, 22:14.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎