Joop eli näemmä samaa vikaa tuppaa taas viikonloppulomilla. Sain sytytystulpat just vaihdettua ja olin kokeilemassa että miltä tyhjäkäynti mahtaa kuulostaa uusien tulppien johdosta ja kappas, eipäs auto startannutkaan. Sulakkeet tarkastettiin että ei pitäisi niiden mukaan mihinkään purkaa akkua. Myöskin akku on vaihdettu joten en usko että akussa on vika, auto sammuksissa niin noin 13V näyttää latausjännite, joten tuskin laturissakaan vika. Eli viikon ollut auto tallissa niin ei käynnisty, teki myös samaa vanhan akun kanssa kun auton ajoi ulos tallista, pesi sen niin ei startannut enää, tietenkin radio/pieni ajotietokone oli koko ajan päällä, eilen tuli vahattua konepelti ja oli radio auki koko ajan, voiko olla mahdollista että radio ja ajotietokone tyhjentäisi akun tunnissa? Autolla ajetaan aika lyhkäisiä matkoja joten ei varmaan kerkeä lataantumaankaan akku aina täyteen. Minkäs kokoisia akkuja teillä on E34 korisissa autoissa? Edellinen oli 74 ja tuo nykyinen on 62, eli mennäänkö liian pienillä akuilla vai onko iänikuinen tyyppivika kyseessä? Takaluukun johtosarja on paikattu, mutta en usko että sieltä vuotaa maihin, tai tyhjentääkö se sieltä edes sitä akkua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 virrat ei pysy akussa
Collapse
X
-
Eräs tapa on mittaa + johtimesta ja akun navasta suoraan yleismittarilla amppeerit. Nykyiset autosoittimet toki tyhjentää akun nopeasti. Mutta jos auto ei käynnisty, jos on käyttämäti n. 7vrk. Niin jokin silloin vuotaa. Mielestäni akun Ah määrää ei ole tarpeen suurentaa. Juuri mainitsemasi koot ovat aivan riittäviä. Ps. voin käydä mittaamassa oman E34:sen virrankulutukse, jolla nyt ajettu juuri kerran viikossa.Ex:bemarit
E46 316i
E30 320i
E30 316i
E28 518i
E34 520i
Nyt: E39 523ia touring
-
-
No mitähän vittua, nyt auto starttasi kuin palmun alta! Tossa ajateltiin että mahtaako vetää maihin suoraan startista? Kuinka syvälle yleensäkin avain menee sinne kun auton starttaa? Silti aika outoa että laturi näytti lataavan melkein täysillä ja ampeerimittari näytti että akku olisi melkein tyhjä. Outoa..
Niin joo, edellinen omistaja mainitsi että startti on vaihdettu. Myöskin hiton outo että tossa kun auto ei silloin startannut ja avaimen kääntää nolla asentoon niin ajotietokone ja mankka jää päälle. Muutenkin startti tuntuu joskus aika tahmealta.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by leijo View Postmiten sen akun mittasit? kuormititkosen vai mittasitko jotain ihan muuta?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Tämä taitaa olla niitä tapauksia jossa toisella ei ole täyttä käsitystä sähkötermeistä tai ylipäätään sähköstä. Tekee vian määrittämisestä aika lailla vaikeampaa.
Sulakkeet tarkastettiin että ei pitäisi niiden mukaan mihinkään purkaa akkua.Myöskin akku on vaihdettu joten en usko että akussa on vika, auto sammuksissa niin noin 13V näyttää latausjännite, joten tuskin laturissakaan vika.Täydessä akussa on n. 12,5-12,7V napajännite.
Silti aika outoa että laturi näytti lataavan melkein täysillä ja ampeerimittari näytti että akku olisi melkein tyhjä.
Jotta voitaisiin jatkaa keskustelua akun kunnosta, niin pitäisi tietää mitä on mitattu ja miten sekä mitä arvoja ollaan saatu.
Tosin jos auto nyt yhtäkkiä lähtikin käyntiin, niin en usko että akussa on vikaa, ellei sitten huono kontakti akun kaapeleissa. Jos kerran virtalukko tuntuu oudolta niin lähtisin ehkä sieltä suunnasta tarkastelemaan.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Tosiaankin napajännitteestä oli kyse, ja alle 13V se oli niinkuin kirjoititkin. Melkein täysillä eli tuo laturi näyttää nollasta kuuteen sen lataustehon ja oli nelosessa joten eikö se silloin liene 'melkein täysillä'.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostTosiaankin napajännitteestä oli kyse, ja alle 13V se oli niinkuin kirjoititkin. Melkein täysillä eli tuo laturi näyttää nollasta kuuteen sen lataustehon ja oli nelosessa joten eikö se silloin liene 'melkein täysillä'.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostEli laturi oli päällä kun mittasin jännitteen ja akku oli kiinni autossa.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Lähinnä mietin sitä että miten hitossa on mahdollista kun silloin kun auto ei käynnistynyt ja avaimen laittoi nolla asentoon niin radio ja ajotietokone jäi päälle + ajotietokone oli nollaantunut, sitten avain täytyi pistää ykkös asennosta takaisin nolla asentoon että ne sammui. Tuon se teki sen vanhan akun kanssa tosi monta kertaa. Ajattelin vaan kun joskus vaihdoin polttimoita ajotietokoneeseen ja keskikonsoliin niin purkasin ne kaikki, että olisiko mahdollista että siellä ottaa jotkut johdot yhteen tai jotain?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Onko normaalia että:
1. Kun radion paneelin ottaa irti/avain nolla asennossa ja paneelin laittaa takaisin niin radio menee päälle?
2. Keskikonsolista kuuluu selvä hurina kun auton on juuri sammuttanut?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Comment