Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540iA -93 vaihdelaatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meitsi.com
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 26

    e34 540iA -93 vaihdelaatikko ongelma

    Elikkä, olen omistanut kyseisen vehkeen noin viikon verran.
    Sinä aikana se on kolme kertaa heti ajoon lähdön jälkeen (100-500m) heittänyt vaihteen "vapaalle" mielestäni juuri sillä hetkellä kun se yritti vaihtaa isommalle. Ei muuta kuin auto tien sivuun, max pari uutta starttia ja taas pelittää.
    Kaikki kolme kertaa on tapahtunut matalissa nopeuksissa kun en viitsi rääkätä muutenkaan kylmää konetta.

    Olen lueskellut muiden vastaavista ongelmista mutta pyytäisin silti hieman tarkennusta.
    Eli onkohan tämä siis ennemmin sähkövika vai askissa itsessään jotain mekaanista vikaa kerran se kuittaantuu pois ja matka jatkuu?
    Laatikko vaihtaa muuten erittäin nätisti ja pehmeästi eli voiko öljyn vähyyden/-kuluneisuuden sulkea pois?
    Mistä olisi helpoin lähteä etsimään vikaa ettei tuhlaisi älyttömästi rahaa uusiin osiin turhaa?
    Uskaltaako autolla ajella esim. töihin ettei se hajota mitään enempää?

    ja tärkein:
    Onko pääkaupunkiseudulla asiantuntevaa liikettä/henkilöä joka osaisi paikantaa vian ja korjata sen, itse kun en ole kovin kätevä käsistäni..???
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Onko samalla moottori sammunut ?
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Meitsi.com
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 26

      #3
      ei ole, nykäsee kuin yrittäis vaihtaa, mutta "lipsahtaa" vapaalle. auto käy hyvin ihan kuin olisi N:llä. samalla sammuu näytöstä laatikon moodi ja vaihde valo.

      Comment

      • micchu
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 20
        • Kaalimaalla

        #4
        Liittimien kunto kannattaa ainakin tarkistaa. Itsellä alkoi sekoilla muutaman kilometrin jälkeen ja tuo vaihdenäyttö pimeni aina välillä. Ohjainboksin ison liittimen puhdistuksen jälkeen on pelannut. Auto sigussa ei ole ihan sama, mut noista on halpa aloittaa. Itsellä lakkasi peruutusvalot toimimasta ja lopuksi antoi vikailmon heti kun virran kytki päälle.
        BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

        Comment

        • Meitsi.com
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 26

          #5
          Eipä ole siitä trans program viasta kuulunu hetkeen mitään mutta toinen ilmaantui..
          Eli bensan paineet häviää välillä kokonaan ja välillä antaa aika heikosti. Välillä toimii kymmenenkin kilometriä kuin uudella autolla ajaisi mutta sitten yhtäkkiä taas nykimistä ja auto sammuu. Konehuoneeseen on asennettu bensaletkuihin painemittari. Normaali käyttöpaine näyttäisi olevan siinä 3-3.5 bar kun se toimii. ja kun ei toimi se "vispaa" 0-3.5 bar välillä. Ihan kuin pumppu saisi virtaa pätkittäin. Bensafiltterit vaihdoin uusiin viime yönä ja vaihdon jälkeen ajelin hyvillä mielin about 10km ja luulin jo onnistuneeni.. sitten sama oire, hyytyy hyytyy ja luukku auki ja mittari näyttää 0.5bar.. PRKL
          No ei muuta kuin aamulla boxi auki, bensapumpun rele esiin ja taskuun, startaten että saan letkut tyhjäksi ja paineen nollaan. Tarkoitus oli että löisin 87 ja 30 pinnit yhteen jotta näkisin pyöräyttääkö pumppu kuinka painetta kun ohittaa releen.. mutta.. auto kävi ja hyrräsi kuin uusi.. bensapumpun rele taskussa!!?? Onko normaalia?
          No ajoin toiselle puolelle kaupunkia, ostin uuden samanlaisen releen, löin sen kiinni liikkeen pihassa, ja kävi samanlailla kun ilmankin.. tunnin verran.. ja sama juttu taas.. tien sivuun roplaus, käpälöinti, ja epätoivoinen startti meiningillä ja puolen tunnin päästä ajoi taas himaan ilman mitään häikkää..

          Mistähän seuraavaksi lähtisi etsimään?
          Jääkö mahdollisesta kosketus häikästä jälkiä vikamuistiin?
          Mikä olisi helpoin tapa testata pumpun toimivuus?

          Kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuu paneutumaan asiaan

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            #6
            Kokeileppa jättää tankin korkki löysään tai kokonaan pois, että ei ainakaan tankin huohotinventtiilistä johtuisi tuo

            Comment

            • Meitsi.com
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 26

              #7
              Missä se venttiili mahtaisi olla? pääsiskö siihen suht helposti käsiks ja tsekkaamaan kun ei viitsis kokeilla vaan sen takia että löytää itsensä taas keskustan valoista työntämästä "mutterikasaansa" pois muiden tieltä...

              Comment

              • Radon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 463
                • Suomi-Finland

                #8
                Originally posted by Meitsi.com View Post
                Missä se venttiili mahtaisi olla? pääsiskö siihen suht helposti käsiks ja tsekkaamaan kun ei viitsis kokeilla vaan sen takia että löytää itsensä taas keskustan valoista työntämästä "mutterikasaansa" pois muiden tieltä...
                Helpointa taitaa olla kuitenkin kokeilla.

                Tuollainen se systeemi on: http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=16&fg=10

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by Meitsi.com View Post
                  ei ole, nykäsee kuin yrittäis vaihtaa, mutta "lipsahtaa" vapaalle. auto käy hyvin ihan kuin olisi N:llä. samalla sammuu näytöstä laatikon moodi ja vaihde valo.
                  juu soittelitkin mutta tuosta valon sammumisesta ei ollut puhetta, voi olla vaihdelaatikon ongelma tuossa, kontaktihäiriö asentoilmaisimessa:

                  osa numero 7.
                  Tuo tankin ilmansaanti kannattaa myös ensin kokeilla ennen sähkövianhakua;
                  pitää katsoa huomenna illalla se releen sijainti ja kytkennät kun olen taas pajalla.

                  Comment

                  • Meitsi.com
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 26

                    #10
                    No, kokeilin sitten ja parkissa kaasutteli ihan hyvin, ei mitään vikaa. kun lähdin pihasta niin 400m pääsin ja valoihin hidastaessa sano että "trans program" ja laatikko "vapaalle". ja samalla bensa paineet hävis..ja sammu eikä starttaa millään. 20min sahailin tien laidassa ja sit pääsin takellellen kotia takasin.
                    rupeen epäilee et liittyy ainakin jotenki toisiinsa noi viat..

                    Comment

                    • teflon
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 83
                      • Helsinki east

                      #11
                      onks siitä lootasta luettu mitään koodeja?

                      Comment

                      • Radon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 463
                        • Suomi-Finland

                        #12
                        Originally posted by Meitsi.com View Post
                        No, kokeilin sitten ja parkissa kaasutteli ihan hyvin, ei mitään vikaa. kun lähdin pihasta niin 400m pääsin ja valoihin hidastaessa sano että "trans program" ja laatikko "vapaalle". ja samalla bensa paineet hävis..ja sammu eikä starttaa millään. 20min sahailin tien laidassa ja sit pääsin takellellen kotia takasin.
                        rupeen epäilee et liittyy ainakin jotenki toisiinsa noi viat..
                        Tuohan on ihan selvä juttu, vaihteiston boksi ja moottorinohjaus keskustelee keskenään ja optimoi vaihtamista moottorin tehojen perusteella, nyt kun sulla on pätkimisen seurauksena moottorin ohjaus ihan sekaisin menee myös vaihteisto sekaisin.

                        Eli keskity tuohon bensanpaine ongelmaan.

                        Comment

                        • Meitsi.com
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 26

                          #13
                          No, koputtelu bensapumpun kohdille takakontissa näytti herättävän pumpun aina sekunniksi tai pariksi joten ei muuta kuin pikkubroidi konttiin hakkaamaan tahtia ja autolla pajalle (katso kuvat).

                          Siinä missä kohdin pumppu on tankissa, oli tankin pohjassa läjä metallilastua. (liekö pumpusta vai muusta, esim bensapistoolista tankatessa irronnutta)
                          Pumppu vaihtoon ja ainakin himaan asti pääsin ilman yhtään nykäystä. Ja broidi istui apparin paikalla tällä kertaa. Hiukan joutui patentoimaan pumpun suodattimen kanssa koska vanha suodatin ei sopinut uuteen pumppuun. Toivottavasti sopiva löytyy liikkeestä helposti.

                          Jos molemmat viat kuittaantuivat tällä(mikä selviää luultavimmin lähipäivinä), suuret kiitokset Tuttiritarille tallin lainasta ym. muusta avusta, sekä kaikille muille avuliaille.
                          Ja radon, toivottavasti oon ne pullakahvit velkaa...
                          Attached Files

                          Comment

                          • konsumies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1046
                            • Turkkussesss

                            #14
                            Moro.
                            itsellä on aika paljon (kallista) kokemusta tosta laatikosta joten jos tarvitset apua laatikko-ongelmaan laita yv:tä.
                            Seat Leon Cupra ST
                            F20 116d
                            e87 116i

                            Comment

                            • Meitsi.com
                              Newbiemmer
                              • Mar 2008
                              • 26

                              #15
                              No ei löytyny pumpun päähän sopivaa suodatinta, liikkeessä (hyvinkään tarvikeosa muistaakseni) tyyppi sano et "en oo tollasta koskaa nähnykkää, voipi olla et tulee orkkis pumpun mukana"(339e).En viitsiny enää noin ammattitaitosen ammattilaisen jälkeen enää edes yrittää toista liikettä. Elikkä uskotaan toivotaan ja luotetaan et patentti toimii ja onhan siel oikeet bensan suodattimet tankin jälkeen jos se pettää..

                              Toistaiseksi ei ole edes nykässyt eli on todennäköistä että tämä ongelma on kuollut ja kuopattu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎