Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540iA -93 vaihdelaatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    #16
    Originally posted by Meitsi.com View Post

    Jos molemmat viat kuittaantuivat tällä(mikä selviää luultavimmin lähipäivinä), suuret kiitokset Tuttiritarille tallin lainasta ym. muusta avusta, sekä kaikille muille avuliaille.
    Ja radon, toivottavasti oon ne pullakahvit velkaa...
    Toivottavasti pääsit ongelmasta eroon ja samoin automaatin oireilusta.

    Oliko tuossa pumpussa imupuolella ollenkaan mitään suodatinta tai vastaavaa?

    Comment

    • Meitsi.com
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 26

      #17
      vanhassa pumpussa joka oli orkkis, oli suodatin pumpun imuputken päässä. Uuden pumpun ostin käytettynä mutta siinä ei ollut suodatinta ollenkaan.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        Ei sammu vaihteenilmaisimen valot mittaristossa vaikka bensiinipuolella tai moottorinohjauksessa tapahtuisi mitä tahansa. Jos ja kun tuo ongelma ja vaihteiston vika vielä toistuu niin kannattaa katsoa ensin se jo aiemmin mainittu asentoilmaisin.

        Comment

        • ilhuikar
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 47
          • Kanta-Häme

          #19
          Originally posted by WSE1 View Post
          Ei sammu vaihteenilmaisimen valot mittaristossa vaikka bensiinipuolella tai moottorinohjauksessa tapahtuisi mitä tahansa. Jos ja kun tuo ongelma ja vaihteiston vika vielä toistuu niin kannattaa katsoa ensin se jo aiemmin mainittu asentoilmaisin.
          Minun 540:ssä tuo vaihteenilmaisin sammui välillä D-asennossa ja muutenkaan se ei tuntunut olevan ihan kohdallaan, keppiä kun nykäisi vähän taaksepäin niin taas syttyi. Kävi ilmi että vaihdekepin vaijeri oli väärin säädetty, ja kun säädin sen kohdalleen niin ilmaisin alkoi toimia oikein.

          Tuo vaikutti myös 4-3-2-asentojen toimintaan talviasennossa, eli ilmeisesti nuo pakkovaihteet ohjautuvat sähköisesti. D-asento toimi oikein vaikka ilmaisin välillä pimeni.

          Vaijerin tarkistus esim. seuraavasti. Pidät vaihdekepin lukitusnuppia pohjaanpainettuna, siirrät vaihdevalitsimen R- tai N-asentoon (vaihteiston "naksujen" perusteella, keppi keskittyy itsestään), päästät nupin. Työnnä keppiä eteenpäin, ei pitäisi liikkua. Jos liikkui N:ltä R:lle tai R:ltä P:lle, vaijeri on liian kireällä eli kepin rajoittimen asennot eivät osu kohdakkain vaihteiston asentojen kanssa. Toista sama juttu toiseen suuntaan, eli nuppi pohjaan, keppi D:lle naksujen perusteella, nuppi vapaaksi, vedä keppiä taaksepäin. Ei pitäisi myöskään liikkua 4-asentoon tai vaijeri on liian löysällä.

          Vaijerin säätöhän tapahtuu vaihteiston kyljestä ja on suhteellisen helppoa ja hauskaa, ainakin verrattuna ohjaussimpukan säätöön.
          Harrastemosse: e34 540iA
          Kulkine: Peugeot 406 HDi

          Comment

          • Meitsi.com
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 26

            #20
            Ei hävinny vika. Ei oo pätkiny käynti kertaakaan mutta kun lähdin töistä, ni sadan metrin jälkeen heitti taas "vapaalle" ja "trans program"...prkl ja katsoin varta vasten sen vaihteen ilmaisimen mittaristosta mutta ainakaan tällä kertaa se ei sammunu.

            Comment

            • Valtsi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 241
              • Harjavalta

              #21
              e34 540 laatikko sekos vai mitä se teki?

              Pistän tämmösen tähän perään... Elikkäs, kun olin tänään ajelemassa niin yht äkkiä näyttöön tuli ilmotus "getrie brogram" ja vaihdenäyttö pimeni. Jouduin sen jälkeen ajamaan vielä pienen pätkän (alle 100m) ja vaihteet kuitenki toimi niinku pitääki, eikös kuitenki vikatilassa pitäis käyttää vaan nelosta? Sammutin auton ja pistin uudelleen käyntiin niin ei jutellu sen jälkeen viasta mitään! Ennen tätä tapausta auto oli ensin melkein kyljellään tunkin varassa ja sen jälkeen koko keula kohti taivasta. Voisko näillä olla toisiinsa jotain yhteyttä? Tarkotan siis että olisko laatikkoöljyä menny väärään paikkaan tai tullu pois jostain tietystä paikasta (turbiinista?)?? tätä ennen ei ole ollu mitään laatikko propleemia...

              Comment

              • Radon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 463
                • Suomi-Finland

                #22
                Originally posted by Meitsi.com View Post
                Ei hävinny vika. Ei oo pätkiny käynti kertaakaan mutta kun lähdin töistä, ni sadan metrin jälkeen heitti taas "vapaalle" ja "trans program"...prkl ja katsoin varta vasten sen vaihteen ilmaisimen mittaristosta mutta ainakaan tällä kertaa se ei sammunu.
                Paskempi homma, itse lähtisin purkamaan juttua niin että ensin katsoisin että öljyä on oikea määrä, jos on niin sitten vikakoodit lukemaan laatikosta ja autosta.

                Oletko "buutannut" auton sen bensapumpun vaihdon jälkeen, eli akunkenkä irti?

                Comment

                • Meitsi.com
                  Newbiemmer
                  • Mar 2008
                  • 26

                  #23
                  Tulihan se buuttailtua pariinki otteesee siinä hässäkässä. käytän sen tos ens viikol jossai valohoidossa jos sieltä löytys jotai vikakoodeja mitkä selkeyttäs asiaa. Yks automekaanikko kaveri heitti villin idean et siel ois saksan lämpötiloihin tarkotetut öljyt siel laatikos ja ne olis kohmeessa aluks ku se ei oo koskaa tehny sitä ku kerran ja aina liikkeelle lähdössä seisonnan jälkee. Sano et liian vähän öljyy siel tuskin on kerran siin on ihan kuiva pohja ettei se ees oo hikoillu paljo mitää öljyy läpi. Mut se on tojotalla duunis ja sielläkin se on vaa kerran avannu automaattilaatikon ja varovasti sulkenu sen..

                  Comment

                  • Meitsi.com
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 26

                    #24
                    Käytin ton vikakoodien luennassa lauantaina ja ihan asiantuntevan olonen tyyppi oli. Yksityisyrittäjä joka ollut bmw:llä töissä ja perustanut oman firman. Sano et voi olla seuraavia vaihtoehtoja tohon vaihdelootaongelmaan: Öljy vähissä/huonokuntoista, suodatin tukossa tai ton mallin tyyppivika, laatikon öljypumppu irtoomas kiinnikkeistään..
                    viikolla ois tarkotus käyttää öljypohja auki ni kattoo löytyykö mitään.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎