Announcement

Collapse
No announcement yet.

.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    .......

    ........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:02.
    ///Motorporot
  • kaisa80
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 105

    #2
    bensan haju

    Tarkistappa sillon ku laitat kylmänä käyntiin ni siitä mihin tulee ruiskulle bensa niitä metalli putkia pitkin ja ne yhdistyy pienellä kumi putkella.Mulla on vuotanut melkein joka autossa siitä kohtaa,ne näkyy selvästi siinä imusarjan ylä puolella
    V8 740ia -96

    Comment

    • 730ia
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1457
      • pohjois-pohjanmaa, oulu

      #3
      jep,ne jossa on kumiputki ja metalliputki yhdistetty klemmarilla nii vuotaa aika varmasti,itellä vuoti kans siinä imusarjan päällä. ja sitt siinä vähän alempana koneen kyljen seutuvilla yhdistyy myös metalli ja kumiputki, niitä kun heilutin niin piippas aika iloseen sieltä bensaa.
      F20 118d Aut.
      ________
      Volvo S40
      MB W204
      e90 320d
      e46 coupe
      e32 730ia

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        .........
        Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:03.
        ///Motorporot

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Osta vaan ihan huolto-asemalta, uusi kaikki klemmarit samalla ja ei sitten mitään "sopii xxmm-xxmm" vaan just ko. letkun halkaisijalle tarkoitetut.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Tarkista myös se bensaletku joka menee kylmäkäynnistys suuttimelle, eli sille erilliselle suuttimelle joka lypsää koneeseen lisää löpöä jun ilman ja/tai koneen lämpötila on alle tietyn asteluvun. Se nimitäin jää helposti huomioimatta.

            t: Timo

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              ............
              Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:03.
              ///Motorporot

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Vaihda samalla kaikki bensaletkut uusiksi. Eräs omakohtainen suositus: samalla kun ostat letkut, osta niihin sellaiset klemmarit jotka ovat just eikä melkein siihen sopivat. Niitä saa millimetrin pykälillä. Joku 14mm tai 15mm voisi olla sopiva. "Ohuille" letkuille ne ovat PALJON parempia kuin ne "normaalit". Koot taitavat alkaa 7mm:stä, ja millin pykälin löytyy (ainakin) 18mm asti.

                Sellaiset normaalit "yhdenkoon" klemmarit (esim. 10mm - 20mm) menevät vain soikeiksi jos letku on ohkainen, eivät silloin kiristä oikein/kunnolla ja saattavat jopa murtaa sen letkun.

                t: Timo

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  .........
                  Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:03.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #10
                    Oisko kuvaa mitkä letkut oli kyseessä? Ois apua!

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #11
                      Veikkaisin osia 15 ja 16.
                      Last edited by jani73; 06-10-2017, 19:51.

                      Comment

                      • DTR
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 387
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by tihuovin View Post
                        Tarkista myös se bensaletku joka menee kylmäkäynnistys suuttimelle, eli sille erilliselle suuttimelle joka lypsää koneeseen lisää löpöä jun ilman ja/tai koneen lämpötila on alle tietyn asteluvun. Se nimitäin jää helposti huomioimatta.

                        t: Timo
                        Nostetaas vanha aihe pinnalle. Missäs tuollainen kylmäkäynnistyssuutin mahtaa sijaita M30B35 koneessa? Konehuoneessa näkyvät bensaletkut olen tutkinut löytämättä vuotokohtaa.
                        Mini Cooper S JCW -06
                        Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                        Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                        Ex. E39 528i ///M -00
                        Ex. E34 535i -91

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by DTR View Post
                          Nostetaas vanha aihe pinnalle. Missäs tuollainen kylmäkäynnistyssuutin mahtaa sijaita M30B35 koneessa? Konehuoneessa näkyvät bensaletkut olen tutkinut löytämättä vuotokohtaa.
                          Jos kysymys on tuosta sun sigun -91 535:sta, niin siinä ei ole M30B35:sta saati kylmäkäynnistys suutintakaan.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • DTR
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 387
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Leka View Post
                            Jos kysymys on tuosta sun sigun -91 535:sta, niin siinä ei ole M30B35:sta saati kylmäkäynnistys suutintakaan.
                            Juurikin tuosta autosta kyse. Sen uskon kyllä ettei suutinta ole, mutta voisitko valaista, että mikä motti siinä sitten mahtaa olla?


                            e34.de: Technische Daten E34-Sechszylindermotoren



                            Edit: Tarkoittanet tuota M30B34 -konetta, jota eräät lähteet tarjoavat.
                            Edit2: Onko tässä sitten totuus? Lainattu toisesta topicista:

                            Originally posted by muuris View Post
                            Onhan niissä eroa, mutta kaikki em on 3430cc. Esim E28 8:1 -puristeinen kone on merkinnältään M30B34KA, sitten taas E34/E32 9:1 on M30B34KB. En muista merkintää E28:n "täysitehoiselle" 10:1 myllylle.

                            E12 M535i, E23 735i ja E24 635CSi löytyy 3453cc M30 = M30B35. Eri isku ja poraus.
                            Last edited by DTR; 31-03-2007, 13:05.
                            Mini Cooper S JCW -06
                            Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                            Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                            Ex. E39 528i ///M -00
                            Ex. E34 535i -91

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Originally posted by tihuovin View Post
                              Vaihda samalla kaikki bensaletkut uusiksi. Eräs omakohtainen suositus: samalla kun ostat letkut, osta niihin sellaiset klemmarit jotka ovat just eikä melkein siihen sopivat. Niitä saa millimetrin pykälillä. Joku 14mm tai 15mm voisi olla sopiva. "Ohuille" letkuille ne ovat PALJON parempia kuin ne "normaalit". Koot taitavat alkaa 7mm:stä, ja millin pykälin löytyy (ainakin) 18mm asti.

                              Sellaiset normaalit "yhdenkoon" klemmarit (esim. 10mm - 20mm) menevät vain soikeiksi jos letku on ohkainen, eivät silloin kiristä oikein/kunnolla ja saattavat jopa murtaa sen letkun.

                              t: Timo
                              Mistä noita sopivia saa ja miten ne eroavat "normaaleista" ?

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎