Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 vilkku viiksen vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14469
    • Oulu

    E34 vilkku viiksen vaihto?

    Onnistuukos tuon vaihto ilman ratin irroitusta? Pitäs päivittää OBC viikseen.

    Tuosta kun katsoo, näyttäs ett vois onnistua: http://www.7-forum.com/modelle/e32/a...enkradwechsel/
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by zener View Post
    Onnistuukos tuon vaihto ilman ratin irroitusta? Pitäs päivittää OBC viikseen.

    Tuosta kun katsoo, näyttäs ett vois onnistua: http://www.7-forum.com/modelle/e32/a...enkradwechsel/
    jotenki sellainen kutina et muoveja ei saa pois jos ei ota rattia irti, mutta varmaksi en osaa sanoa ku en oo itte hiplaillu sitä
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14469
      • Oulu

      #3
      Et vissiin linkkiä kattonu? Ainakin siinä on irrotettu tuo rattiputken alamuovi vaikka ratti on paikallaan. :think
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        #4
        Muistelisin, että myös ylämuovi pitää saada irti, mikäli haluaa saada viiksen irti rikkomatta mitään ja ylämuovi taas ei lähde ilman ratin irroitusta, joka tosin ei ole kovin hankala saatikka aikaa vievä homma. Mahdoinko peräti sinulle tuon viiksen myydä?
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14469
          • Oulu

          #5
          Et myyny.

          Onhan tuossa oma kikkailunsa tuon airbag ratin kanssa, mutta eikai se auta kuin irrottaa.

          EDIT: jep, pitää se ylämuovikin saada edestä pois, jotenka ratti irti.
          Last edited by zener; 16-04-2008, 11:28.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #6
            Originally posted by zener View Post
            Et myyny.

            Onhan tuossa oma kikkailunsa tuon airbag ratin kanssa, mutta eikai se auta kuin irrottaa.

            EDIT: jep, pitää se ylämuovikin saada edestä pois, jotenka ratti irti.
            Juu tuota ylä muovia mietinkin et ei saa pois ilman ratin irroitusta, sais olla muuten sama alamuovinkin kanssa niin ei olis rosvoille niin helppo avata tuota alamuovia ja päästä virtalukolle. onko tuon viiksen laitto ihan pulttaa kiinni homma? tee siit samanlainen kertomus kuin tuosta obc:n laitostakin
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14469
              • Oulu

              #7
              Kyllä kai tuo pitäs olla ihan plug&pray... Vanha pois ja uusi tilalle. Pitää koittaa muistaa ottaa kuvia kunhan viiksi tulee tänään. :think
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14469
                • Oulu

                #8
                Jeps, viiksi meni paikalleen. Kyllä se ehkä ois onnistunu ilman ratin irrotus, mutta melko vittumainen vaihtaa niin.

                Ja ne kuvathan jäi ylläripylläri ottamatta, mutta tuossa linkin ratin irrotus ohjeessa melkein kaikki tärkeimmät on. :think
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • junnu.l
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 72
                  • Tammisaari

                  #9
                  vähän myöhässä

                  mutta tiedoksi,

                  kyllä sen saa vaihdettua ilman ratin irroitusta.

                  itsekin vaihdoin niin.
                  525 tdA touring -96
                  Harley Davidson Pan Shovel -63

                  Comment

                  • 525 TD
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 281
                    • IISALMI

                    #10
                    samaa mieltä junnu.l:n kanssa , viiksen vaihto onnistuu bagillisenkin ratin kanssa vaivatta/mitään rikkomatta irrottamalla ainoastaan rattipylvään alamuovi

                    Comment

                    • desmodromic
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 256
                      • Imatra

                      #11
                      tänne kelpais ohjeet viiksen vaihdosta ettei tarttee turhaa työtä tehdä.
                      Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14469
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by desmodromic View Post
                        tänne kelpais ohjeet viiksen vaihdosta ettei tarttee turhaa työtä tehdä.
                        Ratti pylvään ylä- ja alamuovi pois ja siinä se vilkkuviiksi on jo käsillä. Pitää vielä irroittaa se alaverhous siitä ratin vasemmalta puolelta, jotta pääse viiksen liittimiin käsiksi. Irrottelet vaan kaikki liittimet mitkä viikseen tulee ja muutamat nippusiteet.

                        Onnistuu tosiaan ilman ratin irroittamista, mutta melko vittumainen värkä sillä tavalla. Ja jos airbagi ratti niin muista pitää akun kenkää irti n. 15min ennenku alat ratti irrottaan.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • desmodromic
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 256
                          • Imatra

                          #13
                          nojoo...onneksi ei oo työkaluja kotona ni ei pääse ottaa rattia irti.

                          syssymmällä sitte..iso obc on kyl paikoillaan
                          Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14469
                            • Oulu

                            #14
                            Ne rattipylvään muovit on vaan yhellä muoviruuvilla kiinni, ristipää. Samoin se verhous siinä jalkatilassa on muutamalla ristipää ruuvilla kiinni. Ei oikeasaan hirveesti työkaluja tarvi. airbagi ratin irrotukseen tosin tarvii torxia ja 17mm hylsää.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Sturmovik
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 360
                              • häme

                              #15
                              Siis puhutaanko nyt vilkkuviiksen vaihdosta bägilliseen E34:een? Ei TODELLAKAAN tarvi ottaa rattia irti!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎