Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 täristää liikkellelähdöissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    E34 täristää liikkellelähdöissä

    Koitin searchia, mutta ei auttanut.

    Ongelmana nimittäin tuossa sigun 525:sessa on ajoittainen ja välillä suht voimakas tärinä liikkellelähdöissä. Vika alkoi viime syksynä jolloin vähintään yön seisottuaan eka liikkellelähtö oli nykivä. Nyt talviunien jälkeen auto aina satunnaisesti (ehkä noin joka kahdeskymmenes lähtö) tärisee, kun lähtee liikkeelle. Kytkin tuntuu ainakin toimivan normaalisti(nappaa hyvin ja on tunnokas) ja vika on juuri todella ajoittaista. Ihan kun jossain olisi välystä. Luulin aluksi, että annoin liian vähän kierroksia liikkellelähdöissä, mutta ongelmat esiintyvät myös reippaammin kierroksia annettaessa. Voisko esim. kardaanin rättinivel oireilla noin?

    Apuja?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2


    Toi vois olla yks vaihtoehto jos ongelma pahenee ajoittaisesta jatkuvaksi.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by superb View Post
      http://bmwe32.masscom.net/sean750/dr...terbearing.htm

      Toi vois olla yks vaihtoehto jos ongelma pahenee ajoittaisesta jatkuvaksi.
      Tuo kardaanin laakeri teki itsellä semmoisen tum-tum äänen, joka tuntui kädellä kun kokeili kardaanitunnelia. Ja se kuuluu kyllä koko ajan jos vika on siellä.

      Mutta Carbonfiberin pirssin oireet kuulostavat kyllä pelottavan tutuilta.
      E39 ja E91

      Comment

      • Rutku
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 35
        • Helsinki

        #4
        Tarkista ilmamassamittarin kunto. Tulpat, johdot, puolan kunto ja bensanpaineet. Itselläni on e34 520 ja tärinää oli myös auton startatessa. Ilmamassamittarissa hiilisillat kuluneet, mistä johtui häiriöt tässä tapauksessa. Hiilisilta sijaitsee ilmamassamittarin sisällä pienessä kotelossa. Kotelon alta paljastuu hiilisillat, joita voi siirtää millin sisemmäksi, jolloin ne rupeavat johtamaan eri kiskoilla ja täten seos paranee. Toimii vain mekaanisessa ilmanmassamittarissa.
        -Lambdamittari 10 ledillä:
        -Viskon tilalle sähköflekti:
        -Auton akun ylläpitolaturi:
        -TPS anturin eli kaasuläpän asentoanturin korjaus:

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Originally posted by Rutku View Post
          Tarkista ilmamassamittarin kunto. Tulpat, johdot, puolan kunto ja bensanpaineet. Itselläni on e34 520 ja tärinää oli myös auton startatessa. Ilmamassamittarissa hiilisillat kuluneet, mistä johtui häiriöt tässä tapauksessa. Hiilisilta sijaitsee ilmamassamittarin sisällä pienessä kotelossa. Kotelon alta paljastuu hiilisillat, joita voi siirtää millin sisemmäksi, jolloin ne rupeavat johtamaan eri kiskoilla ja täten seos paranee. Toimii vain mekaanisessa ilmanmassamittarissa.
          Topicin aloittajan autossa ja moottorissa (m50b25) on jo uudempaa mallia oleva ilmamassamittari, eikä kuvailemasi ilmamäärämittari.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Originally posted by Harri G View Post
            Mutta Carbonfiberin pirssin oireet kuulostavat kyllä pelottavan tutuilta.
            Eli siis sullakin samaa ongelmaa? Ei ratkaisua?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • capriceman
              Newbiemmer
              • Jan 2008
              • 8
              • Helsinki

              #7
              Mekaaniseen ilmamassamittariin tulee juuri noita häiriöitä kun se vanhenee
              Uudemman mallisen ilmamassamittarin tekniikka on erilainen ja on herkempi maantien hiukkasille ja lialle. Lika aiheuttaa ilmamäärävirhettä ja anturin tieto hidastuu jolloin nopeasti kaasua painettaessa kone menee laihalle, kun mittari ei mittaa oikein ilmavirtaa.
              Tarkista tulpat ja tulpanjohdot

              Comment

              • bmw5
                Newbiemmer
                • Jul 2007
                • 14
                • Kouvola

                #8
                Nostappa auto ylös ja kato onko laatikon ja kytkimen välissä öljyä. Itellä oli aikasemmassa 5-sarjalaisessa vähän vastaavanlainen propleema. Silloin pääs kytkimeen öljyä ja silloin auto lähti välillä vähemmin nykien ja välillä vähän reilummin nykien liikkeelle.
                - V8 jumalten puhetta -

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #9
                  Originally posted by capriceman View Post
                  Tarkista tulpat ja tulpanjohdot
                  Tulpat on muutaman tonnin ajetut ja tulpanjohtojahan ei tossa motissa ole vaan jokaiselle tulpalle on oma puola.

                  Originally posted by bmw5 View Post
                  Nostappa auto ylös ja kato onko laatikon ja kytkimen välissä öljyä. Itellä oli aikasemmassa 5-sarjalaisessa vähän vastaavanlainen propleema. Silloin pääs kytkimeen öljyä ja silloin auto lähti välillä vähemmin nykien ja välillä vähän reilummin nykien liikkeelle.
                  Pitää tarkistaa toi! Mistä kohtaa se öljy tarkalleen tuli ja mikä oli korjaus, jos korjasit?
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    Pitää tarkistaa toi! Mistä kohtaa se öljy tarkalleen tuli ja mikä oli korjaus, jos korjasit?
                    Puhutaan ilmeisesti tuosta osa nro. 8 kokonaisuudesta josta vuotaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...61&hg=11&fg=10

                    Sitähän ei ilman laatikon ja vauhtipyörän irrotusta vaihdella.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Puhutaan ilmeisesti tuosta osa nro. 8 kokonaisuudesta josta vuotaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...61&hg=11&fg=10

                      Sitähän ei ilman laatikon ja vauhtipyörän irrotusta vaihdella.
                      No hitto! Tästähän saatetaan saada kallis remppa. No eipä oo vielä mitääm tarvinnu tällä kaudella vielä huoltaa, joten on sen aikakin..
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • hypridi
                        Newbiemmer
                        • Dec 2005
                        • 15
                        • Kouvola

                        #12
                        Mulla mäsähti aikoinaan E34 535iA:sta toi kardaaniakselin keskilaakerin kannatinkumi eli rättinivelkö se nyt oli sit, joka alkoi suoraan ainakin ajossa pitämään kolkatusta kun kardaani pääsi vapaasti heittämään pientä ympyrää siellä. Takavetosista en tiedä mut ainakin etuvetosissa jos on vetarit löysällä/boorit jne kulunut niin täristää/kolahtelee liikkeelle lähtiessä. Voihan sitä myöski vilkaista vaikka raidetangot jne.
                        BMW E36 M3 3.0L

                        Comment

                        • armageddon
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 443
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          No hitto! Tästähän saatetaan saada kallis remppa. No eipä oo vielä mitääm tarvinnu tällä kaudella vielä huoltaa, joten on sen aikakin..
                          siis täytyy näin sanoo et eihän se nyt nii jumalaton homma oo, joku harrastelija tai paja tekee sen suht edullisesti.montusta käsin mielestäni pikku homma:think
                          ei ne tehot vaan se kuski...

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by Carbonfiber View Post
                            Eli siis sullakin samaa ongelmaa? Ei ratkaisua?
                            No mulla se kesäisin silloin tällöin joskus tekee sitä, että se kytkintä nostettaessa nytkyttää. Olen pistänyt sen kytkimen piikkiin kun kuitenkin 354tkm ajettu ja vain herra tietää milloin vaihdettu. Toisaalta kytkin ei kyllä juurikaan luista.

                            Mutta tuo kyllä voi olla selitys tuo öljyn pääseminen kytkimen ja laatikon väliin. Pitää vilkaista kun seuraavan kerran alla ryömii. En ole kyllä tuota ongelmaa koettanutkaan ratkoa. Jos joka pikku juttuun tuossakin minun E34:ssä rupeaisi perehtymään, niin kyllä siinä varmaan palaisi aikaa ja rahaa niin paljon vaan kun olisi laittaa.
                            Last edited by Harri G; 22-04-2008, 22:29.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • 1349
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 231
                              • Turku

                              #15
                              Hmm. Täällä sama ongelma. Olen kyllä laittanut kytkimen syyksi tärinän. Kylmänä yleensä täristää mutta lämpimänä ei juuri yhtään. Aikaisemmin koitin ainakin polttaa kytkintä, joka poisti ongelman vähäksi aikaa. Ei ole kyllä ajossa kytkin luistanut yhtään.
                              E91 335i -07
                              F20 118i -15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎